  • 1. Data: 2013-04-13 20:49:12
    Temat: Re: www i ciasteczka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-13 21:53, Zenon Kluska pisze:
    > Może znajdzie się jakiś prawnik z jajami co wywalczy wielomilionową
    > karę, czy odszkodowanie za łamanie praw człowieka, czy innej ustaw?

    Świat idzie do przodu, odhibernuj się, zmień przeglądarkę na nowszą.

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2013-04-13 21:14:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-13 22:25, aaa pisze:
    > Czy jest łamana jakaś ustawa o radiofoni i telewizji czy o internecie?

    Mam nadzieję, że nie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-04-13 21:43:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.04.2013 22:25, aaa pisze:

    > Tu nie chodzi o postęp, czy zmianę przeglądarki, ale o to że serwis
    > dyktuje mi z jakiej przeglądarki mam korzystać, może niedługo będą mi
    > mówić z jakiego systemu mam korzystać a potem jaki komputer mam kupić,
    > do tego to zmierza.

    Zawsze możesz swojej przeglądarce kazać identyfikować się jako inna. W
    czym problem?

    > Problem z nowszymi przeglądarkami jest taki że zawierają masę nowych
    > dziur, oraz w coraz mniejszym stopniu zapewniają ochronę prywatności.

    Ummm... A jak przeglądarka chroni albo narusza prywatność??

    Jeśli chcesz maskować IP, to nie zależy to od przeglądarki.

    [ciach]

    > Dzisiaj zmienię przeglądarkę a jutro znowu będę musiał instalować nową
    > bo musi być najnowsza, to paranoja!!!

    Przestań używać windows i internet explorera. Problem zniknie.

  • 4. Data: 2013-04-13 21:53:13
    Temat: www i ciasteczka
    Od: "Zenon Kluska" <Z...@x...wp.pl>

    Ostatnio głośno zrobiło się o przymusie informowani o ciasteczkach na
    stronach www za sprawą wymogów UE i odnośnie spraw tego dotyczących mam
    pytania a dokładniej o ich legalność.

    1. Od wczoraj serwis Youtube wprowadził utrudnienie dla posiadaczy starszych
    przeglądarek w postaci nie wyświetlania miniatur obrazków przy linkach do
    filmów.

    2. Podobnie serwis Allegro zastosował ten sam numer co Youtube, tylko że dla
    przeglądarek które mają wyłączoną obsługę ciasteczek (plików cookies)

    Z podobnymi celowymi praktykami spotykałem się nie raz i kontaktowałem się z
    serwisem w celu wyjaśnienia przyczyny problemu. Administrator takiego
    serwisu zawsze sugerował instalację najnowszej aktualnej przeglądarki i
    nigdy nie był zainteresowany wyjaśnianiem, czy szukaniem przyczyny.
    Zastanawiam się do czego to doszło że serwisy www dyktują ludziom z jakich
    przeglądarek mają korzystać? Zastanawiam się czy takie praktyki są legalne?
    Czy są zgodne z prawem krajowym jak i UE?

    Dla przykładu jestem użytkownikiem takiego serwisu jak Allegro i ten serwis
    stosuje obje wymienione przeze mnie sztuczki, czyli uniemożliwia korzystanie
    z pewnych funkcji serwisu jeśli ich kod wykryje starszą przeglądarkę, oraz
    nie wyświetla miniatur obrazkowych aukcji w przypadku wyłączenia obsługi
    ciasteczek przez przeglądarkę. Dodam ze jest to celowe działanie serwisu,
    które może trudno było by udowodnić, lecz postawa administratorów o tym
    świadczy, bo nie potrafią podać przyczyny problemu i jedynie żądają
    korzystanie z najnowszej przeglądarki.

  • 5. Data: 2013-04-13 22:14:36
    Od: Jozef Stanin <g...@g...com>

    W dniu 13.04.2013 21:53, Zenon Kluska pisze:
    > 2. Podobnie serwis Allegro zastosował ten sam numer co Youtube, tylko że
    > dla przeglądarek które mają wyłączoną obsługę ciasteczek (plików cookies)

    W Firefox jest taka opcja. Zezwalasz na ciasteczka, a po wyłączeniu
    przeglądarki ciasteczka są czyszczone.
    Możesz dodatkowo czyścić inne dane zbierane przez przeglądarkę.
    Zainstaluj sobie Firefox'a koniecznie z Adblock Plus - uwolnij swój umysł!

    --
    Bo my jesteśmy dziś mniej pazerni
    Roślinożerni, roślinożerni

    (Zenon Laskowik, ,,Z tyłu sklepu", 1980 r.)

  • 6. Data: 2013-04-13 22:25:09
    Od: <aaa>

> [...]

    zmierza.

    Problem z nowszymi przeglądarkami jest taki że zawierają masę nowych dziur,
    oraz w coraz mniejszym stopniu zapewniają ochronę prywatności. Nie każdy mam
    możliwość zmiany przeglądarki, bo korzysta z komputera w pracy, albo ma
    stary system.
    Nie wiem czy wiesz, ale www jest kodem otwartym i to przeglądarka go
    obsługuje a nie odwrotnie.

    Dzisiaj zmienię przeglądarkę a jutro znowu będę musiał instalować nową bo
    musi być najnowsza, to paranoja!!!

    Jeśli w najnowszej przeglądarce wyłączę ciasteczka to allegro przestanie mi
    wyświetlać miniaturki i weź sobie teraz korzystaj z serwisu.
    Ja akurat mam podpisaną umowę z serwisem allegro i serwis celowo utrudnia,
    oraz uniemożliwia korzystanie z niektórych funkcji. Co innego z takim
    serwisem jak WP.pl, bo nie muszę ich czytać, ale z allegro mam podpisaną
    pisemną umowę na korzystanie.

    Mnie zastanawia czy takie praktyki są zgodne z prawem? Czy jest łamana jakaś
    ustawa o radiofoni i telewizji czy o internecie?

  • 7. Data: 2013-04-13 23:28:44
    Od: Jozef Stanin <g...@g...com>

    W dniu 14.04.2013 00:32, Zenon Kluska pisze:

    > Mam Firefoxa i nie o to pytam. Jeśli w jakiej kolwiek przeglądarce
    > wyłączę ciasteczka to allegro utrudnia mi korzystanie z serwisu.
    > Przecież mam prawo wyłączać ciasteczka prawda?
    >
    > Pytanie: czy allegro ma prawo utrudniać korzystanie z serwisu osobom z
    > wyłączonymi ciasteczkami, na dodatek robiąc to potajemnie nie informując
    > o tym?

    Pewnie mają jakieś * w swoim regulaminie, że wyrażasz na "coś tam"
    zgodę. Przeczytaj, mnie się nie chce.

  • 8. Data: 2013-04-14 00:32:15
    Od: "Zenon Kluska" <Z...@x...wp.pl>

  • 9. Data: 2013-04-14 01:17:49
    Od: "Zenon Kluska" <Z...@x...wp.pl>

    > Pewnie mają jakieś * w swoim regulaminie, że wyrażasz na
    > "coś tam" zgodę. Przeczytaj, mnie się nie chce.

    Nie, nie mają czegoś takiego w regulaminie.
    W regulaminie mogą umieścić wszystko, ale regulamin nie stanowi prawa,
    dlatego pytam na forum PRAWO, czy tamie zagrywki serwisów www są legalne?
    Jeśli nie to jakie ustawy naruszają?
    Gdzie są ci pazerni, żadni sukcesu i pieniędzy prawnicy, którzy wygrają dla
    mnie odszkodowania w milionach dolarów?

  • 10. Data: 2013-04-14 02:55:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-14 01:17, Zenon Kluska pisze:
    > regulamin nie stanowi prawa

    Stanowi.

    I przestań przynudzać już swoimi schizofrenicznymi problemami.

    --
    Liwiusz