  • 1. Data: 2009-08-08 20:21:49
    Temat: "wszystko -50%" - czy obowiązuje?
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    Rozmowa w sklepie odzieżowym:
    - Dlaczego naliczyła pani 100% ceny za koszulę? Na witrynie jest napis "lato
    wszystko -50%".
    - Białych to nie dotyczy.
    - Jak "wszystko", to białe też. Nie było mowy o wyjątkach.
    - Wiem, napis jest mylący. Rezygnuje pan?

    W tym momencie mogłem się rozmyślić albo zaakceptować normalną cenę i
    zapłacić. Na koszuli mi zależało więc ją kupiłem, ale nie podoba mi się
    takie podejście. Kiedy w markecie cena przy kasie różni się od ceny na
    półce, sprzedawca musi produkt sprzedać po niższej cenie i sam ponosi koszt
    swojej pomyłki. Wydaje mi się że jest analogia, bo choć tu na półce cena
    jest normalna, to sugerując się informacją na witrynie mam przekonanie, że
    zapłacę połowę.

    Czy sprzedawca ma obowiązek dać obiecaną obniżkę?
    Jak to wyegzekwować po fakcie i na jakiej podstawie prawnej?

  • 2. Data: 2009-08-08 20:28:30
    Temat: Re: "wszystko -50%" - czy obowiązuje?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    strach pisze:

    > Czy sprzedawca ma obowiązek dać obiecaną obniżkę?

    Ja nie widzę obietnicy.

    > Jak to wyegzekwować po fakcie i na jakiej podstawie prawnej?

    Zapomnij.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2009-08-08 20:36:05
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message
    > Ja nie widzę obietnicy.

    Racja, mogą twierdzić, że na metkach są już ceny obniżone. Czy gdyby
    napisali "od ceny na metce " to by była obietnica?

  • 4. Data: 2009-08-08 20:37:00
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    strach pisze:
> [...]
    >
    > Czy sprzedawca ma obowiązek dać obiecaną obniżkę?
    > Jak to wyegzekwować po fakcie i na jakiej podstawie prawnej?

    Iść z paragonem i koszulą do punktu obsługi klienta i zażądać zwroty tych
    50%. Pewnie nie wprowadzili do systemu tej obniżki,

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-08-08 20:40:06
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Johnson pisze:

    > Ja nie widzę obietnicy.

    > Zapomnij.

    Nie spotkałam się jeszcze z przypadkiem, że w BOK-u nie zwrócili należnych
    pieniędzy.
    A może ta koszula była przełożona z miejsca obniżkowego na miejsce
    nieobniżkowe. Nieraz ludzie rzucają gdzie popadnie.

    --
    animka

  • 6. Data: 2009-08-08 20:42:57
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    strach pisze:
    > "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message
    >
    > Racja, mogą twierdzić, że na metkach są już ceny obniżone. Czy gdyby
    > napisali "od ceny na metce " to by była obietnica?

    Raczej kasa powinna odjąć automatycznie te 50%. Widocznie zapomnieli tego
    towaru wprowadzić do systemu kasowego.

    --
    animka

  • 7. Data: 2009-08-08 20:47:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@n...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ja nie widzę obietnicy.

    to jak traktowac napis zachecajacy do zakupów mowiacy "wszystko -50%"?
    Co to jest? Nie oferta?

    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 8. Data: 2009-08-08 20:48:19
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> wrote in message
    > Iść z paragonem i koszulą do punktu obsługi klienta i zażądać zwroty tych
    > 50%. Pewnie nie wprowadzili do systemu tej obniżki,

    Chyba niezupełnie. Wg sprzedawczyni wynikało to z konstrukcji promocji.
    Oczywiście mogła się mylić, ale takie błędy są poprawiane dość szybko, a
    przecież promocja letnia trwa już od dawna.

  • 9. Data: 2009-08-08 21:21:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    strach pisze:
    > Rozmowa w sklepie odzieżowym:
    > - Dlaczego naliczyła pani 100% ceny za koszulę? Na witrynie jest napis
    > "lato wszystko -50%".

    [ciach]

    > Czy sprzedawca ma obowiązek dać obiecaną obniżkę?
    > Jak to wyegzekwować po fakcie i na jakiej podstawie prawnej?

    A nie było np. jakiegoś drobnego druczku?

    Typu:

    WSZYSTKIE KOSZULE od 5 ZŁ

    (i to "od" drobnymi literkami)

  • 10. Data: 2009-08-08 21:32:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail animka@to... napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
    e.ja.wp.pl ...

> [...]
    > A może ta koszula była przełożona z miejsca obniżkowego na miejsce
    > nieobniżkowe. Nieraz ludzie rzucają gdzie popadnie.

    doczytałas, ze napis mówił:
    *wszystko* -50%
    ???

    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.