-
1. Data: 2005-04-21 17:34:30
Temat: wniosek o dostep do informacji publicznej do urzedow skarbowych
Od: "www" <a...@w...pl>
Witam
Tydzien temu skierowalam wniosek do kilku urzedow skarbowych w innych
miejscowosciach na podstawie ustawy o dostepie do informacji publicznej
(chodzilo o podanie liczby pracownikow, wieku oraz wyksztalcenia pracownikow
itd.- dane potrzebne do pracy mgr). Wniosek ten byl opatrzony moim adresem
oraz nazwiskiem i imieniem nastepnie wydrukowany, podpisany czytelnie,
zeskanowany i w formacie pdf przeslany do kilku urzedow skarbowych z poza
Warszawy. Dzis przyszly pisma od kilku urzedow wzywajace mnie na postawie
art. 63 § 3 oraz art. 64 § 2 KPA o uzupelnienie wniosku o podpis
wsnioskodawcy w terminie 7 dni (czyli od dzis) czyli o przyslanie im
oryginalu wniosku. Teraz mam nastepujace dylematy:
1. jezeli wysle jednemu oryginal, to jak pozostale urzedy się zwroca sie o
to samo to im przeciesz nie wysle bo nie bedę juz go miala,
2. mam pisac nowe wnioski na ich żądanie i wysyłaćc pocztą tradycyjną? wtedy
termin bedzie sie liczył od nowego (ostatniego) wniosku a nie od tego
pierwszego przesłanego drogą elektroniczną.
Jak mam wybrnac z tej sytuacji?jaka jest wykladnia prawa w tej materii?
prosze o jakies sensowne rady na forum lub na mojego maila
a...@w...pl
z podziekowaniem
Asia z Warszawy
-
2. Data: 2005-04-21 19:00:46
Temat: Re: wniosek o dostep do informacji publicznej do urzedow skarbowych
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
www napisał(a):
> 1. jezeli wysle jednemu oryginal, to jak pozostale urzedy się zwroca sie o
> to samo to im przeciesz nie wysle bo nie bedę juz go miala,
>
> 2. mam pisac nowe wnioski na ich żądanie i wysyłaćc pocztą tradycyjną? wtedy
> termin bedzie sie liczył od nowego (ostatniego) wniosku a nie od tego
> pierwszego przesłanego drogą elektroniczną.
jesli chcesz szybko - nowe wnioski
jeśli chcesz postawić na swoim możesz się kłócić
Art. 63. § 1. Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą
być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu,
telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
§ 2. Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której
pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom
ustalonym w przepisach szczególnych.
§ 3. Podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokołu powinno być
podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który
go sporządził. Gdy podanie wnosi osoba, która nie może lub nie umie
złożyć podpisu, podanie lub protokół podpisuje za nią inna osoba przez
nią upoważniona, czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu.
§ 4. Organ administracji publicznej obowiązany jest potwierdzić
wniesienie podania, jeżeli wnoszący je tego zażąda.
A więc wymóg podpisu dotyczy tylko podania wnoszonego na piśmie, a nie
pocztą elektroniczną. Poczta elektroniczna to odrębny sposób wniesienia
podania, MZ wystarczy spełnienie wymogów określonych w §2. Chyba że w
ustawie o dostępie do informacji jest jakiś szczególny wymóg podpisu na
każdym wniosku..
KG
-
3. Data: 2005-04-21 20:33:02
Temat: Re: wniosek o dostep do informacji publicznej do urzedow skarbowych
Od: Janusz <h...@p...com>
Dnia Thu, 21 Apr 2005 19:34:30 +0200, www napisał(a):
> Witam
>
>
>
> Tydzien temu skierowalam wniosek do kilku urzedow skarbowych w innych
> miejscowosciach na podstawie ustawy o dostepie do informacji publicznej
> (chodzilo o podanie liczby pracownikow, wieku oraz wyksztalcenia pracownikow
> itd.- dane potrzebne do pracy mgr). Wniosek ten byl opatrzony moim adresem
> oraz nazwiskiem i imieniem nastepnie wydrukowany, podpisany czytelnie,
> zeskanowany i w formacie pdf przeslany do kilku urzedow skarbowych z poza
> Warszawy.
droga Asiu Tobie się kraje pomyliły tu jest Poska a nie Japonia czy inny
kraj
lepiej nie podejmuj dyskusji tlko wyślij papiery bo inaczej termin oddania
pracy minie.
JanuszHr