  • 11. Data: 2005-03-11 14:04:34
    Temat: Re: wezwanie na komisariat - konsekwencje niestawienia si
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ukf71" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d0s6j4$oq4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No tak, zgadzam się.
    > Ale nie mozemy ustalić kto jechał ostatni.
    > Policja też tego nie moze ustalić bo kierowcy nie widziała.
    > Więć sądu się nie boję bo mnie musi uniewinnić (jeśli to mnie wskażą jako
    > obwinionego), z powodu nie dających się wyjaśnić wątpliwości kóre tenze
    > sąd
    > musi uznawać na kożysć obwinionego.
    > MJ

    Jesteś strasznie uparty, mandatu nie dostaniesz, ale jak dojdzie do sprawy w
    sądzie grodzkim to musisz wskazać kto o konkretnej godzinie korzystał z
    samochodu, jeżeli będzie cwaniakował to dostaniesz 500 zł za brak wiedzy o
    tym kto jeździ twoim samochodem i na jedno wyjdzie.

  • 12. Data: 2005-03-11 14:23:47
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@e...pl> napisal(a):

    > No dobrze, kiedys juz byl podobny watek na tej grupie, wowczas padlo takie
    > pytanie i nikt na nie nie odpowiedzial.
    > Otoz moge powiedziec, komu udostepnilem wtedy auto, Mietkowi spod budki z
    > piwem. NIestety nie znam jego nazwiska ani adresu ale moge podac rysopis. Po
    > prostu, jako jedyny z nas byl trzezwy. wiec wzial auto i pojechal do
    > monopolowego.
    > Co w takiej sytuacji? Przeciez wskazalem komu powierzylem auto. Gdzie jest
    > napisane, ze wskazanie osoby=podanie jej dokladnych danych?
    > WIem, naciagane, ale czy nierealne?

    Trzeba byłoby poddać to ocenie sądu. ;-) Jest to istotnie pewna furtka,
    jako że przepis nie określa szczegółowości wskazania. Przy tak błahym
    wykroczeniu sąd może to olać po prostu i przyjąć takie tłumaczenie,
    jednak gdyby kierujący takim pojazdem spowodował na przykład śmiertelny
    wypadek i zbiegł, to myślę, że tak łatwo by się nie obeszło. Sądzę, że
    realne jest podejście do tematu w ten sposób, że udostępniający ma
    zapewnić *skuteczne* wskazanie (bo chyba z taką intencją ten zapis został
    wprowadzony), czyli ma zapewnić sobie możliwość identyfikacji - znać tę
    osobę, spisać numer dowodu osobistego, ewentualnie móc przynajmniej powiedzieć
    "Mietek będzie jak codziennie pod budką z piwem" i potem go rozpoznać jako
    osobę, której udostępnił pojazd. A w innym wypadku nie udostępniać samochodu.

    W końcu ten przepis nie został stworzony po to, żeby biednych posiadaczy
    samochodów nękać, tylko właśnie w celu uniemożliwienia tłumaczenia się
    w razie ucieczki z miejsca wypadku, że "komuś pożyczyłem samochód, ale
    nie wiem komu".
    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2005-03-11 14:54:04
    Od: "ukf71" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > samochodu, jeżeli będzie cwaniakował to dostaniesz 500 zł za brak wiedzy o
    > tym kto jeździ twoim samochodem i na jedno wyjdzie.

    A mógłbyś podać mi podstawę prawna ?
    Chcialbym się zawczasu zapoznać.
    MJ

  • 14. Data: 2005-03-11 14:54:57
    Od: "ukf71" <u...@p...onet.pl>

    > Zwracam uwagę na określenie "w oznaczonym czasie". Masz wiedzieć, komu
    > udostępniłeś samochód o godzinie XX:XX. Po prostu. Oczywiście ta osoba
    > mogła komuś ten samochód udostępnić dalej, ale to już jej problem.

    udostępniłem go 4 osobom.
    Niech ich pytają.
    MJ

  • 15. Data: 2005-03-11 15:05:10
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-03-11 13:42 :

    > Zaraz , zaraz. Ja nigdzie chodził nie będę i na nikogo kablował, zwalscza
    > brata.
    > A jeżeli chcą ukarać sprawcę wykroczenia to muszą go znać.
    > ja nic nie wiem, nie pamiętam (R) Lech Nikolski

    > Nie mam zamiaru, zwłaszcza że nie lubię i zwlaszca że nie grożą mi sankcje
    > karne za niestawienie na wezwanie.
    > No i z powodu że go nie otrzrymałem :P
    >
    > Niech posyłają do sądu.
    > jako, ze nie ma dowodów na to, że prowadził brat, ani że prowadził
    > ktokolwiek inny, to sąd musi wobec mnie umożyć postępowanie.

    Chwileczkę: wcześniej pisałeś, że to brat, a teraz, że nie wiesz.
    Zamierzasz złożyć fałszywe zeznania?
    w.

    --
    Wolę mieć legalnego Windowsa
    niż kradzionego Linuksa

  • 16. Data: 2005-03-11 15:21:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ukf71 wrote:

    > udostępniłem go 4 osobom.
    > Niech ich pytają.

    No to powiedz tak i już.
    Tylko niech jedna z tych 4 osób zaprzeczy, to masz przechlapane.

  • 17. Data: 2005-03-11 15:26:49
    Od: <t...@p...onet.pl>

> [...]

    oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec".

    Ale wcześniej się upierałeś, że nie musisz wskazywać osoby.

    Oczywieście twoje tłumaczenie o Mietku spod budki z piwem, przemawia do mnie
    i jak dla mnie powinni cię uniewinnić.

  • 18. Data: 2005-03-11 15:30:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    t...@p...onet.pl wrote:

    > Oczywieście twoje tłumaczenie o Mietku spod budki z piwem, przemawia do mnie
    > i jak dla mnie powinni cię uniewinnić.

    O ile sąd uwierzy. Bo raczej nie ma u nas zwyczaju pożyczania samochodu
    mietkowi spod budki z piwem.
    Jak się okaże, że kłamie to jeszcze parę dodatkowych paragrafów do tego
    dojdzie.

  • 19. Data: 2005-03-11 16:11:16
    Od: "ukf71" <u...@p...onet.pl>

    > No to powiedz tak i już.
    > Tylko niech jedna z tych 4 osób zaprzeczy, to masz przechlapane.

    Nie zaprzeczy.
    Ale one z kolei chyba bezkarnie mogą "nie pamiętać" kto ostatni prowadził.
    One nie są właścicielami zadnego samochodu więc mogą nie pamiętać i nie
    można na nie nałożyć grzywny za brak nadzoru nad autem. Nie są jego
    wlascicielami.
    Ja tam wskażę i już.
    Pytają ? Odpowiem.
    MJ
    ps. Rodzina moja jest solidarna.

  • 20. Data: 2005-03-11 16:15:55
    Od: "ukf71" <u...@p...onet.pl>

[...]

    czyli mogę wskazać grupę osób.
    Tu jest napisane "komu" a nie "osobę".
    czyli np mogę wskazać "rodzinę"
    oczywiscie gotów jestem podać dane posczególnych osób
    tylo czy osoby między sobą ustalą kto zaparkował ?
    A jak nie przypomną sobie ?
    One nie są "właścicielami pojazdu". czyli nie muszą już nikogo wskazywać.
    Mogą nie pamiętać.
    MJ
    ps nie żebym był upierdliwy ale ciekawi mnie to już czysto akademicko