  • 1. Data: 2006-08-29 20:20:48
    Temat: wgląd do księgi wieczystej
    Od: "Aśka" <l...@p...onet.pl>

    W najbliższym czasie muszę udać sie do rodzinnej miejscowości w celu
    zdobycia informacji kto jest właścicielem domu (po smierci mamy okazuje się
    że sprawa jest zagmatwana) w którym jestem zameldowana - ale nie mieszkam
    tam.
    Podróż zajmuje mi cały dzień i chciałam się dowiedzieć, czy jest to możliwe
    do uzyskania w sądzie (tylko wgląd do ksiegi wieczystej, nie odpis) w jeden
    dzień?Czy urzędnik ma czas na rozpatrzenie mojej prośby i np. powie mi
    proszę przyjść po odpowiedź jutro?

    Czy urzędnik może odmówić mi wglądu, bo taka sytuacja miała miejsce w
    przypadku osoby z rodziny, którą wysłałam chcąc zaoszczedzić urlop?

    Jakie dokumenty powinnam zabrać ze sobą (nie posiadam aktu własności,
    mogłabym go nabyć po wszczęciu postępowania spadkowego, co w tej sytuacji
    może zająć kilka lat)?

    Czy powinnam wcześniej iść do geodezji po nr działki i księgi wieczystej?

    Czy dom (działka) może nie mieć ksiegi wieczystej?

    Czy powinnam spodziewać się ewentualnych kosztów uzyskania tych informacji
    (znaczki skarbowe i inne)
    Nie chcę żadnych odpisów ani wyrysów tylko wgląd, ewentualnie ustną
    informacje.

    Pozdrawiam
    Joanna Bilska

  • 2. Data: 2006-08-29 20:29:21
    Temat: Re: wgląd do księgi wieczystej
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    > Podróż zajmuje mi cały dzień i chciałam się dowiedzieć, czy jest to
    > możliwe
    > do uzyskania w sądzie (tylko wgląd do ksiegi wieczystej, nie odpis) w
    > jeden dzień?

    tak - przychodzisz i mówisz jaką księgę chcesz oglądać a pani biegnie Ci ją
    przynieść, albo wyświetla w komputerze. Może być tylko kolejka do czytelni.

    >Czy urzędnik ma czas na rozpatrzenie mojej prośby i np. powie mi proszę
    >przyjść po odpowiedź jutro?

    Nie ma prawa

    > Czy urzędnik może odmówić mi wglądu, bo taka sytuacja miała miejsce w
    > przypadku osoby z rodziny, którą wysłałam chcąc zaoszczedzić urlop?

    Księgę wieczystą może oglądać każdy, Jedynie do akt księgi mają wgląd osoby
    mające interes prawny lub stosowne pełnomocnictwo.

    > Jakie dokumenty powinnam zabrać ze sobą (nie posiadam aktu własności,
    > mogłabym go nabyć po wszczęciu postępowania spadkowego, co w tej sytuacji
    > może zająć kilka lat)?

    Nie trzeba żadnych, poza dokumentem tożsamości.

    > Czy powinnam wcześniej iść do geodezji po nr działki i księgi wieczystej?

    Tak!!!! Bez numeru księgi nic nie załatwisz bo tylko w ten sposób można
    odnależć w sądzie księgę!

    > Czy dom (działka) może nie mieć ksiegi wieczystej?

    Może.

    > Czy powinnam spodziewać się ewentualnych kosztów uzyskania tych informacji
    > (znaczki skarbowe i inne)
    > Nie chcę żadnych odpisów ani wyrysów tylko wgląd, ewentualnie ustną
    > informacje.

    Bezpłatnie.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-08-29 21:21:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl> napisał

    > tak - przychodzisz i mówisz jaką księgę chcesz oglądać a pani
    > biegnie Ci ją przynieść,

    Albo mówi "zarobiona jestem, przyjdź pani jutro".

    > albo wyświetla w komputerze.

    Nie wszystkie księgi są w komputerze.

    > Nie ma prawa

    Nie wiem czy ma prawo, ale u nas (przed migracją) niestety tak było.
    Trzeba było sobie księgę zamówić na następny dzień. Być może dla osoby
    przyjezdnej byłby wyjątek? W sumie dobrze byłoby najpierw skontaktowac się
    telefonicznie.

