  • 41. Data: 2013-04-14 20:40:14
    Temat: Re: www i ciasteczka
    Od: "Zenon Kluska" <Z...@x...wp.pl>

    > Wyobraz sobie, ze zrobiles sobie jakas strone www, ktora to stala sie
    > popularna. I nagle dostajesz maila, ze jak nie wstawisz na twojej wlasnej
    > stronie linkow do wyswietlanych miniatur to bedziesz musial zaplacici
    > wielomilionowe odszkodowanie i jeszcze pojdziesz siedziec?

    No to ja sobie zacznę bimber pędzić a tu nagle wpada mi do chałupy ekipa
    milici, zomo i gromu i mówią że nie mam prawa i pójdę siedzieć, czy im też
    powinienem powiedzieć ze to moja prywatna bimbrownia i jak im się nie podoba
    to niech tu nie przychodzą i bimbru nie piją?
    Właśnie do takich śmiesznych analogii sprowadzacie całą sprawę:(

    Szukałem w internecie tej nowej ustawy o ciasteczkach i jakoś nie mogę
    znaleźć tego tekstu, ale jak dobrze z mediów pamiętam, to właściciel witryny
    ma obowiązek informować o ciasteczkach i zdaje się daje możliwość ich
    akceptacji, bądź nie. Więc jeśli ich nie akceptuję to wyłączam a tutaj
    serwis po wyłączeniu przestaje działać.
    Najśmieszniejsze jest to że przed wprowadzeniem tej ustawy ta strona
    działała poprawnie a teraz przestała, być może w mediach piszą o ustawie
    jedno a faktycznie ona zawiera co innego a treść jest tajna:)

    Wracając do tematu, to rozmawiamy o serwisie aukcyjnym z którym zawiera się
    umowy i serwis pobiera opłaty za kupowanie i sprzedawanie i to całkiem spore
    opłaty, więc chyba mam prawo żeby serwis działał poprawnie. A mam serwis
    który celowo utrudnia działanie, bo wyświetlanie miniatur, czyli zdjęć
    wystawianych towarów jest chyba kluczową częścią działania serwisu, prawda?

  • 42. Data: 2013-04-14 20:46:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-14 18:45, Andrzej Lawa pisze:

    > Dlaczego?

    Pod jaki rodzaj umowy byś to podciągnął?

    > Może dla ciebie. Ale dla normalnych ludzi oraz prawników "prawo" to
    > przepisy narzucane "z góry", a nie swobodnie zawarta umowa.

    Nieraz prawo nie jest narzucane, tylko jest przyjmowane dobrowolnie, bez
    względu na to, czy wynika z ustawy, czy z umowy. Na przykład wystawiając
    weksel zobowiązuję się, że zgodnie z prawem (wekslowym oraz zawartym w
    samym wekslu) będę musiał wykonać odpowiednie zobowiązanie.

    Wówczas taki weksel wobec mnie "stanowi prawo", tak jak prawo stanowi
    obowiązujący regulamin allegro wobec tego trolla.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2013-04-14 20:55:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.04.2013 20:46, Liwiusz pisze:

    > Pod jaki rodzaj umowy byś to podciągnął?

    Rodzaj?

    Chyba jest swoboda zawierania umów i można zawierać dowolne zgodne z
    PRAWEM umowy.

    > Nieraz prawo nie jest narzucane, tylko jest przyjmowane dobrowolnie, bez

    Przyjmowane dobrowolnie to są umowy.

    > względu na to, czy wynika z ustawy, czy z umowy. Na przykład wystawiając
    > weksel zobowiązuję się, że zgodnie z prawem (wekslowym oraz zawartym w
    > samym wekslu) będę musiał wykonać odpowiednie zobowiązanie.

    W wekslu nie ma prawa tylko odwołanie się do prawa.

    > Wówczas taki weksel wobec mnie "stanowi prawo", tak jak prawo stanowi
    > obowiązujący regulamin allegro wobec tego trolla.

    Nie, nie stanowi prawa. Prawo stanowi prawo wekslowe. Zlikwidujesz prawo
    wekslowe - i weksel zostaje tylko kawałkiem papieru ze zwykła umową bez
    dodatkowych gwarancji.

  • 44. Data: 2013-04-15 06:43:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zenon Kluska wrote:

> [...]
    > nie podoba to niech tu nie przychodzą i bimbru nie piją?
    > Właśnie do takich śmiesznych analogii sprowadzacie całą sprawę:(

    pedzenie bimbru jest zakazane tudziez uregulowane konkretn ustawa.
    Robienie stron www a szczegolnie ich wyglad i funkcjonalnosc nie.
    Jak bedzie ustawa bedziemy mogli do tematu wrocic.

    > Szukałem w internecie tej nowej ustawy o ciasteczkach i jakoś nie mogę
    > znaleźć tego tekstu,

    to jest dyrektywa UE. tam musialnbys szukac.
    W ustawach (szczegolnie sejmowych) tego nie znajdziesz.

> [...]
    > możliwość ich akceptacji, bądź nie. Więc jeśli ich nie akceptuję to
    > wyłączam a tutaj serwis po wyłączeniu przestaje działać.

    Blad logiczny.
    Ustawa nie mowi, ze bez ciasteczek witryna ma dzialac.
    Mowi tylko, ze maja cie poinformowac a ty sie mozesz nie zgodzic.

    to tak jak z instalacj oprogramowania. Nie akceptujesz umowy i masz
    pretensje ze sie nie chce zainstalowac.

    > Najśmieszniejsze jest to że przed wprowadzeniem tej ustawy ta strona
    > działała poprawnie a teraz przestała, być może w mediach piszą o ustawie
    > jedno a faktycznie ona zawiera co innego a treść jest tajna:)

    Wlasciciel strony moze sobie z nia zrobic co chce.
    Rownie dobrze moze ja jutro wylaczyc.
    Kwestia odszkodowan za niedotrzymanie podpisanych umow jest sprawa
    odrebna (i tylko w zakresie tego co zostalo zawarte w umowie) ale nie
    zabrania mu tej strony wylaczyc chocby zaraz.

> [...]
    > się umowy i serwis pobiera opłaty za kupowanie i sprzedawanie i to
    > całkiem spore opłaty, więc chyba mam prawo żeby serwis działał

    Nie.
    Masz prawo wypowiedziec umowe jesli w zakresie uregulowanym umowa cos
    nie dziala. Do serwisu i jego dzialania takiego lub innego prawa nie
    masz żadnego.
    Dalsza dyskusja ma sens tylko wtedy jak sobie uswiadomisz fakt, ze twoja
    umowa nie daje ci zadnych praw. Po prostu jak cie nie odpowiada mozesz
    ją wypowiedziec lub ewentualnie w pewnym zakresie oczekiwac
    zadoscuczynienia lub odszkodowania. Prawa do serwisu zadania zmian lub
    przyworcenia stanu poprzedniego nie masz zadnych.

    A mam serwis który celowo utrudnia działanie, bo wyświetlanie
    > miniatur, czyli zdjęć wystawianych towarów jest chyba kluczową częścią
    > działania serwisu, prawda?

    jak wyzej. umowa nie daje ci zadnych praw wzgledem działania serwisu,
    chyba, ze zostało to jawnie zapisane w umowie. Tylko ze wyegzekwowanie
    tego moze byc ciezkie.

  • 45. Data: 2013-04-15 07:25:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-15 06:43, witek pisze:

    > to jest dyrektywa UE. tam musialnbys szukac.
    > W ustawach (szczegolnie sejmowych) tego nie znajdziesz.

    Znajdzie - art. 173 prawa telekomunikacyjnego.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2013-04-15 11:27:27
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-14 18:45, Andrzej Lawa pisze:

    > Może dla ciebie. Ale dla normalnych ludzi oraz prawników "prawo" to
    > przepisy narzucane "z góry", a nie swobodnie zawarta umowa.

    Nie, nie dla normalnych ludzi.
    Dla homo sovieticus'ów - owszem.

