  • 11. Data: 2003-05-27 21:35:12
    Temat: Re: wspólnota mieszkaniowa
    Od: "jjans" <j...@w...pl>

    Karol wrote:

    > Niestety pudło :-)
    > 500 mieszkan. Udziały kazdy własciciel kupował dwa rózne:
    > - w kazdym bloku i w gruncie pod blokiem

    Przepraszam ale wnioskuję, ze błędnie interpretujesz pojęcia: wspólnota i
    nieruchomość.
    Napisałeś wcześniej, że 8 budynków stoi na 5 działkach. Rozumię więc, że na
    kilku działkach stoi po kilka budynków. I bardzo dobrze. Taka sytuacja jest
    możliwa. Gwarantyję Ci jednak, że wszystkie budynki danej działki stanowią
    jedną wspólnotę. Sprawdź to w aktach zliczając udziały.

    > - w czesciach pozostałych gruntów, na ktorych nie stoja bloki.

    Oczywiście! Zarówno właściciele, jak i wspólnoty mogą nabywać przyległe
    działki gruntowe. Tylko te nieruchomości i opisane wyżej nie mają ze sobą
    nic wspólnego.

    Powtórzę jeszcze raz:
    - jedna wspólnota może *obejmować* kilka budynków lub działek,
    - na jednej działce może być tylko jedna wspólnota,
    - właściciele - osoby fizyczne lub wspólnoty mogą być współwłaścicielami
    innych nieruchomości, w tym gruntowych.

    jjans

  • 12. Data: 2003-05-28 05:41:10
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

  • 13. Data: 2003-05-29 11:06:03
    Od: Azazell <a...@g...pl>

    Karol wrote:

    >Nie przesadziles z tym 70% ? Mieszkasz w wielopoziomowym parkingu z
    >mieszkaniami ?
    >
    >Karol

    Nie ja. ja tylko jako człowiek głęboko wrażliwy na niesprawiedliwość
    społeczną pomagam. Wspólnota składa się z dwóch pięciorodzinnych
    budynków i piętnastomiejscowego podziemnego garażu położonego pomiędzy
    nimi. Ponieważ developerowi nie udało się sprzedać żadnego miejsca w
    garażu więc pewnie taktuje to jako środek nacisku, albo po prostu tak mu
    wyszło z jakiś tam wyliczeń.
    A.

  • 14. Data: 2003-05-29 11:07:49
    Od: Azazell <a...@g...pl>

    pestifer wrote:

    >nie
    >przeczytales dokladnie ustawe?

    No dopiero teraz miałem czas się na poszukanie wszystkiego i
    przeczytanie i widzę ten artukuł.
    A.