  • 1. Data: 2002-12-04 14:58:25
    Temat: włamanie na Onet
    Od: Paweł Filipiak <p...@p...fm>

    Witam,
    sytuacja jest następująca:
    Na darmowym serwerze www republika.pl (własność Onet) została założona
    prywatna strona. Tzw. "chaker" dokonuje podmiany strony. W odpowiedzi na
    prośbe interwencji admini onetu odpisują, że to użytkownik odpowiada za
    użycie hasła dostępowego do stron, powołując się na własny regulamin, który
    głosi, m.in., że:

    "Onet.pl nie ponosi odpowiedzialności za:
    [...]
    za skutki wynikłe z wejścia w posiadanie, przez osoby trzecie, hasła
    użytkownika, niezależnie od przyczyny, która to spowodowała (np.
    udostępnienie hasła osobie trzeciej przez użytkownika, złamanie hasła przez
    osobę trzecią)"

    Pytanie:
    czy można żądać od onetu zgłoszenia sprawy do odpowiedniego abuse (na
    podstawie logów mogą dojść, skąd dokonywano logowań)? Czy też zaakceptowanie
    regulaminu onetu (założenie strony oznacza przyjęcie ich warunków) oznacza,
    że każdy kto chce może bezkarnie niszczyć prywatne strony? Czy taki punkt
    regulaminu nie jest sprzeczny z art 267 kk ?

    dziękuję za opinie

    --
    pozdrawiam,
    Paweł Filipiak

  • 2. Data: 2002-12-04 16:55:11
    Temat: Re: włamanie na Onet
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > prośbe interwencji admini onetu odpisują, że to użytkownik odpowiada za
    > użycie hasła dostępowego do stron, powołując się na własny regulamin,

    Onet ponosi odpowiedzialność za hakerów, ale za "chakerów" nie.

  • 3. Data: 2002-12-04 17:15:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    ONETU nie trzeba do niczego zmuszać. Złóż zawiadomienie w prokuraturze lub
    na Policji. To organ procesowy wystąpi do ONETU o ustalenie na podstawie
    logów sprawcy. Może się jedynie okazać, że to nic nie da, bo doprowadzi do
    kawiarenki internetowej albo innego miejsca, gdzie jest niekontrolowany
    dostęp do komputera.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 4. Data: 2002-12-04 17:31:19
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    Pawel Filipiak <p...@p...fm> wrote in

> [...]
    > uzytkownika, niezaleznie od przyczyny, która to spowodowala (np.
    > udostepnienie hasla osobie trzeciej przez uzytkownika, zlamanie hasla
    > przez osobe trzecią)"
    >
    > Pytanie:
    > czy mozna ządac od onetu zgloszenia sprawy do odpowiedniego abuse (na
    > podstawie logów mogą dojśc, skąd dokonywano logowan)? Czy tez
    > zaakceptowanie regulaminu onetu (zalozenie strony oznacza przyjecie
    > ich warunków) oznacza, ze kazdy kto chce moze bezkarnie niszczyc
    > prywatne strony? Czy taki punkt regulaminu nie jest sprzeczny z art

    Znam sytuacje w ktorej pare osob na czacie onetu bawilo sie w podmienianie nickow
    osob tam przebywajacych.Oczywiscie nie jest wina onetu ze te osoby mialy na onecie
    pytania do hasla w stylu "imie mojej mamy" albo "ulubiona marka samochodu",ale
    pare osob ktorym ukradziono hasla wyslalo maile do c...@o...pl i admini podeszli
    do sprawy powaznie zwlaszcza ze taki chaker (najnizszego lotu jaki mozna sobie
    wyobrazic) uzyskiwal tym samym dostep do poczty osoby ktorej przechwycil
    haslo.Konsekwencje byly i sa takie ze onet odcial te osoby od dostepu do czata i
    zalozyl bany na ip.Oczywiscie mozna to ominac ale przynajmnij widac ze onet czasem
    bierze powaznie pod uwage takie zachowanie.A podmieniane strony przez jakiegos
    dzieciaka i to strony w ktora ktos wlozyl przeciez troche roboty to powazniejsza
    sprawa i ja na twoim miejscu bym nie odpuscil i dalej nekal mailami adminow
    portalu.

