  • 71. Data: 2020-07-14 11:11:23
    Temat: Re: warunkowo umorzyli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 14-07-2020 o 09:38, WS pisze:

    >Jeśli się zatrzymał, to może po to by uniknąć właśnie wypadku i nie
    >szeryfować, o co oskarżają go tu inni. Ponieważ samochody nie jechały

    I chwala mu za to, jesli w ten sposob uniknal wypadku.
    Ale raczej sie zatrzymal, bo widzial migajace niebieskie swiatla.

    >ani na właściwych sygnałach, a dodatkowo nie w kolumnie, tak jak
    >powinni - odległości były zbyt duże, toteż po prostu mógł nie widzieć
    >kolejnego samochodu jadącego nieprawidłowo.

    ale skoro stanal bez powodu, to sie wlacza do ruchu i d*.

    No chyba, ze potraktowac kierowce SOP na swiatlach bez syreny jako
    pirata, to bylo bylo "w celu unikniecia wypadku", czyli zatrzymanie
    wynikajace z warunkow ruchu drogowego.
    ale skad przekonanie, ze ten pierwszy w kolumnie go zepchnie z drogi w
    razie niezatrzymania ? :-)

    J.

  • 72. Data: 2020-07-14 11:21:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 14-07-2020 o 11:11, J.F. pisze:
> [...]
    > wynikajace z warunkow ruchu drogowego.
    > ale skad przekonanie, ze ten pierwszy w kolumnie go zepchnie z drogi w

    Nie wiem, tu musiałoby być nagranie inaczej nie wiemy i możemy co
    najwyżej spekulować. Podałem jeden z przykładów takiej spekulacji. Mogło
    tak być, nie musiało, byłoby nagranie, wiedzielibyśmy więcej.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 73. Data: 2020-07-14 14:19:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.07.2020 o 21:50, Animka pisze:

    > Stał policjant, który ruchem kierował, tzn. zatrzymywał ruch.
    > Kolumna Jaruzelskiego liczyła ze 3 samochody i tak w ogóle to miał on
    > jednego ochroniarza.

    I ów jeden ochroniarz jechał jednocześnie tymi trzema pojazdami? Dość
    trudne do realizacji w praktyce i w mojej ocenie mocno niewiarygodny
    szyk. Sądzę, że wszystkie osoby jadące tymi trzema pojazdami, to
    funkcjonariusze ówczesnego BOR-u, a ten jedne "ochroniarz" to tzw.
    "oficer ochrony", który jeździ z VIP-em w jednym samochodzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 74. Data: 2020-07-14 15:06:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.07.2020 o 09:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...
    > co znaczy "nie zdazy" ? Samochod przy predkosci 50km/h zatrzymuje sie na
    > 10-15m, wystarczy wcisnac hamulec :-)

    A wiemy, ile tam było w momencie, gdy po przepuszczeniu pilota zajechał
    drogę VIP-owi? Kalkulator drogi hamowania przy ustawieniach domyślnych
    podaje 37,39 metrów drogę hamowania z 50 km/h. nie wiem, jaka była
    nawierzchnia i pochylenie drogi.

    --
    Robert Tomasik

  • 75. Data: 2020-07-14 15:43:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Jul 2020 15:06:34 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > drogę VIP-owi? Kalkulator drogi hamowania przy ustawieniach domyślnych
    > podaje 37,39 metrów drogę hamowania z 50 km/h. nie wiem, jaka była

    "Z opinii ekspertów z Niemiec i Polski wynika, że rządowy samochód jechał z
    prędkością 60 km/h. Potwierdził to krakowski Instytut Ekspertyz Sądowych.
    Audi miało na liczniku 58-62 km/h, a w momencie zderzenia z seicento około
    57 km/h. Dozwolona prędkość w tym miejscu wynosiła 50 km/h."

    https://natemat.pl/246459,wypadek-szydlo-w-oswiecimi
    u-kolumna-przekroczyla-dozwolona-predkosc

    Nie wiem, czy kalkulator ogarnia opancerzone limuzyny, których bezwładność
    jest raczej większa, niż normalnych samochodów, co dotkliwie odczuło
    oświęcimskie drzewo.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 76. Data: 2020-07-14 15:51:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >domyślnych
    >podaje 37,39 metrów drogę hamowania z 50 km/h. nie wiem, jaka była

    38m to chyba z 2s czasem reakcji.
    W sytuacji, gdy np widzisz samochod dojezdzajacy do skrzyzowania, to
    nalezy zalozyc, ze jego kierowca wie, ze nie ma pierwszenstwa, i
    bedzie hamowal, a jego "normalna predkosc" nie sugeruje, ze nie da
    rady sie zatrzymac :-)

    W przypadku Szydlo sytuacja jednak inna, i w dodatku noc - moze i te
    2s uzasadnione.

    J.

  • 77. Data: 2020-07-14 15:56:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
> [...]

    >https://natemat.pl/246459,wypadek-szydlo-w-oswiecim
    iu-kolumna-przekroczyla-dozwolona-predkosc

    I takie straty przy jezdzie 60km/h i jeszcze czasie na hamowanie ?

    >Nie wiem, czy kalkulator ogarnia opancerzone limuzyny, których
    >bezwładność
    >jest raczej większa, niż normalnych samochodów, co dotkliwie odczuło
    >oświęcimskie drzewo.

    gdyby bezwladnosc audi zlamala drzewo, to przyspieszenia i sily byly
    mniejsze.
    Ale drzewo wytrzymalo.

    J.

  • 78. Data: 2020-07-14 16:06:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Jul 2020 15:56:32 +0200, J.F. napisał(a):

    > I takie straty przy jezdzie 60km/h i jeszcze czasie na hamowanie ?

    W tym szaleństwie może być metoda. Ktoś musiał wyklepać potem blachę, a
    wiemy, ze Szumowski ma dużo znajomych.

  • 79. Data: 2020-07-14 17:23:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.07.2020 o 15:43, Olin pisze:

> [...]
    >
    > Nie wiem, czy kalkulator ogarnia opancerzone limuzyny, których bezwładność
    > jest raczej większa, niż normalnych samochodów, co dotkliwie odczuło

    Opóźnienie spowodowane hamowaniem zależy od rodzaju nawierzchni, ale nie
    od masy pojazdu. To jest na fizyce tak w okolicy 4 klasy chyba :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 80. Data: 2020-07-14 17:49:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    czyli m.in. ustapienie pierwszenstwa wszystkim pojazdom poruszajacym sie po tej

    Nie przekonałeś mnie. Dajmy na to zatrzymałem się, żeby wypuścić kolesia
    z podporządkowanej - jednego puściłem i jadę. A tu mi się wyprzedzacz
    ładuje.

    Albo jeszcze lepiej i bardziej pasujące - widzę, że ktoś jedzie mi na
    czołówkę, to hebluje. Udało się - kretyn pojechał. Ruszam, a tu drogi
    kretyn śladem pierwszego i drze potem ryja, że włączałem się do ruchu to
    on miał pierwszeństwo.

    --
    Shrek