  • 61. Data: 2020-07-13 20:59:29
    Temat: Re: warunkowo umorzyli
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.07.2020 o 21:59, Budzik pisze:

    > Szeryfi drogowi blokuja a nie wpierdalaja sie autem wazacym tone pod
    > auto wazace 3 tony bo jedyne co moga udowodnic to ze zasada zachowania
    > predu moze miec dla nich bolesne konsekwencje...

    Takie filmiki też są. Nawet pod TIR-y się wpychają.

    > IMO jest dokładnie odwrotnie.
    > Gdyby nie dziennikarze to winny byłby kolega z cinkusia chociaz juz
    > dzis wiemy ze wyprzedzała go kolumna pojazdów uposledzenie
    > uprzywilejowanych.

    To, czy ona była upośledzona, czy nie nie zmienia w niczym faktu, że nie
    należy im zajeżdżać drogi - o ile faktycznie zrobił to celowo.

    --
    Robert Tomasik

  • 62. Data: 2020-07-13 21:06:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.07.2020 o 00:48, J.F. pisze:

    > Nalezy zeznac, ze bylo sie pewnym iz on sie zatrzyma, zgodnie z
    > przepisem, miejsce mial :-)
    > Gorzej, gdy okolicznosci temu przeczą :-)

    Jeśli widział, ze nie zdąży się zatrzymać, albo mógł to zauważyć, to nie
    powinien mu zajechać drogi. Wówczas sytuacja będzie taka, że kierujący
    CQ odpowie za spowodowanie wypadku, a kierujący SOP za wykroczenie
    polegające na wyprzedzaniu w miejscu niedozwolonym itp. Wykroczenie się
    przedawniło.

    --
    Robert Tomasik

  • 63. Data: 2020-07-13 21:50:27
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Bo na tym polega ochrona VIP-a, a nie na udawaniu, że go nie chronimy,
    > tylko chronimy tak troszkę

    Stał policjant, który ruchem kierował, tzn. zatrzymywał ruch.
    Kolumna Jaruzelskiego liczyła ze 3 samochody i tak w ogóle to miał on
    jednego ochroniarza.

    --
    animka

  • 64. Data: 2020-07-13 21:51:57
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-07-12 o 11:55, J.F. pisze:

    > a) "wypadku" ? hm
    > b) a kto mial pierwszenstwo?
    > Bo moze to ten drugi celowo nie hamowal, za szybko jechal itp :-)

    Może na haju czy jak to się na to mówi był.

    --
    animka

  • 65. Data: 2020-07-14 07:24:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To, czy ona była upośledzona, czy nie nie zmienia w niczym faktu, że nie
    > należy im zajeżdżać drogi - o ile faktycznie zrobił to celowo.

    Tak właśnie było. W sumie należy powiedzieć wprost - to był zamach!

    --
    Shrek

  • 66. Data: 2020-07-14 07:36:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli widział, ze nie zdąży się zatrzymać, albo mógł to zauważyć, to nie
    > powinien mu zajechać drogi.

    Z tym mógł, to trochę popłynąłeś. Jeśli ktoś jest "w prawie" i mimo to
    że widzi to wali w przeciwnika, to jest winnym. Tylko trzeba mu
    udowodnić, że widział a nie "mógł widzieć". Mógł to wiele rzeczy -
    również nie wsiadać do auta. Zasada ograniczonego zaufania to nie zasada
    nieograniczonej paranoi.

    > Wówczas sytuacja będzie taka, że kierujący
    > CQ odpowie za spowodowanie wypadku, a kierujący SOP za wykroczenie
    > polegające na wyprzedzaniu w miejscu niedozwolonym itp.

