  • 1. Data: 2008-11-14 16:38:28
    Temat: Re: wezwanie do sądu a zwrot kosztów podróży
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gfkban$h45$1@atlantis.news.neostrada.pl ello

    > Zostałem wezwany do sądu do miasta oddalonego od mojego o ok. 200km.
    > Chciałbym odzyskac pieniądze za dojazd (najprawdopodobnie pociagiem).
    > Gdzie składa się taki wniosek? Na rozprawie czy w jakimś sekretariacie?
    > No i czy musze mieć rachunek/fakture na bilet zeby udokumentowac wydatki?
    O ile dobrze pamiętam, to nie. Wystarczy fakt przybycia na rozprawę z
    oddalonego miejsca zamieszkania.
    Dostaniesz, oczywiście, najmniej jak się da.

    > Jak to się załatwia?
    Sąd (sędzia) powinien sam cię poinformować (w końcu wie, że mieszkasz 200 km
    od miejsca posiedzenia), a jak mu się zapomniało, to spytaj go.

    > A przy okazji podobne pytanie: gdzie i jak załaywia się
    > usprawiedliwienie do pracy?
    Usprawiedliwieniem jest już samo wezwanie.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-11-14 17:42:00
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    ello pisze:
> [...]
    >
    > Jak to się załatwia?
    >
    > A przy okazji podobne pytanie: gdzie i jak załaywia się usprawiedliwienie do

    Po przesłuchaniu informujesz o tym sąd, następnie udajesz się do
    sekretariatu wydziału i tam resztę załatwisz w tym usprawiedliwienie.

    Zwrot może być na podstawie biletu (chyba PKP 2 klasa) lub ryczałtem.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 4. Data: 2008-11-14 18:17:13
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    ello pisze:
> [...]
    >
    > Gdzie składa się taki wniosek? Na rozprawie czy w jakimś sekretariacie?
    > No i czy musze mieć rachunek/fakture na bilet zeby udokumentowac wydatki?

    w sekretariacie, lub wyznaczonym pokoju w danym wydziale. Zapytaj po
    przesłuchaniu gdzie to się odbywa w danym sądzie. Sędzia jak nie zapomni
    sam ci powie gdzie masz się udać o zwrot kosztów.

    > Jak to się załatwia?

    Bilet (pamiętaj ze jeszcze będziesz wracał, żeby to też policzono)
    pokazujesz pani/panu ona wypełnia papierki i mówi ci gdzie masz z tym
    iść. Jak przesłuchanie skończy się w normalnych godzinach pracy sądu to
    zwrot odbierzesz w kasie sądu.

    > A przy okazji podobne pytanie: gdzie i jak załaywia się usprawiedliwienie do
    > pracy?

    Weź ze sobą wezwanie, które otrzymałeś z sądu. Po przesłuchaniu powiedz,
    ze potrzebujesz potwierdzenie stawiennictwa, powiedzą ci kto przybija w
    danym wydziale taką pieczątkę.
    Możesz też zapytać protokolanta danej sprawy przed rozprawą, powiedz mu
    że będziesz potrzebował potwierdzenie stawiennictwa, powinien mieć taką
    pieczątkę i na sali ci ją przybije.

    Paweł

    PS
    Jak masz daleko i niewygodnie z dojazdem możesz zwrócić sie o
    przesłuchanie w swoim sądzie rejonowym w drodze pomocy prawnej.

  • 5. Data: 2008-11-14 21:41:13
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    Jako pracownik sekretariatu Sądu powiem jak to wygląda w
    rzeczywistości:
    1. po tym jak złożysz zeznania pytasz Sędziego czy postanowi on
    przyznać zwrot kosztów podróży
    2. z potwierdzeniem takiego postanowienia udajesz się do Sekretariatu
    danego wydziału ( na początku sygnatury sprawy masz rzymskie
    oznaczenie)
    3. tam na podstawie biletu ( można go nie mieć i nic się nie stanie,
    bo i tak ustala się cenę biletu na infolinij PKP) zostanie wypełniony
    rachunek

    usprawiedliwieniem do pracy jest wezwanie, które dostałeś
    możesz będąc w sekretariacie poprosić o potwierdzenie stawiennictwa i
    wtedy na tym wezwaniu
    pracownik sekretariatu dopisze, że się faktycznie stawiłeś

  • 6. Data: 2008-11-14 21:46:06
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 14.11.2008 ello <p...@t...pl> napisał/a:
    > Gdzie składa się taki wniosek? Na rozprawie czy w jakimś sekretariacie?

    W sekretariacie. U mnie poszlo bez problemu, chociaz jak sie okazalo, kasa
    byla w innym budynku, na drugim koncu miasta :)

    > No i czy musze mieć rachunek/fakture na bilet zeby udokumentowac wydatki?

    Bilet bedzie potrzebny.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 7. Data: 2008-11-14 21:48:21
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 14.11.2008 piotrliwszic <p...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > wtedy na tym wezwaniu
    > pracownik sekretariatu dopisze, że się faktycznie stawiłeś

    No wlasnie, a jak sie to ma do prowadzenia dzialanosci gospodarczej?
    Zalozmy, ze mam sklep. Jestem wezwany jako swiadek na drugi koniec Polski.
    Sklep przez caly dzien jest zamkniety, totez trace sredni dzienny
    przychod.

  • 8. Data: 2008-11-14 22:15:39
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    Przemyslaw Frasunek pisze:

> [...]
    > Zalozmy, ze mam sklep. Jestem wezwany jako swiadek na drugi koniec Polski.
    > Sklep przez caly dzien jest zamkniety, totez trace sredni dzienny

    O utracony zarobek tez chyba można wnieść, ale trzeba udokumentować ile
    straciłeś.

    Poza tym wezwanie, to wezwanie, masz się stawić i tyle, to coś co
    powinieneś mieć wliczone w koszty.

    Paweł

  • 9. Data: 2008-11-14 22:48:46
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    Uwierz mi, że bilet nie będzie potrzebny. Na co dzień się tym zajmuje
    więc jednak wiem co mówię.

  • 10. Data: 2008-11-14 22:50:08
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości ( nie pamiętam
    daty) maksymalnie możesz dostać jakieś
    82 zł zwrotu utraconego zarobku nie zależnie od tego na na godzinę
    zarabiasz 100 euro czy 1000.