  • 11. Data: 2008-06-03 10:37:41
    Temat: Re: wpłacanie utargu sklepu przez pracownika
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maddy napisał(a):

    > A może zanosi pracownik? Bo to akurat powszechna praktyka jak się ma do
    > wpłaty kilka a nie kilkaset tysięcy. Nieasertywnych pracowników sklepów
    > są pewnie tysiące.

    Mnie w gruncie rzeczy nie interesuje kto zanosi tylko kto ponosi ryzyko
    utraty utargu w sytuacji kiedy pracownik zostanie napadniety bo z
    ogolnych zasad odpowiedzialnosci materialnej pracownika to nie wynika?

    j.

  • 12. Data: 2008-06-03 11:36:56
    Od: Norbert <n...@U...com>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 czerwiec 2008 09:39
    > (autor Ryba
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g22st7$qe9$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > w ogóle

    > A kto to ma robić, jak nie pracownik?

    Wlasciciel sklepu, a jak pracownik w leb dostanie i go okradna to
    myslisz ze do kogo bedzie pretensja?
    Wkurwia mnie takie cos bo moja zona pracowala w spolce gdzie tez musiala
    raz na kilka dni wplacac pieniadze do banku. Spolka ogromna a nie stac
    ich kurna bylo na wynajecie konwoju ktory przejechalby sie co drugi
    dzien po okolo 100 punktach w warszawie i kase odebral.
    Jedna dziewczyne okradli i pobili brutalnie.
    Zero reakcji spolki. Jeszcze jej kazali oddawac w ratach to co jej
    ukradli debile.
    I tez ludzie sie bali cos powiedziec bo zwolnia itp.
    A figa. Wystarczylo pismo do spolki z podpisem pracownikow z rejonu w-wy
    odpowiednim uzasadnieniem. Teraz pieniazki zbiera przedstawiciel ktory
    jezdzi autem. Tez glupota bo powinna to robic ochrona ale przynajmniej
    pracownikom nic juz nie zagraza.
    Wlasciciel spolki obcokrajowiec nie mial pojecia ze mu takich praktyk
    nie wolno. U niego w kraju bylo to na porzadku dziennym.

  • 13. Data: 2008-06-03 11:37:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    januszek pisze:

    > Mnie w gruncie rzeczy nie interesuje kto zanosi tylko kto ponosi ryzyko
    > utraty utargu w sytuacji kiedy pracownik zostanie napadniety bo z
    > ogolnych zasad odpowiedzialnosci materialnej pracownika to nie wynika?

    Jak nie wynika to niech nie dotyka pieniędzy albo zarządu pisemnego
    polecenia. Jak pracodawca każe zawozić kilkaset tysięcy, nie zapewnia
    bezpiecznego transportu i jeszcze chce żeby pracownik za to opowiadał to
    można odmówić wykonania polecenia. To nie rozkaz na polu bitwy.

    Zacytuję siebie samą:
    "Nieasertywnych pracowników sklepów są pewnie tysiące."
    Oto jeden z nich na załączonym obrazku.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2008-06-03 11:38:54
    Od: Norbert <n...@U...com>

    Maddy pisze:

    > Na pewno widujesz codziennie konwojentów przed każdym warzywniakiem i
    > kioskiem ruchu?
    >
    > Maddy

    Mnie sie wydaje ze kolega mowi o wiekszych pieniadzach niz utarg
    wysokosci 500 czy 1000zł.

  • 15. Data: 2008-06-03 11:46:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Norbert pisze:

    > Mnie sie wydaje ze kolega mowi o wiekszych pieniadzach niz utarg
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    > wysokosci 500 czy 1000zł.

    Wydaje Ci się. Nie mówił o kwotach w ogóle.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2008-06-03 11:55:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maddy napisał(a):

> [...]
    > bezpiecznego transportu i jeszcze chce żeby pracownik za to opowiadał to
    > można odmówić wykonania polecenia. To nie rozkaz na polu bitwy.

    Bardzo dziwaczna interpretacja. W rzeczy samej zapewne nie chodzi tu o
    kwoty rzędu kilkuset tysięcy tylko np 2 tys, 5 tys.

