  • 1. Data: 2012-04-24 12:41:05
    Temat: uzywanie internetu bez umowy..
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam.
    Sprzedaje internet.
    Klient wypowiada umowe.
    Po okresie wypowiedzenia dostawca "zapomina" odłaczyć fizycznie gniazdko,
    programowo tez wszystko bez zmian.
    Klient używając przez kolejne miesiace tego neta- nie płacąc, kradnie sygnał ?
    Czy ja - nie odłaczając go -mam prawo zwrotu kosztów za abonament?

    Taka sama sytuacja w chwili kiedy do wynajętego mieszkania wprowadza sie nowa
    osoba, wkłada kabel do gniazda- i net jej działa, jak na wykresach zużycia widze
    ze używa a nie podpisała umowy itd... mozna to traktować jak kradziez ?

  • 2. Data: 2012-04-24 13:30:57
    Temat: Re: uzywanie internetu bez umowy..
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.04.2012 12:41, BETON pisze:

> [...]
    > nowa osoba, wkłada kabel do gniazda- i net jej działa, jak na wykresach
    > zużycia widze ze używa a nie podpisała umowy itd... mozna to traktować

    Przychodzisz do wynajętego mieszkania. Podłączasz urządzenie elektryczne
    do gniazdka energetycznego.

    Czy zakład energetyczny może to traktować jako kradzież?

  • 3. Data: 2012-04-24 14:42:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BETON wrote:
> [...]
    > nowa osoba, wkłada kabel do gniazda- i net jej działa, jak na wykresach
    > zużycia widze ze używa a nie podpisała umowy itd... mozna to traktować

    czy można ukraść usługę?

  • 4. Data: 2012-04-24 17:16:30
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2012-04-24 12:41, BETON wrote:
> [...]
    > nowa osoba, wkłada kabel do gniazda- i net jej działa, jak na wykresach
    > zużycia widze ze używa a nie podpisała umowy itd... mozna to traktować

    a ukradli ci coś, przyszli i zabrali?

    nie?

    to chyba nie można.

    odłącz, zaproponuj korzystne warunki, sami przyjdą płacić.

    gacek

  • 5. Data: 2012-04-24 18:51:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BETON wrote:
> [...]
    > sie nowa osoba, wkłada kabel do gniazda- i net jej działa, jak na
    > wykresach zużycia widze ze używa a nie podpisała umowy itd... mozna

    w sumie jak nie ma umowy to możesz jej nagwizdać. Jak jesteś dupa i nie
    pilnujesz interesu to twoja strata, odłacz i tyle, sami przyjdą.

    Albo przejdź sie do nich i zaproponuj umowę bo już promocyjny okres darmowej
    usługi minął.

  • 6. Data: 2012-04-24 18:51:08
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-04-24 12:41, BETON pisze:
    > Witam.
    > Sprzedaje internet.

    znajomy ma kablówkę za free 70 kanałów bo ktoś zapomniał mu wyciąć pasmo
    a on płaci tylko za 7 podstawowych stacji kilka zł

  • 7. Data: 2012-04-24 19:15:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > czy można ukraść usługę?

    Można wyłudzić

  • 8. Data: 2012-04-24 19:26:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-04-24 19:15, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Można wyłudzić

    Ale opisywany przypadek to chyba jednak nie wyłudzenie ?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-04-24 19:38:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale opisywany przypadek to chyba jednak nie wyłudzenie ?

    Pytanie było, czy można wyłudzić i na nie odpowiedziałem. Co do zasady
    można.

  • 10. Data: 2012-04-24 19:43:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Klient używając przez kolejne miesiace tego neta- nie płacąc, kradnie
    > sygnał ? Czy ja - nie odłaczając go -mam prawo zwrotu kosztów za

    Na pewno przysługuje Ci roszczenie o abonament na zasadzie bezumownego
    korzystania z usługi. Tylko, by to roszczenie dowieść musisz udowodnić, że
    facet z tego korzystał. Ty masz jakieś tam logi, ale na ile są one
    wiarygodne, skoro jesteś stroną? Gdyby dowieść, ze facet świadomie korzysta
    z tego netu, to moim zdaniem byłoby to wyłudzenie usługi dostępu do
    Internetu, które jest wykroczeniem.

> [...]
    > nowa osoba, wkłada kabel do gniazda- i net jej działa, jak na wykresach
    > zużycia widze ze używa a nie podpisała umowy itd... mozna to traktować
    Nie bowiem taka osoba może nie wiedzieć, czy w tym budynku jest to płatna
    czy bezpłatna usługa. To jak z niezabezpieczonym WI-FI.