  • 11. Data: 2011-01-27 15:15:49
    Temat: Re: winny popełnienia wykroczenia, mimo braku dowodów i tego że się nie przyznałem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/27/2011 2:11 AM, cyklista wrote:

    > O ile wiem osoba oskarżona (w tym wypadku obwiniona) nie ma obowiązku
    > mówienia prawdy.

    ale tylko z kodeksu karnego,
    wiec dopiero jak cie oskraza za skladania fakszywych oswiadczen w
    postepowaniu o wykroczenie, bedziesz mogl klamac ,z nic takiego nie
    oswiadczales, ze to nie ty:)

  • 12. Data: 2011-01-27 16:05:03
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 27.01.2011 15:32, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie kiedyś tak było. Ale teraz z art. 183 kpk wykreślono
    > wykroczenia, więc co do zasady jak zeznasz, że jechał ktoś inny, a
    > jechaleś sam, to popełniasz przestęstwo z art. 233 kk. możemy
    > dyskutować, czy to poprawna konstrukacja prawna - mnie się nie podoba -
    > ale obecnie tak jest.
    Zawsze pozostaje możliwość odmowy składania zeznań. To policja musi
    udowodnić, że to obwiniony popełnił wykroczenie.

  • 13. Data: 2011-01-27 17:35:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zawsze pozostaje możliwość odmowy składania zeznań. To policja musi
    > udowodnić, że to obwiniony popełnił wykroczenie.

    No włąśnie nie - głupie, ale nie ja wymyśliłem.