  • 31. Data: 2013-04-14 14:45:28
    Temat: Re: www i ciasteczka
    Od: hiki ZIMA mocno TRZYMA mori <h...@a...pl>

    On 14.04.2013 00:32, Zenon Kluska wrote:

    > Pytanie: czy allegro ma prawo utrudniać korzystanie z serwisu osobom z
    > wyłączonymi ciasteczkami, na dodatek robiąc to potajemnie nie informując
    > o tym?

    Ale jakie potajemnie? Informuja, ze serwis uzywa tego i tego. Ze mozesz
    wylaczyc lub nie. I zapewne (bo nie szukalem) informuja, ze serwis moze
    stracic pelna funkcjonalnosc przy braku ciastek.

    zen.aspx

  • 32. Data: 2013-04-14 15:34:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zenon Kluska wrote:
> [...]
    > korzystanie z pewnych funkcji serwisu jeśli ich kod wykryje starszą
    > przeglądarkę, oraz nie wyświetla miniatur obrazkowych aukcji w przypadku
    > wyłączenia obsługi ciasteczek przez przeglądarkę. Dodam ze jest to
    > celowe działanie serwisu, które może trudno było by udowodnić, lecz
    > postawa administratorów o tym świadczy, bo nie potrafią podać przyczyny
    > problemu i jedynie żądają korzystanie z najnowszej przeglądarki.
    >
    > Może znajdzie się jakiś prawnik z jajami co wywalczy wielomilionową
    > karę, czy odszkodowanie za łamanie praw człowieka, czy innej ustaw?

    Wyobraz sobie, ze zrobiles sobie jakas strone www, ktora to stala sie
    popularna. I nagle dostajesz maila, ze jak nie wstawisz na twojej
    wlasnej stronie linkow do wyswietlanych miniatur to bedziesz musial
    zaplacici wielomilionowe odszkodowanie i jeszcze pojdziesz siedziec?

    I do jakich wnioskow doszedles?

  • 33. Data: 2013-04-14 15:40:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zenon Kluska wrote:

    > Analogia była by dobra gdyby po publicznych drogach kazano mi jeździć
    > tylko BMW i to najnowszym modelem a mojego fiacika by nie wpuszczali na
    > drogę, albo na parking wpuszczali by auta tylko z opuszczonymi szybami.
    >
    > Tak samo jak po drodze mam prawo jeździć każdym modelem auta, oraz
    > samemu decydować czy mam otwarte, czy zamknięte okno, tak samo w
    > internecie mam prawo decydować z jakiej przeglądarki korzystam i
    > dowolnie sobie ją konfigurować.
    >
    > Jakoś serwisy www przestrzegają ostatnio wprowadzonego wymogu
    > informowania o ciasteczkach, czyli jednak jakieś prawo ich obowiązuje,
> [...]

    a od kiedy to strony www sa "publiczne" w sensie wlasnosci?

  • 34. Data: 2013-04-14 15:44:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zenon Kluska wrote:

    > Żadna firma prywatna nie może sobie robić co chce, może jedynie działać
    > zgodnie z prawem, rozumiesz to?

    A ktory paragraf definiuje na jakich przegladarkach ich prywatna
    wlasnosc ma dzialac?

    > Mam podpisaną umowę na korzystanie z pewnego serwisu i w umowie nie ma
    > słowa o wymaganiach dotyczących przeglądarki, więc jakim prawem serwis
    > utrudnia, lub uniemożliwia mi korzystanie?

    Wiec jak nie masz zagwarantowanej, ze bedzie dzialac w jakiejkolwiek to
    rownie dobrze moze nie dzialac w zadnej lub w tylko jednej i to na
    dodatek napisanej przez nich.

    Jedynie co ci przysluguje to prawo zrezygnowania z ich uslug jak ci sie
    nie podoba.

    > Widzę ze zupełnie nie rozumiesz problemu na temat którego się
    > wypowiadasz, bo wyświetlanie czcionek to wyłącznie sprawa przeglądarki,
    > każda to potrafi to o czym piszesz.

    Nieprawda.
    Walne ci obrazek i mozesz sobie poskakac.

  • 35. Data: 2013-04-14 15:47:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zenon Kluska wrote:

    > Przecież cały czas tłumaczę ze mam podpisaną umowę z serwisem na
    > korzystanie a serwis mi to korzystanie utrudnia i częściowo
    > uniemożliwia, czyli łamie cywilną umowę prawna!

    wiec jak sie z niej nie wywiazuja to wyslij im pismo, ze zadasz
    naprawienia usterek a po uplywie dwoch tygodni masz prawo wypowiedziec
    umowa.
    O ile oczywiscie w umowie masz zapis, ze usluga powinna dzialac z ta
    przegladarka.
    Jak nie, to zaproponuj im podpisanie aneksu do umowy.

    > Łamią warunki umowy, chcę odszkodowania!

    Jakie punkty umowy zostaly zlamane. Mozesz wrzucic tresc tej umowy ze
    wskazaniem z czego sie nie wywiazuja?

  • 36. Data: 2013-04-14 18:11:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-14 10:33, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie stanowi. Stanowi umowę.

    Umowa też stanowi prawo.

    > A co racja to racja.

    Co racja? Kolega chce podążać za niszową modą niekorzystania z nowych
    wersji przeglądarek i płacze, że mu coś nie działa. Żałosne. W dodatku
    to zwykły troll.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2013-04-14 18:24:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.04.2013 18:11, Liwiusz pisze:

    > Umowa też stanowi prawo.

    Ależ skąd. Umowa to tylko umowa.

    Umówienie się na randkę stanowi szczególny przypadek umowy (na spotkanie
    się w określonym miejscu i czasie) ale jeśli któraś strona tej umowa się
    spóźni, to chyba nie będziesz twierdził, że łamie prawo? ;->

    No i w tym przyznaję ci rację ;)

  • 38. Data: 2013-04-14 18:34:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-14 18:24, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > się w określonym miejscu i czasie) ale jeśli któraś strona tej umowa się
    > spóźni, to chyba nie będziesz twierdził, że łamie prawo? ;->

    Umówienie się na randkę nie jest umową z prawnego punktu widzenia. Ale
    jeśli zobowiązałbym się do zakupu komuś tulipana i dostarczenia go do
    godziny 19:00, to tak zawarta umowa stanowiłaby dla mnie prawo, którego
    powinienem przestrzegać.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2013-04-14 18:45:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.04.2013 18:34, Liwiusz pisze:

    > Umówienie się na randkę nie jest umową z prawnego punktu widzenia. Ale

    Dlaczego?

    > jeśli zobowiązałbym się do zakupu komuś tulipana i dostarczenia go do
    > godziny 19:00, to tak zawarta umowa stanowiłaby dla mnie prawo, którego
    > powinienem przestrzegać.

    Może dla ciebie. Ale dla normalnych ludzi oraz prawników "prawo" to
    przepisy narzucane "z góry", a nie swobodnie zawarta umowa.

  • 40. Data: 2013-04-14 20:05:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-04-14 20:40, Zenon Kluska wrote:
    > [...] A mam serwis który celowo utrudnia działanie, bo wyświetlanie
    > miniatur, czyli zdjęć wystawianych towarów jest chyba kluczową częścią
    > działania serwisu, prawda?

    Ty tak na poważnie? Czy dorzucasz do pieca, żeby flejm nie zgasł?

    Piotrek