    > Zacytuję siebie samą:
    > "Nieasertywnych pracowników sklepów są pewnie tysiące."
    > Oto jeden z nich na załączonym obrazku.

    Asertywność nie ma tu nic do rzeczy. Sytuacja hipotetyczna: pracownik
    wykonał polecenie Właściciela i szefa sklepu, wziął 5 tysięcy złotych i
    pojechał do banku. Po drodze go napadnięto i zabrano te 5 tysięcy. I co
    się dzieje dalej?

    j.

  • 17. Data: 2008-06-03 11:58:57
    Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Wydaje Ci się. Nie mówił o kwotach w ogóle.

    Zgadza się, nie mówiłem.
    Kwoty nie są małe z reguly kilka tysiecy powiedzmy 3 - 5 tyś,
    jednak zdarzają się okresy świąteczne gdzie jest koło 10 tys.

    Dla niektórych może to być miesięczna wypłata, ale należy wziąć
    pod uwage, że tutaj może to być nawet półroczna pensja.
    A biorąc pod uwage, że można jeszcze zostać w najlepszym wypadku
    pobitym to już nie mówiłbym o "Nieasertywnych pracownikach"

    Ryba

  • 18. Data: 2008-06-03 12:03:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Ryba pisze:
> [...]
    > A biorąc pod uwage, że można jeszcze zostać w najlepszym wypadku
    > pobitym to już nie mówiłbym o "Nieasertywnych pracownikach"

    Co powiedział pracodawca gdy pracownik odmówił transportu gotówki bez
    zabezpieczenia?
    Zagroził zwolnieniem? Potrąceniem premii?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2008-06-03 12:18:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g22st7$qe9$1@nemesis.news.neostrada.pl Ryba
    <t...@b...tlen.pl> pisze:

    > Szukałem wczoraj, ale powiem szczerze nie znalazłem odpowiedzi
    > na dręczące mnie pytanie.
    > W pewnym sklepie pracują 3 osoby. Jedna na stanowisku kierownika.
    > W każdym dniu w sklepie są 2 osoby ale razem tylko kilka godzin.
    > Pracodawca wymaga od kierownika codziennego lub góra co dwa dni
    > wpłacania utargu do banku.
    Na jakiej podstawie?
    Jest coś na kształt zakresu obowiązków?

    > Najbliższy oddział jest o odległości
    > kilku kilometrów.
    > Często zdaża się się
    Co się często? Zdarza?

    > że kierownik w swoim dniu wolnym musi jechać
    > z pieniędzmi do banku.
    Nie musi. Dzień wolny, to dzień wolny. A w razie czego do odebrania.

    > Moje pytanie jest następujące.
    > Czy pracodawca może zwolnić dyscyplinarnie za niewpłacanie utargu
    > w danym dniu a np dzień później?
    Może. Może sobie wymyślić dowolny powód. Może także stanąć przed sądem pracy
    i tam musieć dowodzić swych racji. A w razie przegranej ponieść koszty.
    Trzeba by znać szczegóły umowy o pracę i innych dokumentów obowiązujących
    pracownika (regulamin pracy, zakres obowiązków).

    > Czy pracownik ma obowiązek wogóle narażać się i jeździć po mieście
    > autobusem czy też swoim prywatnym samochodem do banku?
    Nie. Może się walnąć z buta. ;)
    Ale pracownik podczas udawania się do banku i powrotu z niego jest w pracy.
    Działa ubezpieczenie, a pracodawca pokrywa koszty.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2008-06-03 12:20:42
    Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl>

    > Co powiedział pracodawca gdy pracownik odmówił transportu gotówki bez
    > zabezpieczenia?
    > Zagroził zwolnieniem? Potrąceniem premii?

    Jak narazie pracownik nie odmówił transportu.
    Ale nie zawsze jest możliwym codzienne wpłacanie utargu.
    Opisałem to dokładnie w poprzednich wiadomościach.

    Od pracodawcy był ogólny e-mail do wszystkich kierowników,
    ze utarg ma być wpłacany codziennie pod groźbą zwolnienia
    dyscyplinarnego. Oraz że juz dwie osoby (nie wymienione z nazwisk)
    zostały z tego powodu zwolnione. Mail ma być wg mnie straszakiem.

    Ryba