  • 1. Data: 2006-08-08 19:11:04
    Temat: właściciel ziemi
    Od: "mała" <b...@o...pl>

    Witam
    Chciałabym zasięgnąć porady w sprawie własności ziemi. Od 20 lat jestem
    właścicielką ziemi, którą odpisali mi rodzice. Mam na nią akt własności.
    Obecnie rodzeństwo założyło sprawę o spadek. Uważają, iz nie zrzekli się
    przecież ziemi i należy im się ich część. Jestem teraz w trakcie odpisywania
    ziemi córce.
    Czy istnieją jakieś podstawy prawne dzięki którym są oni w stanie
    odebrać mi ziemię? Czy powinnam się obawiać?
    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2006-08-08 19:43:28
    Temat: Re: właściciel ziemi
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "mała" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Chciałabym zasięgnąć porady w sprawie własności ziemi. Od 20 lat jestem
    > właścicielką ziemi, którą odpisali mi rodzice.
    ??? rozumiem ,ze chodzi o darowizne

> [...]
    > odpisywania
    > ziemi córce.
    > Czy istnieją jakieś podstawy prawne dzięki którym są oni w stanie

    Odebrac nie odbiora ale doliczy sie do spadku przy obliczaniu zachowku

  • 3. Data: 2006-08-08 21:01:50
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > Użytkownik "mała" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ??? rozumiem ,ze chodzi o darowizne

    > Odebrac nie odbiora ale doliczy sie do spadku przy obliczaniu zachowku
    to jak
    przecież wnioskuję zę matka jej zrobila darowiznę 20 lat temu jak zyła
    to obecnie jak zmarła nie ma żadnego spadku ??

  • 4. Data: 2006-08-09 07:37:00
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "adam158" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > to jak
    > przecież wnioskuję zę matka jej zrobila darowiznę 20 lat temu jak zyła
    > to obecnie jak zmarła nie ma żadnego spadku ??

    Obliczajac zachowek dla pozostalych spadkobiercow nalezy wliczyc rowniez
    watosc darowanej nieruchomosci i od takiego stanu obliczyc nalezny zachowek.
    Jezli poza nieruchomoscia nie ma nic to zachowek bedzie liczony od jej
    wartosci.

  • 5. Data: 2006-08-09 08:58:39
    Od: Wojtek <w...@p...fm>

    Lookasik napisał(a):

> [...]
    > watosc darowanej nieruchomosci i od takiego stanu obliczyc nalezny
    > zachowek. Jezli poza nieruchomoscia nie ma nic to zachowek bedzie

    Zaraz, zaraz... Jeśli dostała tą ziemię 20 lat temu jako darowiznę
    (mniemam że za życia rodziców), to nie może ona być teraz przedmiotem
    postępowania spadkowego bo nie była własnością rodziców.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojt.

  • 6. Data: 2006-08-09 09:08:01
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Zaraz, zaraz... Jeśli dostała tą ziemię 20 lat temu jako darowiznę
    > (mniemam że za życia rodziców), to nie może ona być teraz przedmiotem
    > postępowania spadkowego bo nie była własnością rodziców.

    ja pisze o zachowku

    art. 994 kc

    darowizny na rzecz osob bedacych spadkobiercami wlicza sie nawet gdy zostaly
    dokonane dalje niz 10 lat wstecz, chyba ,ze zachodzi § 2 lub 3