    W linię, że zrobił to umyślnie i było to szeryfowanie to nawet
    niezawisły zerokurator nie poszedł. Ba... trzech w ogóle nie poszło w
    winę seby, to ich niezawiśle odsunięto od sprawy. Ochłoń, bo wymyślasz
    niestworzone historię do prostej sprawy. Jeden wyprzedzał gdzie mu
    niewolno, drugi skręcał w lewo i wyprzedzający go pocałował. Sprawa
    prosta - a tu rozważania o bombach i sygnałach - jakby miały znaczenie,
    uszkodzone dowody, nie udało się odzyskać zapisów z systemów pokładowych
    rządowej bryki ani nawet zapisu wideo (nie mają?). Daj spokój - przecież
    to bryka sopu a nie jakiś szrot gdzie świeci się choinka lampek awarii
    na kokpicie. Jak to się kurwa nie udało? Nie działały? Zepsuły się w
    czasie odzyskiwania? Nawet to co się udało z kamer które przeoczyli
    zgrać się zepsuło w magazynie na płytce? Przecież to klasyczne "niestety
    monitoring w czasie gdy podejrzany zmarł na komisariacie nie działał, a
    nawet jakby działał to w kiblu kamer nie ma, przykro nam mógł oddać mocz
    przed przybyciem na komisariat". Za takie rzeczy powinny być normalnie
    zarzuty z niszczenia dowodów.

    > Wykroczenie się
    > przedawniło.

    No cóż za przypadek... Zupełnie jak z tymi "dowodami"...

    --
    Shrek

  • 67. Data: 2020-07-14 09:38:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, July 14, 2020 at 7:36:27 AM UTC+2, Shrek wrote:
> [...]
    > niewolno, drugi skręcał w lewo i wyprzedzający go pocałował. Sprawa
    > prosta - a tu rozważania o bombach i sygnałach - jakby miały znaczenie

    Nie tak do konca, te sygnaly w sumie mialy znaczenie. Nie wiem, jak bylo, ale jesli
    zobaczyl samochod na bombach, zjechal na prawo i sie zatrzymal to sprawa sie mocno
    komplikuje. Wyglada, ze nie byl to pojazd uprzywilejowany (brak wlaczonych sygnalow
    dzwiekowych), czyli bylo to zatrzymanie nie wynikajace z warunkow ruchu. Czyli ma
    problem, bo ruszajac ponownie wlacza sie do ruchu, z wszystkimi tego konsekwencjami,
    czyli m.in. ustapienie pierwszenstwa wszystkim pojazdom poruszajacym sie po tej
    drodze...

  • 68. Data: 2020-07-14 09:41:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup

    >Stał policjant, który ruchem kierował, tzn. zatrzymywał ruch.
    >Kolumna Jaruzelskiego liczyła ze 3 samochody i tak w ogóle to miał on
    >jednego ochroniarza.

    1 w swoim samochodzie i 6 w dwoch pozostalych ?

    Jesli taka kolumna ma sie trzymac razem, to pomoc policjanta przy
    wyjezdzaniu z bocznej uliczki czy bramy moze byc niezbedna.

    J.

  • 69. Data: 2020-07-14 09:43:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jeśli widział, ze nie zdąży się zatrzymać, albo mógł to zauważyć, to
    >nie
    >powinien mu zajechać drogi.

    co znaczy "nie zdazy" ? Samochod przy predkosci 50km/h zatrzymuje sie
    na 10-15m, wystarczy wcisnac hamulec :-)

    J.

  • 70. Data: 2020-07-14 10:02:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 14-07-2020 o 09:38, WS pisze:

> [...]
    czyli m.in. ustapienie pierwszenstwa wszystkim pojazdom poruszajacym sie po tej

    Jeśli się zatrzymał, to może po to by uniknąć właśnie wypadku i nie
    szeryfować, o co oskarżają go tu inni. Ponieważ samochody nie jechały
    ani na właściwych sygnałach, a dodatkowo nie w kolumnie, tak jak powinni
    - odległości były zbyt duże, toteż po prostu mógł nie widzieć kolejnego
    samochodu jadącego nieprawidłowo.

    --
    http://zrzeda.pl