    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -

  • 5. Data: 2002-12-05 02:41:54
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

    zaloz nowe haslo i masz chocisz bezpieczenstwo zapewnione

  • 6. Data: 2002-12-06 00:35:41
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam,
    ponizej przesylam link do Polpaku, poczytaj i moze tam zglos to
    naduzycie.Znajomej wlamano sie na konto wp.pl i zglosila i podali jej IP komp z
    ktorego bylo wlamanie, zglosila do prokuratury ,ale z tego co wiem w
    prokuraturze sprawa utknela i to juz z rok temu, ale mozesz sprobowac,
    powodzenia zycze.

    http://www.tpnet.pl/abuse.php

  • 7. Data: 2002-12-06 07:43:15
    Od: Piotr Klaban <m...@m...torun.pl>

    On Wed, 04 Dec 2002 18:15:08 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > ONETU nie trzeba do niczego zmuszaae. Z?ó? zawiadomienie w prokuraturze
    > lub na Policji. To organ procesowy wyst?pi do ONETU o ustalenie na
    > podstawie logów sprawcy. Mo?e si? jedynie okazaae, ?e to nic nie da, bo
    > doprowadzi do kawiarenki internetowej albo innego miejsca, gdzie jest
    > niekontrolowany dost?p do komputera.

    A czy wlasciciel kawiarenki nie powinien byc odpowiedzialny za tego typu
    zdarzenie prowadzone z jego komputera? Ostatnio ktos tu pisal, ze zostal
    ukarany za to, ze nie wiedzial kto uzytkuje w danej godzinie jego
    samochod (sluzbowy). Wobec tego wlasciciel kawiarenki tez powinien IMHO
    prowadzic rejestr osob odwiedzajacych kawiarenke. Przeciez i tak musi
    rejestrowac ile kto korzysta z komputera, zeby ten ktos mogl zaplacic
    tylko za zuzyty czas.

    Moze to zrobic tak jak np. w czytelniach - zostawia sie dokument, z
    ktorego mozna spisac dane osobowe. Problem w tym, ze w takim chaosie jaki
    zwykle widze w kawiarenkach ktos te dokumenty moglby krasc.

    Predzej czy pozniej wlasciciele kawiarenek itp. beda musieli zaczac
    rejestrowac kto zasiada przed komputerem.

    Pozdrawiam,

    --
    Piotr Klaban

  • 8. Data: 2002-12-06 16:41:29
    Od: "Maura" <m...@y...com>

    "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > wyobrazic) uzyskiwal tym samym dostep do poczty osoby ktorej przechwycil
    > haslo.Konsekwencje byly i sa takie ze onet odcial te osoby od dostepu do
    (cut)

    Tylko że oni nie kradli haseł, niestety... To była tylko i wyłacznie wina
    serwera i błędu systemu. Braki w ochronie doprowadziły do tego, że
    odpowiednio napisana aplikacja łączyła się z serwerem onetu. Następnie nasz
    zdolny haker wybierał sobie istniejącego nicka i występował jako ta osoba.
    Nicki mógł zmieniać w każdej chwili. Oczywiście prawdą jest że miał także
    dostęp do poczty osoby o danym nicku. Z tego co wiem, nasz zdolny haker po
    kilkunastu dniach zabawy sam zgłosił do adminów jaką aplikację stworzył, w
    jaki sposób ją wykorzystuje i ponadto wskazał które miejsca w systemie
    należy wzmocnić. Podobno w ciągu miesiąca Onet dziury załatał.

    Jeśli obecnie na 100% wiadomo że nie przekazało się nikomu hasła oznaczałoby
    to, że nasz zdolny haker lub inny jemu podobny stworzył kolejną aplikację...
    A na to rady innej nie ma jak tylko dotarcie do kompa i użytkownika.

