  • 31. Data: 2009-12-15 22:05:38
    Temat: Re: uznanie ojcostwa
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    zorka pisze:
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A czy te dzieci lub ich opiekun prawny muszą wyrazic na to zgode?

    Jeśli sąd nakaże to muszą.

    --
    animka

  • 32. Data: 2009-12-15 22:08:01
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Johnson pisze:

    > Mylisz się. Można np. dostać rentę rodzinną, można dostać spadek jako
    > spadkobierca ustawowy.
    > Bez ustalenia ojcostwa ani rusz.

    Po samobójcy można dostać rentę rodzinną?

    --
    animka

  • 33. Data: 2009-12-15 23:54:19
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "PC" <p...@o...pl> wrote in message news:hg8h0a$cvo$1@news.onet.pl...

    > ty chyba prawnikiem nie jestes, skoro sprawa jest o uznanie dziecka a ojciec
    > nie zyje i sad wyznaczyl zone zmarlego jako strone to kto ma uznawac ? innej
    > strony nie bedzie przeciez

    podtrzymuje ze ma sie ona (z technicznego punktu widzenia) raczej 'wypowiedziec'
    w sprawie - osobiscie to ona jako ona a nie jako spadkobierczyni raczej nie ma
    nic konkretnego do powiedzenia (skoro byl to romans na boku) przeciez...

    ogolnie mowie o prawach do dziecka itd, wkoncu nawet po uznaniu - uznaje to
    ojcostwo 'w imieniu niezyjacego meza' nie stajac sie przeciez druga matka dziecka

  • 34. Data: 2009-12-16 00:18:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Na pewno by o tym nie wiedzieli.
    > Rodzina nawet nigdy nie wie, że w trumnie leży człowiek bez narządów
    > wewnętrznych, bo go pozaszywają

    To, że do pobrania narządów nie jest potrzebna zgoda rodziny to jedna rzecz.
    Druga sprawa, że szpitale mają w zwyczaju pytać i uszanować wolę rodziny.
    A nawet jak nie pytają, to informacja o tym, że narządy zostały pobrane
    jest przekazywana.

    Jeśli robiona jest sekcja zwłok, to nie robi jej sie od tak z ulicy
    tylko jest zlecana odgórnie i taka informacja jak najbardziej do
    rodziny dociera.

    Weź się walnij ciężką patelnią w łeb i przestań pierdolić głupoty.

  • 35. Data: 2009-12-16 08:40:08
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    ani rusz.

    > Po samobójcy można dostać rentę rodzinną?

    Dobre pytanie i chyba najważniejsze w tym wątku. Moze ktos wyjasnic?

    Pozdr
    zor

  • 36. Data: 2009-12-16 09:18:58
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 15 Dec 2009 14:13:51 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > W chwili obecnej wpisanie ojca dziecka ma tylko symboliczne znaczenie
    > - aby dziecko nie żyło z piętnem "ojciec nieznany".

    Nie tylko "ojciec nn.". Główna role pewnie odgrywać będzie prawo do
    dziedziczenia "po ojcu" :)))

  • 37. Data: 2009-12-16 09:25:40
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 15 Dec 2009 13:10:33 +0100, Paweł C napisał(a):

    > Witam Serdecznie ,

    http://forumprawne.org/prawo-rodzinne-opiekuncze/796
    3-dochodzenie-ojcostwa-po-smierci-ojca.html

  • 38. Data: 2009-12-16 18:15:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2009-12-15 18:06, przypadek pisze:

    > Ojcostwo nie jest stosunkiem prawnym, to raz.

    Jest.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Stosunek_prawny

    A co do reszty to nie chce mi się powtarzać.

    --
    @2009 Johnson

  • 39. Data: 2009-12-17 09:54:31
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Myślę, że nawet w naszych czasach w dokumentach dziecka powinien być neutralny zapis
    w rodzaju ojciec Jan Kowalski lub Pol
    Polakowski (nawet niech to będzie imię i nazwisko znane wszystkim urzędom), niż
    ojciec N.N.
    JaC

    -----

  • 40. Data: 2009-12-17 10:12:34
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 16 Gru, 19:15, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Jest.http://pl.wikipedia.org/wiki/Stosunek_prawny

    Pojęcie stosunku prawnego [edytuj]

    Jest wykorzystywane w naukach prawnych dla opisania zależności między
    podmiotami prawa.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Podmiot_prawa

    Podmiot prawa - ten kto może posiadać uprawnienia (prawa) lub
    obowiązki, a więc ma zdolność prawną. Podmiotowość prawną nadaje
    prawo. Każdy człowiek jest podmiotem prawa od urodzenia do śmierci.

    Podmiotem prawa jest:

    * osoba fizyczna
    * osoba prawna
    * jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej,
    jeśli posiada zdolność prawną.

    Masz explicite napisane kto może być stroną stosunku prawnego i nie
    jest to na pewno nieboszczyk. A ojcem jak najbardziej pozostaje.