  • 4. Data: 2006-08-30 02:34:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Aśka wrote:
> [...]
    > że sprawa jest zagmatwana) w którym jestem zameldowana - ale nie mieszkam

    To popełniasz wykroczenie.

    > Podróż zajmuje mi cały dzień i chciałam się dowiedzieć, czy jest to możliwe
    > do uzyskania w sądzie (tylko wgląd do ksiegi wieczystej, nie odpis) w jeden

    Zasadniczo tak.

    > dzień?Czy urzędnik ma czas na rozpatrzenie mojej prośby i np. powie mi
    > proszę przyjść po odpowiedź jutro?

    To tylko kwestia organizacyjna - najlepiej zadzwoń i się zapytaj, czy są
    kolejki i trzeba czekać itepe

    > Czy urzędnik może odmówić mi wglądu, bo taka sytuacja miała miejsce w
    > przypadku osoby z rodziny, którą wysłałam chcąc zaoszczedzić urlop?

    Zasadniczo nie. Ale może np. nie być w stanie z przyczyn obiektywnych.
    Np. jest kolejka i trzeba poczekać. Albo trafisz na przerwę obiadową.

    Jak napisałem wyżej - zadzwoń i popytaj się. Może nawet uzyskasz
    informację przez telefon.

    > Jakie dokumenty powinnam zabrać ze sobą (nie posiadam aktu własności,
    > mogłabym go nabyć po wszczęciu postępowania spadkowego, co w tej sytuacji
    > może zająć kilka lat)?

    Dowód osobisty starczy.

    > Czy powinnam wcześniej iść do geodezji po nr działki i księgi wieczystej?

    Bez numeru księgi wieczystej ciężko będzie ją znaleźć ;->

    > Czy dom (działka) może nie mieć ksiegi wieczystej?

    Oczywiście.

    > Czy powinnam spodziewać się ewentualnych kosztów uzyskania tych informacji
    > (znaczki skarbowe i inne)

    Nie.

  • 5. Data: 2006-08-30 06:27:10
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-08-30, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > To popełniasz wykroczenie.

    Jaki paragraf?

    Renata

  • 6. Data: 2006-08-30 07:01:38
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Czy urzędnik może odmówić mi wglądu, bo taka sytuacja miała miejsce w
    > przypadku osoby z rodziny, którą wysłałam chcąc zaoszczedzić urlop?

    Do KW nie. Jawność jest podstawą ich funkcjonowania. Warto jednak zadzwonić,
    bo mozesz trafić na ten dzień gdy sekretariat pracuje od 9 do 11.

  • 7. Data: 2006-08-30 08:07:51
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Jaki paragraf?

    Kodeks wykroczeń

    Art. 147. § 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.
    § 2. Kto, będąc do tego obowiązany, nie zawiadamia właściwego organu o
    niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej obowiązku
    meldunkowego,podlega karze grzywny albo karze nagany.

  • 8. Data: 2006-08-30 13:22:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Jaki paragraf?

    147KW - zagrożenie naganą, grzywną lub nawet ograniczeniem wolności.
    Polecam też lekturę ustawy o ewidencji ludności.

  • 9. Data: 2006-08-30 14:03:51
    Od: Lukasz <b...@w...pl>

    wombi wrote:

> [...]
    > niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej obowiązku
    > meldunkowego,podlega karze grzywny albo karze nagany.
    Bzdury wacpan gadasz, jestem zameldowany a nie mieszkam nie znaczy
    mieszkam gdzie indziej bez zameldowania.
    Lukasz

  • 10. Data: 2006-08-30 14:17:49
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Lukasz napisał(a):

    > Bzdury wacpan gadasz, jestem zameldowany a nie mieszkam nie znaczy
    > mieszkam gdzie indziej bez zameldowania.

    Czy ja pisałem jak ten przepis działa w praktyce? Pytająca chciała
    wiedzieć jaki przepis penalizuje brak zameldowania/zameldowanie w
    miejscowości w której się nie mieszka. Przeczytaj cały wątek dokładnie
    to może nie będziesz pisał i zaśmiecał grupy takimi durnymi wstawkami.