  • 1. Data: 2006-10-11 10:13:24
    Temat: wartosc "slownie"
    Od: w...@p...onet.pl

    Chcialabym prosic o informacje, czy jest przepis (a jesli tak to
    gdzie) który okresla w jaki sposób nalezy wpisywac w fakturze
    wartosc faktury slownie? jednym ciagiem slow, czy normalnie tzn.
    oddzielajac slowa

  • 2. Data: 2006-10-11 12:10:21
    Temat: Re: wartosc "slownie"
    Od: "Anna Wesola" <n...@m...com>

    Par. 9 ust. 1 pkt 12 rozporzadzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r.
    w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku,
    wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i uslug,
    do których nie maja zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i uslug:
    "kwote naleznosci ogólem wraz z naleznym podatkiem, wyrazona cyframi i
    slownie". A skoro slownie, to po prostu trzeba napisac alfabetem lacinskim
    to, co jest wyrazone cyframi.
    w mojej opinii wynalazki typu "dzie-sie-pie" to nie jest kwota wyrazona
    slownie.

    anka.
    Uzytkownik <w...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

  • 3. Data: 2006-10-11 13:54:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Anna Wesola" <n...@m...com> napisał

> [...]
    lacinskim > to, co jest wyrazone cyframi.
    > w mojej opinii wynalazki typu "dzie-sie-pie" to nie jest kwota wyrazona

    Przecież jest napisane "alfabetem łacińskim", więc o co ci chodzi? ;)

    Moim zdaniem powinno być napisane _w_języku_polskim_, przynajmniej od
    strony formalnej tak to ruzumiem. Ale to co przytoczyłaś jako przykład
    spełnia swoje zadanie więc kwestionowanie tej formy to byłoby czepialstwo.
    A swoją drogą pisanie kwot słowami ma sens gdy dokument jest pisany
    ręcznie, w przypadku wydruku komputerowego nie wiem jaki ma to sens. Ot,
    siła przyzwyczajenia.

  • 4. Data: 2006-10-11 17:11:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przecież jest napisane "alfabetem łacińskim", więc o co ci chodzi? ;)

    To nie jest napisane, tylko zaszyfrowane. Równie dobrze mogło by być napisane
    "dsp". Też łacińskie. Ale ustawa mówi, że ma być tam napisane to, co cyfrą. A
    cyfrą jest dziesięć, pięć, trzy.

  • 5. Data: 2006-10-11 17:37:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > To nie jest napisane, tylko zaszyfrowane. Równie dobrze mogło by być
    > napisane "dsp". Też łacińskie. Ale ustawa mówi, że ma być tam napisane
    > to, co cyfrą. A cyfrą jest dziesięć, pięć, trzy.

    Oczywiście, ja sobie tylko zażartowałem ze sformułowania, jakiego
    użyła Anna.

  • 6. Data: 2006-10-12 06:29:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> w

> [...]

    > "dsp". Też łacińskie. Ale ustawa mówi, że ma być tam napisane to, co cyfrą. A

    Rozporządzenie :) A w innym rozporządzeniu czytamy: "Dla kwoty słownie można
    używać skrótów, opisując każdą cyfrę osobno trzema pierwszymi literami i
    oddzielając je od siebie gwiazdkami, np. kwota 156 zł 89 gr może być
    zapisana: jed*pie*sze*zł*89/100"

    ;)

    --
    Tomasz Nycz