    Swobodnie zawarta umowa ma wyższą rangę właśnie ze względu na atrybut
    wolności.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 47. Data: 2013-04-15 13:51:24
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2013-04-13 20:49, Liwiusz pisze:

    > Świat idzie do przodu, odhibernuj się, zmień przeglądarkę na nowszą.

    Innym wyjściem jest olanie takich serwisów.

    ******** TELEWIZJA REPUBLIKA *******
    ******** http://www.telewizjarepublika.pl/ *******

  • 48. Data: 2013-04-15 14:50:23
    Od: Masterson <m...@v...pl>

> [...]
    > korzystanie z pewnych funkcji serwisu jeśli ich kod wykryje starszą
    > przeglądarkę, oraz nie wyświetla miniatur obrazkowych aukcji w przypadku
    > wyłączenia obsługi ciasteczek przez przeglądarkę. Dodam ze jest to
    > celowe działanie serwisu, które może trudno było by udowodnić, lecz
    > postawa administratorów o tym świadczy, bo nie potrafią podać przyczyny
    > problemu i jedynie żądają korzystanie z najnowszej przeglądarki.
    >
    > Może znajdzie się jakiś prawnik z jajami co wywalczy wielomilionową
    > karę, czy odszkodowanie za łamanie praw człowieka, czy innej ustaw?

    Nie wiem jaki masz ze sobą problem, ale miniaturki wyświetlają się
    poprawnie nawet bez ciasteczek. Pewnie ten problem wynika z Twojej
    konfiguracji systemu lub jest to właśnie jakiś bug Twojej przeglądarki.
    Przez osoby, które używają starych przeglądarek na stronach ciągle
    niepotrzebnie ładują się skryptu wprowadzające nowe technologie do
    przeglądarek, które ich nie obsługują - jakieś głupie fixy na
    przezroczystość png, osobne style dla starych dinozaurów bez obsługi
    CSS3 itp., wzrasta czas niezbędny na wdrożenie witryny i jej koszt, a
    Pan Stefan jest zadowolony z tego, że używa IE6 bo on jest haxor i nie
    zainstaluje nowej przeglądarki bo nie. Woli jak za pomocą jego
    przeglądarki cały internet może oglądać zawartość jego komputera, a nie
    odwrotnie. Przez to rosną później różne botnety bo wykorzystują znane
    dziury do instalacji jakiegoś ścierwa na komputerze.

    Zainstaluj nowszą przeglądarkę. Okaże się, że część stron które
    odwiedzasz stała się ładniejsza i bardziej funkcjonalna.
    Swoją drogą nie wiem jak chciałbyś np się zalogować do serwisu albo
    dokonać w nim zakupu bez obsługi ciasteczek. Życzę powodzenia.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2013-04-15 18:58:03
    Od: <4...@1...185803.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Znajdzie - art. 173 prawa telekomunikacyjnego.

    <cite>
    3. Warunków, o których mowa w ust. 1, nie stosuje się, jeżeli przechowywanie
    lub uzyskanie dostępu do informacji, o której mowa w ust. 1, jest konieczne
    do:
    [...]
    2) dostarczania usługi telekomunikacyjnej lub usługi świadczonej drogą
    elektroniczną, żądanej przez abonenta lub użytkownika końcowego.
    </cite>

    Skoro pacjent wpisał/kliknął np. <http://www.nagielaski.prv.pl> [1], to
    raczej żądał świadczenia usługi dostarczenia (i wyświetlenia) zawartości tej
    strony (drogą elektroniczną), a nie dostarczenia do łóżka.

    [1] <http://web.archive.org/web/20040208012516/http://ww
    w.nagielaski.prv.pl>
    Polecam ;)

    --
    'Tom N'

  • 50. Data: 2013-04-15 19:29:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-15 18:58, (Tom N) pisze:
> [...]
    > raczej żądał świadczenia usługi dostarczenia (i wyświetlenia) zawartości tej
    > strony (drogą elektroniczną), a nie dostarczenia do łóżka.

    Wyświetlenie strony to nie jest usługa świadczona drogą elektroniczną.

    --
    Liwiusz