  • 1. Data: 2009-09-12 17:25:01
    Temat: weksel
    Od: Paul <e...@e...com>

    z Wikipedii: "Klauzule zakazane - takie, których zamieszczenie powoduje
    nieważność weksla, np. uzależniające spełnienie zobowiązania wekslowego
    od warunku"

    czy dobrze rozumiem, że napisanie w wekslu, że zobowiązuję się do
    zapłaty kwoty X, jeśli do terminu aa.bb.cccc nie przekażę w formie
    darowizny komuś mieszkania spowoduje, że weksel będzie nieważny?

    czy mogę wystawić weksel, w którym zobowiązuję się do przekazania
    mieszkania w formie darowizny, czy weksle mogą dotyczyć tylko pieniędzy?

    jeśli nie da rady tego załatwić za pomocą weksla to jak mogę zobowiązać
    się do przekazania mieszkania w formie darowizny do daty aa.bb.cccc, tak
    aby w razie jak nie będę chciał tego zrobić to dłużnik będzie mógł
    skorzystać z podstępowania nakazowego/uproszczonego i aby sąd nie
    rozpatrywał czemu do czegoś takiego się zobowiązałem tylko nakazał mi
    przekazanie mieszkania?

  • 2. Data: 2009-09-12 17:29:08
    Temat: Re: weksel
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Paul pisze:
> [...]
    > skorzystać z podstępowania nakazowego/uproszczonego i aby sąd nie
    > rozpatrywał czemu do czegoś takiego się zobowiązałem tylko nakazał mi

    Weksel baranie to jest zobowiazanie pieniezne w kwocie napisanej na wekslu.

  • 3. Data: 2009-09-12 17:39:19
    Od: Paul <e...@e...com>

    games pisze:

    > Weksel baranie to jest zobowiazanie pieniezne w kwocie napisanej na wekslu.

    no jaki Ty śmieciu mądry jesteś...
    pytam się czy to zobowiązanie można od czegoś uzależnić, a jeśli nie to
    w jaki sposób rozwiązać mój problem.

  • 4. Data: 2009-09-12 17:42:05
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 12 Wrz, 19:25, Paul <e...@e...com> wrote:
> [...]
    > skorzystać z podstępowania nakazowego/uproszczonego i aby sąd nie
    > rozpatrywał czemu do czegoś takiego się zobowiązałem tylko nakazał mi

    Echh ta wikipedia. Weksel to taki czek. A zobowiazanie sie do
    przekaznai mieszkania to umowa. Do ktorej to mozna podpiac weksel.
    CZyli na wekslu powinno byc napisane "za mieszkanie" a nie "za
    mieszkanie jesli nie bedzie przekazane do jutra".

  • 5. Data: 2009-09-12 17:43:46
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Paul pisze:

    > no jaki Ty śmieciu mądry jesteś...
    > pytam się czy to zobowiązanie można od czegoś uzależnić, a jeśli nie to
    > w jaki sposób rozwiązać mój problem.

    Baranie nie pisz do mnie smieciu bo wystarczyl googel zebys wiedzil co i
    jak .

    Weksel to od zawsze zobowiazanie pieniezne i takim bedzie egzekwowal
    komorus bez roznicy czy masz stary kibel samolot czy kasiore na koncie.
    .

  • 6. Data: 2009-09-12 17:49:03
    Od: Paul <e...@e...com>

    games pisze:

> [...]
    >
    > Weksel to od zawsze zobowiazanie pieniezne i takim bedzie egzekwowal
    > komorus bez roznicy czy masz stary kibel samolot czy kasiore na koncie.

    skoro znajduje sprzeczne informacje to się pytam debilu, jak chcesz
    pomóc to napisz co i jak, a jak nie to wypierdalaj.

  • 7. Data: 2009-09-12 18:45:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paul" <e...@e...com> napisał w wiadomości

    >z Wikipedii: "Klauzule zakazane - takie, których zamieszczenie powoduje
    > nieważność weksla, np. uzależniające spełnienie zobowiązania wekslowego
    > od warunku"

    Weksel, to taki dokument, który odrywa zobowiązanie finansowe od jego
    istoty. Jeśli sprzedajesz przykładowo samochód i nabywca daje Ci do ręki
    gotówkę, to pieniądze są Twoje i nie mają one z samochodem. Podobnie jest z
    wekslem. Wyrażone nim zobowiązanie nie może mieć - co do zasady - związku z
    jakimkolwiek innym zobowiązaniem. Musi być bezwarunkowe. Tylko wówczas sąd
    może - bez wnikania w meritum powstania zobowiązania - zasądzić na
    podstawie weksla obowiązek zapłaty sumy wekslowej.

    Natomiast, o ile dobrze odczytuję Twoje intencje, to moim zdaniem rzesz
    dałoby się załatwić poprzez weksel in blanco z umową wekslową. Umowa
    powinna zawierać zaproponowane przez Ciebie unormowania, czyli generalnie
    uprawniać posiadacza weksla do jego wypełnienia, gdyby zobowiązany ze
    zobowiązania się nie wywiązał. Co prawda ja będąc zobowiązanym w życiu bym
    takiej umowę i weksla in blanco nie podpisał, ale różni bywają ludzie i co
    do zasady nie można wykluczyć, że ktoś Ci to podpisze.

  • 8. Data: 2009-09-13 06:42:08
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości

    > Nie pisz do mnie debilu bo nawet debilna niemiecka policjka potrafi na

    A ty jestes prostakiem i chamem dla któego miejsce jest pod budką z piwem a
    nie na usenecie.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 9. Data: 2009-09-13 06:43:53
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    d.googlegroups.com...

> [...]

    Ech ci ignoranci prawni.

    Taaaaa? Podaj podstawę prawną swej ekstrawaganckiej teorii ...

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl