  • 1. Data: 2005-11-23 21:44:40
    Temat: wspolnota mieszkaniowa - pytanie
    Od: iks_men <i...@m...pl>

    Witam.

    W pierwszym kwartale 2004 roku wspolnota mieszkaniowa przyjela od
    zarzadu rozliczenie rosztow i zyskow za rok 2003. Nie bylo mnie na tym
    zebraniu ale wiem ze wlasieciele zapoznali sie z wydatkami i zyskami za
    ten ze rok i w glosowaniu przyjeli sprawozdanie z dzialalnosci zarzadu.
    Jakis tydzien temu dostalem od zarzadcy pismo z informacja ze mam jakies
    nadplaty i niedoplaty za rok 2003, w sumie musze doplacic okolo 20zl.
    Nie jest to wielka suma, ale czy jest dopuszczalne i zgodne z prawem ze
    po ponad 1,5 roku dowiaduje sie ze cos zalegam (zreszta nie tylko ja,
    inni wlasciciele sa w podobnej sytuacji).
    Jak ma to sie do przyjecia sprawozdania rocznego? Czy w sprawozdaniu
    rocznym ukryto jakies informacje przed wspolnotom ze teraz sa jakies
    zaleglosci. Czy moze zarzadca ma jakis balagan w papierach lub nie moze
    sie dogadac z zarzadem? Zastanawiam sie czy brac sie za wyjasnianie tego
    czy po prostu jest to normalna praktyka i zaplacic a potem czekac na
    coroczne takie kwiatki?

    Posdrawiam.
    iks_men

  • 2. Data: 2005-11-24 21:31:15
    Temat: Re: wspolnota mieszkaniowa - pytanie
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Uzytkownik "iks_men" <i...@m...pl> napisal w wiadomosci
    [...]
    Jest to zla praktyka, ale zdarza sie. Mogl zostac wykryty blad w
    rozliczeniach, mogly zostac zle wyznaczone ceny mediow, albo w
    nieprawidlowy sposob wykonane zaokraglenia. Troszke dziwny jest ten
    odstep czasowy, ale to juz wina aktualnego zarzadu. Ja jak
    przejmowalem rozliczenia od poprzedniego zarzadcy, tez skonczylo sie
    korektami rozliczen, ale na nizsze sumy i w miesiac po przejeciu
    rozliczen.

    Przyjecie sprawozdania rocznego nie ma w rozwazanym kontekscie
    wiekszego znaczenia, nawet nie trzeba bedzie skladac korekty zeznania
    podatkowego (pomijam tu fakt, ze wspolnoty sa z CIT zwolnione), tylko
    ten przychod bedzie mozna uwzglednic w roku biezacym.

    marekz