  • 31. Data: 2008-06-04 10:22:18
    Temat: Re: wpłacanie utargu sklepu przez pracownika
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Animka napisał(a):

    [...]

    > Pracownik może przewozić określoną (niedużą, ale nie wiem jaką) kwotę.
    > Przy przewozie większej gotówki musi być zapewniony samochód i ochrona.

    Rozwiń proszę, szczególnie mnie interesuje skąd taki wymóg?

    j.

  • 32. Data: 2008-06-04 11:53:20
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia 4 Jun 2008 12:22:18 +0200, januszek napisał(a):

    > [...]
    >
    > Rozwiń proszę, szczególnie mnie interesuje skąd taki wymóg?

    To też by mogła zresztą rozwinąć:

  • 33. Data: 2008-06-04 12:38:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 04 Jun 2008 12:22:18 +0200, januszek napisał(a):

    > Rozwiń proszę, szczególnie mnie interesuje skąd taki wymóg?

    Ktoś już tu podawał:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 14
    października 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad i wymagań, jakim
    powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i
    transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne
    (Dz.U.98.129.858)

  • 34. Data: 2008-06-04 17:56:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1lbsqvblkclyh$.nk8v9pgpw446.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    > Ubezpieczenie?
    Tak, nie wiedziałeś?

    > Łatwo Ci się wycenia ludzkie życie?
    Albo ja czegoś nie rozumiem, albo ty.
    Stawiam na to drugie.

    > Powiedz no jotte - ile z ubezpieczenia dostali Ci co *ZAWODOWO* zajmowali
    > się inkasem w Sosnowcu - co?
    Nie znam sprawy.

    --
    Jotte

  • 35. Data: 2008-06-17 10:18:58
    Od: " błagam pomóżcie!" <a...@N...gazeta.pl>

    czy pracodawca moze zarzadac ode mnie zwrotu skradzionego utargu? pracuje w
    butiku, kilka dni temu przed zamknieciem do sklepu weszla para, kobieta
    prosila mnie o pomoc, w tym czasie mezczyzna musial oproznic kase. sklep nie
    ma zadnych zabezpieczen. nie ma monitoringu, a pieniadze sa trzymane w
    koszczyczku w szufladzie. sprawe natychmiast zglosilam policji. co moge
    zrobic? nie mam skad wziać takiej kwoty. czy moze mi wstrzymac wyplate?

  • 36. Data: 2008-06-18 07:10:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 17 czerwiec 2008 12:18
    (autor błagam pomóżcie!
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g3832i$7e6$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > koszczyczku w szufladzie. sprawe natychmiast zglosilam policji. co moge
    > zrobic? nie mam skad wziać takiej kwoty. czy moze mi wstrzymac wyplate?

    Do 3 wypłat mogą bez wyroku, aczkolwiek możesz się sądzić, że to nie z
    Twojej winy. Aczkolwiek skoro trzymałaś kasiurkę w koszyczku, to sorry, ja
    bym tam powiedział, że Tyś winna.

    --
    Tristan

  • 37. Data: 2008-06-19 21:06:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jun 2008, Tristan wrote:

    > (autor błagam pomóżcie!
    > Do 3 wypłat mogą bez wyroku, aczkolwiek możesz się sądzić, że to nie z
    > Twojej winy.

    I do tego się nie wtykam.

    > Aczkolwiek skoro trzymałaś kasiurkę w koszyczku, to sorry, ja
    > bym tam powiedział, że Tyś winna.

    Ale na taki zarzut IMVHO przysługuje prosta riposta: a gdzie pracodawca
    *kazał* trzymać pieniądze?
    Jeśli kazał gdzie indziej, to owszem, pracownik naruszył regulamin pracy.
    Ale jeśli nie wskazał co robić, a w szczególności wiedział jak są
    przechowywane, to IMVHO uznał że tak ma być...

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2008-06-20 04:35:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 19 czerwiec 2008 23:06
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0806192303380.3896@quad>):

> [...]
    > pracy. Ale jeśli nie wskazał co robić, a w szczególności wiedział jak są
    > przechowywane, to IMVHO uznał że tak ma być...

    No jak wiedział i nie oponował, pewnie tak. Ale znów jeśli nie wskazał, to
    czy inteligencja pracownika nie powinna być na tyle wysoka, żeby
    oczywistości nie musieć wskazywać?

    --
    Tristan

  • 39. Data: 2008-06-20 08:14:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > I do tego się nie wtykam.

    A powinieneś się wtykać. Po pierwsze - skoro można się sądzić, to
    znaczy że do trzech wypłat pracodawca bez wyroku też nie może
    (zakładając, że pracownik się nie zgadza). To znaczy - fizycznie
    pracodawca może sobie te pieniądze potrącić, ale będzie to miało taką
    samą moc, jakby potrącił bez powodu. I dopóki nie zapadnie w tej sprawie
    wyrok, pracodawca nie może być pewien, czy potrącenie nie będzie cofnięte.

    Po drugie - zdanie to niebezpiecznie sugeruje, że powyżej trzech
    wypłat można, tylko że z wyrokiem sądu. A to nieprawda.

    L.

  • 40. Data: 2008-06-20 10:37:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 20 czerwiec 2008 10:14
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g3fosj$n2j$1@news.onet.pl>):

    > Po drugie - zdanie to niebezpiecznie sugeruje, że powyżej trzech
    > wypłat można, tylko że z wyrokiem sądu. A to nieprawda.

    Dlaczego nieprawda? Przecież jeśli pracownik wpadnie do pracodawcy z
    bezjzbolem i potrzaska mu całe wyposażenie, to sąd może zasądzić chyba
    zwrot kosztów na kwotę większą niż 3 wypłaty.

    --
    Tristan