  • 11. Data: 2009-09-16 19:57:22
    Temat: Re: współwłasność pojazdu
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    kawex <k...@o...pl> napisał(a):

    > wynika z tego, że muszę (tzn. żona) złożyć wniosek do sądu o
    > stwierdzenie nabycia spadku ( koszt 50zł + 22zł odpis)
    > a nastepny krok to notariusz i tam akty darowizny dla mnie lub na żonę (
    > koszt nieznany :(

    Spadek obejmował tylko udział we własności samochodu?

    GK

  • 12. Data: 2009-09-17 06:58:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kawex" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a nastepny krok to notariusz i tam akty darowizny dla mnie lub na żonę (
    > koszt nieznany :(

    notariusza w kwestii samochodu to sobie darujcie, taniej wyjda umowy k-s,
    chyba ze to jakis maybach ;)

  • 13. Data: 2009-09-17 07:13:15
    Od: kawex <k...@o...pl>

    szerszen pisze:

    > notariusza w kwestii samochodu to sobie darujcie, taniej wyjda umowy
    > k-s, chyba ze to jakis maybach ;)

    można zwykłą umową k-s przenieść swoją ułamkową część otrzymaną jako
    spadek na żonę?

  • 14. Data: 2009-09-17 07:15:52
    Od: kawex <k...@o...pl>

    GK pisze:

    > Spadek obejmował tylko udział we własności samochodu?
    >
    > GK

    Spadek obejmował udział 1/2 samochodu (mojego :)) oraz kilkaset akcji
    pracowniczych cukrowni, które i tak są nic nie warte w tej chwili bo
    cukrownie padły.

  • 15. Data: 2009-09-17 09:10:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    kawex <k...@o...pl> writes:

    > Spadek obejmował udział 1/2 samochodu (mojego :))

    Ta współwłasność to była w celu niższych składek ubezpieczeniowych czy
    z innych powodów?

    MJ

  • 16. Data: 2009-09-17 10:13:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ta współwłasność to była w celu niższych składek ubezpieczeniowych czy
    > z innych powodów?

    a jakie to ma znaczenie dla sprawy?
    zadne

  • 17. Data: 2009-09-17 10:20:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > można zwykłą umową k-s przenieść swoją ułamkową część otrzymaną jako
    > spadek na żonę?

    nie przeniesc tylko odkupic i to w przypadku kiedy bys chcial zostac jedynym
    wlascicielem auta, natomiast z racji tego, ze to najblizsza rodzina, w
    pierwszej lini i zona miala by przejac od matki i rodzenstwa, to wystarczy
    umowa darowizny, jest nieopodatkowana pod warunkiem zgloszenia w ciagu 30
    dnich do u.s. i nie wymaga notariusza

  • 18. Data: 2009-09-19 10:16:29
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    > Witam
    > jestem współwłaścicielem pojazdu. Druga osoba (teść) zmarła 2 lata temu.
    > Teraz skończył mi się dowód rejestracyjny (brak miejsca na wpisy badań
    > tech) i chciałbym wyrobić nowy, ale w wydziale żądają ode mnie wniosku o
    > nabycie spadku.
    > Jest jakis prostszy sposób na wyjście z tego kłopotu?

    A moze nie wyrabiac nowego dowodu i wozic ze soba dokumenty potwierdzajace
    kolejne przeglady? Na pl.misc.samochody byla poruszana taka opcja - chyba
    ludzie nie mieli specjalnych problemow z tym zwiazanych.

    --
    Jan-xx

  • 19. Data: 2009-09-20 14:16:48
    Od: kawex <k...@o...pl>

    Jan-xx pisze:

    > A moze nie wyrabiac nowego dowodu i wozic ze soba dokumenty
    > potwierdzajace kolejne przeglady? Na pl.misc.samochody byla poruszana
    > taka opcja - chyba ludzie nie mieli specjalnych problemow z tym zwiazanych.

    Tylko czy jest to zgodne z prawem?