    Co innego jeśli faktycznie hasło zostało odgadnięte, zgubione, etc. Wtedy
    wystarczy tylko zmienić je na nowe i trudniejsze :)

  • 9. Data: 2002-12-06 17:47:36
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "Maura" <m...@y...com> wrote in news:asqk15$gi5$1@newshost.mot.com:

> [...]
    > sam zglosil do adminów jaką aplikacje stworzyl, w jaki sposób ją
    > wykorzystuje i ponadto wskazal które miejsca w systemie nalezy
    > wzmocnic. Podobno w ciągu miesiąca Onet dziury zalatal.
    >
    > Jeśli obecnie na 100% wiadomo ze nie przekazalo sie nikomu hasla
    > oznaczaloby to, ze nasz zdolny haker lub inny jemu podobny stworzyl
    > kolejną aplikacje... A na to rady innej nie ma jak tylko dotarcie do
    > kompa i uzytkownika.
    >
    > Co innego jeśli faktycznie haslo zostalo odgadniete, zgubione, etc.
    > Wtedy wystarczy tylko zmienic je na nowe i trudniejsze :)

    Mylisz sie calkowicie i to we wszystkim.Zadna aplikacja nie byla pisana,smiac mi
    sie chce jak to przeczytalem.Procedura wyglada nastepujaco.Wpisujesz stalego nicka
    (stale id) a nastepnie klikasz "zapomnialem(am) hasla".Pojawia sie pytanie
    wymyslone przez uzytkownika hasla np "imie mojej mamy".Po paru chwilach
    wklepywania imion zenskich,uzyskujesz dostep do konta i MUSISZ podac nowe
    haslo,tym razem swoje haslo,czyli po odpowiedzi na pytanie zmieniasz haslo
    uzytkownika.I juz w tym momencie masz jego id i masz jego poczte.Oczywiscie jesli
    oryginalny wlasciciel bedzie sie probowal zalogowac ponownie to zobaczy ze jego
    pierwotne haslo zostalo zmienione i zmienia je ponownie i jesli jest bystry to
    powinien rowniez zmienic pytanie i odpowiedz zeby usunac mozliwosc odgadywania
    hasla.I mi chodzi o ten sposob przejmowania stalych id i tym samym poczty.
    Tak wiec twoja teorie o pisaniu aplikacji mozna niestety miedzy bajki wlozyc jesli
    chodzi o onet i interie przy okazji rowniez.To wszystko jest banalnie
    proste,wystarczy ze pytanie jest wlasnie typu "imie mojej mamy".Poprzednio onet
    zamiast pytania i odpowiedzi zadal podania kodu pocztowego miejsca zamieszkania i
    daty urodzenia.Pytanie dlaczego to zlikwidowano.Tego nie wiem ale to nie bylo
    rozsadne,chociaz oczywiscie problem nie istnieje jesli wymyslisz sobie pytanie na
    ktore raczej osoba trzecia nie da rady wpasc.Ale wiekszosc uzytkownikow woli
    banalne pytania.
    Tak wiec byc moze twoja teoria o aplikacjach pisanych przez buahaha hakerow na
    onecie jest byc moze prawdziwa,bo www.hack.pl podawal sposob na przejecie losowego
    nicka ale poprzez wykorzystanie dziury w aplecie javy (o ile pamietam) ale onet
    zareagowal dosyc szybko i nie bylo mowy o zadnych aplikacjach zeby sie wlamywac
    na serwery onetu ktore chyba raczej do kiepsko zabezpieczonych nie naleza.
    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -

  • 10. Data: 2002-12-07 00:29:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Pomysl moim zdaniem bardzo dobry, tyle ze musialby byc wprowadzony ustawa.
    Inaczej nijak sie nie da. Oczywiscie wlasciciel kawiarenki moze zadac
    dokumentu, ale klient nie ma obowiazku mu pokazac.
    No i druga sprawa. Wlasciciel kawiarenki jest tylko czlowiekiem. Zalózmy, ze
    bedzie chcial popelnic przestepstwo, wiec wpisze dowolnego klienta i tyle. I
    co?

    Mnie przyszedl inny pomysl do glowy. Otóz obowiazek logowania sie na swoim
    wlasnym indywidualnym hasle. Po prostu ktos przydzielalby login i haslo.
    Haslo znalby tylko jego wlasciciel, wiec z góry wiadomo by bylo, kto on
    jest, gdyby narozrabial. Tylko, ze to chyba by bylo bardzo skomplikowane, bo
    musialoby istniec jakies centrum autoryzacji.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3