  • 1. Data: 2009-12-15 12:10:33
    Temat: uznanie ojcostwa
    Od: Paweł C <p...@o...pl>

    Witam Serdecznie ,
    chcialbym się zwrócić o radę w sprawie mojej kolezanki ktora zwrociła sie
    do sadu o ustalenie ojcostwa dla swojego syna .Ojciec dziecka mial zone i 2
    dzieci juz w
    momencie poczecia i po urodzeniu dziecka nie interesowal sie jego losem.
    znajoma zlozyla wniosek do sadu 2 lata po urodzeniu dziecka.
    i dalej sprawy potoczyly sie troche dziwnie poniewaz ojciec dziecka kiedy
    otrzymal zawiadomienie z sadu o rozprawie popełnił samobojstwo a sad
    wyznaczyl kuratora w osobie jego zony /wdowy po to aby sprawe dokonczyc
    /zamknac.
    wdowa chyba bedzie chciala dowieść ze jej zmarly malzonek nie jest ojcem ,
    jak w takiej sytuacji moja znajoma powinna postąpic , dodam ze nie chodzi
    tu o jakas zemste tylko o prawne uregulowanie faktu kto jest ojcem dziecka i
    o ewentualna pomoc finansowa ( chyba państwa w tej sytuacji ) ,
    z gory dziekuje za wszelkie sugestie
    --
    z powazaniem/ kind regards/ salutations

    PC

  • 2. Data: 2009-12-15 12:16:02
    Temat: Re: uznanie ojcostwa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Paweł C pisze:

> [...]
    > kiedy otrzymal zawiadomienie z sadu o rozprawie popełnił samobojstwo a
    > sad wyznaczyl kuratora w osobie jego zony /wdowy po to aby sprawe

    Przykre. Samobójstwo było wynikiem ujawnienia faktu posiadania
    nieślubnego dziecka?

> [...]
    > chodzi tu o jakas zemste tylko o prawne uregulowanie faktu kto jest
    > ojcem dziecka i o ewentualna pomoc finansowa ( chyba państwa w tej

    Najpewniej będzie przeprowadzić badania genetyczne. Powinien do tego
    celu wystarczyć materiał genetyczny ślubnych dzieci zmarłego. Ale jak tą
    sprawę poprowadzi sąd, to już jego decyzja.

    > z gory dziekuje za wszelkie sugestie

    Bardzo demotywująca historia.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-12-15 12:19:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2009-12-15 13:10, Paweł C pisze:

    > , jak w takiej sytuacji moja znajoma powinna postąpic ,

    Tak samo jakby domniemany ojciec żył.
    Problem to rozumiem DNA?
    Ale dna nie jest obowiązkowe - wystarczy udowodnić współżycie w okresie
    koncepcyjnym, a po za tym na upartego można porównać dna dzieci z inną
    kobietą.

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2009-12-15 12:26:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Ale dna nie jest obowiązkowe - wystarczy udowodnić współżycie w okresie
    > koncepcyjnym,

    Samo udowadnianie współżycia też może być trudne. Jedynym dowodem - i
    to bardzo wątpliwym - są same zeznania kobiety.

    >a po za tym na upartego można porównać dna dzieci z inną
    > kobietą.

    W XXI wieku powinna to być norma, a nie opieranie się na świadkach
    jak w XIX wieku (bo w XX wieku to pewnie dominowało porównywanie grup
    krwi, przynajmniej przy wykluczaniu ojcostwa).

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-12-15 12:31:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2009-12-15 13:26, Liwiusz pisze:

    > W XXI wieku powinna to być norma, a nie opieranie się na świadkach jak w
    > XIX wieku (bo w XX wieku to pewnie dominowało porównywanie grup krwi,
    > przynajmniej przy wykluczaniu ojcostwa).

    A czy można w tej sprawie: zmusić osoby które nie są stroną postępowania
    (tj. dzieci) do oddania materiału DNA? Np. art. 298 i art. 306 kpc. Żona
    jako przedstawiciel ustawowy nie zgodzi się na badania DNA dzieci
    zmarłego i już. I wtedy domniemanie będzie jak znalazł.

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-12-15 12:33:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2009-12-15 13:26, Liwiusz pisze:

    > Samo udowadnianie współżycia też może być trudne. Jedynym dowodem - i to
    > bardzo wątpliwym - są same zeznania kobiety.

    A co do tego: to skąd wiesz? Pod łóżkiem siedziałeś i wiedziałeś że obok
    was trojga nikogo tam nie było :)? Poza tym na takie rzeczy to jest art.
    231 kpc.

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2009-12-15 12:52:39
    Od: Paweł C <p...@o...pl>

> [...]
    > celu wystarczyć materiał genetyczny ślubnych dzieci zmarłego. Ale jak tą
    > sprawę poprowadzi sąd, to już jego decyzja.

    historia przykra , samobojca mial jakies swoje powody ktore trudno teraz
    oceniać , a czy kurator / wdowa bedzie mialo prawo decydowac w jakis sposob
    o losach dziecka nie sądzę zeby chciala sie widywać z dzieckiem ale np
    wyjazd za granice , wyrobienie paszportu itp ?

  • 8. Data: 2009-12-15 13:00:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2009-12-15 13:52, Paweł C pisze:

    > a czy kurator / wdowa bedzie mialo prawo decydowac w jakis
    > sposob o losach dziecka nie sądzę zeby chciala sie widywać z dzieckiem
    > ale np wyjazd za granice , wyrobienie paszportu itp ?

    Litości. O czym ty mówisz?

    --
    @2009 Johnson

  • 9. Data: 2009-12-15 13:09:55
    Od: Paweł C <p...@o...pl>

> [...]
    > badania a przypadku gdy okaze sie ze rzeczywiscie nie jest kobieta zwraca

    w tym przypadku gdyby sad zdecydowal o przeprowadzeniu takich badan kto
    ponosi ich koszt?

  • 10. Data: 2009-12-15 13:13:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Paweł C pisze:

> [...]
    > sposob o losach dziecka nie sądzę zeby chciala sie widywać z dzieckiem
    > ale np wyjazd za granice , wyrobienie paszportu itp ?

    Do tego wszystkiego znajomość kto jest ojcem dziecka nie jest
    przecież potrzebna. Podobnie do wszelkiej pomocy społecznej.

    W chwili obecnej wpisanie ojca dziecka ma tylko symboliczne znaczenie
    - aby dziecko nie żyło z piętnem "ojciec nieznany". Przy czym jeśli
    okazałoby się, że samobójstwo było spowodowane ujawnieniem się prawdy o
    dziecku pozamałżeńskim (a na to wyglądało z opisu: dostał wezwanie...
    popełnił samobójstwo...) to już wolałbym, aby dziecko w ogóle ojca nie
    znało i nie wiedziało o jego istnieniu.

    W innym przypadku trzeba walczyć.

    --
    Liwiusz