  • 21. Data: 2006-06-03 21:06:13
    Temat: Re: warto?
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    ppp wrote:
    > Uważam tylko, że ktoś posiadający jaiekolwiek prawo do lokalu (pełne) może
    > starać się o wymeldowanie lokatora.

    Mylisz się. To znaczy starać się może, ale nie skutecznie: podstaw do
    wymeldowania z urzędu brak. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych się kłania.

    Poza tym problemem jest tutaj eksmisja, a nie wymeldowanie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 22. Data: 2006-06-05 11:00:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jun 2006, ppp wrote:

    > Uważam tylko, że ktoś posiadający jaiekolwiek prawo do lokalu (pełne) może
    > starać się o wymeldowanie lokatora. Chyba że lokator ma dożywocie zapisane
    > w księgach.

    Ech... wyobraź sobie że będąc właścicielem mieszkania "normalnie"
    komuś je wynajmiesz. I co, uważasz że będziesz go mógł wymeldować?
    Przecież jesteś właścicielem, nie? ;)
    Otóż nie - aby kogoś wymeldować on musi w danym mieszkaniu *nie
    mieszkać*. Nawet nielegalnie/wbrew woli właściciela/bez tytułu
    prawnego.
    Jak się zamieszkującego z mieszkania pozbędziesz - owszem, możesz
    go wymeldować. Owo wymeldowanie nie ma NIC do tego czy on jest
    współwłaścicielem, lokatorem czy tylko "dzikim lokatorem": liczy
    się czy tam *przebywa*.
    Ale u nas nie jest tak hop pobyć się kogoś kto już w mieszkaniu
    przebywa. Dasz mu (!) "lokal zastępczy" to będzie musiał się
    przeprowadzić - nie dasz to powie że nie ma gdzie iść.
    I jest *chroniony*.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 23. Data: 2006-06-05 11:11:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0606051255450.3856@athlon Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Ale u nas nie jest tak hop pobyć się kogoś kto już w mieszkaniu
    > przebywa. Dasz mu (!) "lokal zastępczy" to będzie musiał się
    > przeprowadzić - nie dasz to powie że nie ma gdzie iść.
    > I jest *chroniony*.
    Załóżmy, że wynajmę mieszkanie komuś np. na rok (umowa, żadnej nielegalki) i
    on się na podstawie umowy zamelduje w tym lokalu. Po upływie roku nie chcę
    przedłużać umowy, a lokator nadal przebywa (już bezprawnie) w lokalu. Co
    trzeba zrobić? Sprowadzić policję?

    Jotte

  • 24. Data: 2006-06-05 16:14:31
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

> [...]
    > przedłużać umowy, a lokator nadal przebywa (już bezprawnie) w lokalu. Co

    polcema tresc art. chyba 14 ust 7 ustawy o ochronie praw lokatorow itd itp

  • 25. Data: 2006-06-05 17:22:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e61l2j$2et$1@atlantis.news.tpi.pl Lookasik
    <l...@c...poczta.fm> pisze:

    > polcema tresc art. chyba 14 ust 7 ustawy o ochronie praw lokatorow itd
    > itp
    Thnx

    Jotte

  • 26. Data: 2006-06-06 07:25:31
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisał w
    wiadomości news:e61p9s$265$2@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:e61l2j$2et$1@atlantis.news.tpi.pl Lookasik

    > Thnx

    aha on dziala do umow zawatych po 1 stycznia 2005

  • 27. Data: 2006-06-06 09:21:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e63aht$qg7$1@nemesis.news.tpi.pl Lookasik
    <l...@c...poczta.fm> pisze:

    > aha on dziala do umow zawatych po 1 stycznia 2005
    Już to mam, jeszcze raz dzięki. To dla mnie ważne info, zastanawiam się nad
    zainwestowaniem pewnej kwoty w nieruchomość z zamiarem wynajmu, ceny
    mieszkań ładnie idą w górę... :)

    Jotte