  • 41. Data: 2008-06-20 10:39:48
    Temat: Re: wpłacanie utargu sklepu przez pracownika
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek 20 czerwiec 2008 10:14
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g3fosj$n2j$1@news.onet.pl>):

    > Dlaczego nieprawda? Przecież jeśli pracownik wpadnie do pracodawcy z
    > bezjzbolem i potrzaska mu całe wyposażenie, to sąd może zasądzić chyba
    > zwrot kosztów na kwotę większą niż 3 wypłaty.

    Założyłem, że rozmawiamy o winie nieumyślnej.

    L.

  • 42. Data: 2008-06-20 10:41:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 20 czerwiec 2008 12:39
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g3g1di$ha5$1@news.onet.pl>):

    > Założyłem, że rozmawiamy o winie nieumyślnej.

    No za nieumyślną to chyba nawet do tych 3 nie może. Może?

    --
    Tristan

  • 43. Data: 2008-06-20 10:51:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tristan napisał(a):

    [...]

    > No za nieumyślną to chyba nawet do tych 3 nie może. Może?

    To może najpierw sprawdź, potem pisz?

    j.

  • 44. Data: 2008-06-20 15:11:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2008, Liwiusz wrote:

    > A powinieneś się wtykać.

    A nie, bo najpierw musiałbym mieć jakieś podstawy, żeby przypuszczać
    że wiem co chcę napisać ;)

    > To znaczy - fizycznie pracodawca może sobie te pieniądze potrącić

    wKF: dotąd nikt nie pisał o "potrąceniu".
    Tego oczywiście nie wolno - było o "żądaniu wyrównania strat".
    Potrącić to (z wynagrodzenia za pracę) można tylko w drodze egzekucji,
    co może stanowić ew. powód nieporozumień w dalszej dyskusji, więc
    protestuję!
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2008-06-20 17:48:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]
    wasz znak: <g3g1di$ha5$1@news.onet.pl>):

    > Założyłem, że rozmawiamy o winie nieumyślnej.

    No za nieumyślną to chyba nawet do tych 3 nie może. Może?
    No bo co, pracownik zniszczy przypadkiem jakąś rzecz i wot tak, zostanie bez
    środków do życia na 3 miesiące?

    Jakie przepisy to regulują?

    --
    Tristan

  • 46. Data: 2008-06-23 12:14:22
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Dnia Fri, 20 Jun 2008 19:48:15 +0200, Tristan napisał(a):

> [...]
    >
    > No za nieumyślną to chyba nawet do tych 3 nie może. Może? No bo co,
    > pracownik zniszczy przypadkiem jakąś rzecz i wot tak, zostanie bez

    Jednorazowo po uwzględnieniu alimentów itp. pracownikowi musi zostać co
    najmniej 50% pensji - więc te trzy miesiące może oznaczać w praktyce
    spłacanie przez 6 pensji :)

    pozdr

    Radek