eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawouznanie gwarancji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2005-11-04 11:28:17
    Temat: uznanie gwarancji
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
    przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
    akumulator, gwarant po ekspertyzie stwierdza że akumulator jest ok. Czy w
    takim wypadku, gwarancję uznaje się za uznaną czy też nie ? Inaczej mówiąc,
    jestem zobowiązany poinformować klienta uznaniu/nie uznaniu reklamacji ? W
    sytuacji gdy nie poinformuje klienta o nie uznaniu gwarancji, klient ma
    prawo uważać że reklamacja jest uznana.
    --
    pozdrawiam
    dj


  • 2. Data: 2005-11-04 11:33:45
    Temat: Re: uznanie gwarancji
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Daniel Jakubowski napisał(a):
    > Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
    > przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
    > akumulator, gwarant po ekspertyzie stwierdza że akumulator jest ok. Czy w
    > takim wypadku, gwarancję uznaje się za uznaną czy też nie ? Inaczej mówiąc,
    > jestem zobowiązany poinformować klienta uznaniu/nie uznaniu reklamacji ? W
    > sytuacji gdy nie poinformuje klienta o nie uznaniu gwarancji, klient ma
    > prawo uważać że reklamacja jest uznana.


    Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl


  • 3. Data: 2005-11-04 11:37:02
    Temat: Re: uznanie gwarancji
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Liwiusz napisal(a):

    >> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
    >> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
    >> akumulator, gwarant po ekspertyzie stwierdza że akumulator jest ok. Czy w
    >> takim wypadku, gwarancję uznaje się za uznaną czy też nie ? Inaczej mówiąc,
    >> jestem zobowiązany poinformować klienta uznaniu/nie uznaniu reklamacji ? W
    >> sytuacji gdy nie poinformuje klienta o nie uznaniu gwarancji, klient ma
    >> prawo uważać że reklamacja jest uznana.
    > Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.

    Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił
    akumulator, zareklamował go że nie działa. Producent stwierdził, że jest z
    nim wszystko ok. Więc pytam, czy z prawnego punktu widzenia, tą reklamację
    można uznać za uznaną czy nie ?

    --
    pozdrawiam
    dj


  • 4. Data: 2005-11-04 12:05:18
    Temat: Re: uznanie gwarancji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <17hb8rt16b423$.dlg@boncki.wolin.pl>, Daniel Jakubowski wrote:
    > Liwiusz napisal(a):
    >>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
    >>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
    >> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.
    > Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił

    14 dni (te zgodne z prawem) dotyczy jak Ci napisano niezgodności z umową,
    nie gwarancji. Wysil się i przejrzyj archiwum.

    --
    Marcin


  • 5. Data: 2005-11-04 12:22:48
    Temat: Re: uznanie gwarancji
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Marcin Debowski napisal(a):

    >>>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
    >>>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
    >>> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.
    >> Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił
    > 14 dni (te zgodne z prawem) dotyczy jak Ci napisano niezgodności z umową,
    > nie gwarancji. Wysil się i przejrzyj archiwum.

    Hm, opierałem się na tym.
    "8. W razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca jest obowiązany
    zawiadomić o tym pisemnie konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu
    dostarczony wraz z reklamacją towar."

    http://prace.sciaga.pl/20215.html
    Wiem że średnio pewne źródło.

    --
    pozdrawiam
    dj


  • 6. Data: 2005-11-04 12:43:09
    Temat: Re: uznanie gwarancji
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Marcin Debowski napisal(a):

    >>>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
    >>>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
    >>> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.
    >> Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił
    > 14 dni (te zgodne z prawem) dotyczy jak Ci napisano niezgodności z umową,
    > nie gwarancji. Wysil się i przejrzyj archiwum.

    Ups... przepraszam, faktycznie, źle zrozumiałem pomoce naukowe które
    czytałem :)
    W takim razie, sprzedawca ma obowiązek powiadomienia klienta, że producent
    dostarczył już reklamowaną rzecz na gwarancji ? I ewentualnie powiadomić czy
    uznano reklamację ? Czy klient sam musi się dopytywać ?

    --
    pozdrawiam
    dj


  • 7. Data: 2005-11-04 13:18:40
    Temat: Re: uznanie gwarancji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <g269yhm48f5g$.dlg@boncki.wolin.pl>, Daniel Jakubowski wrote:
    > Marcin Debowski napisal(a):
    >>>>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
    >>>>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
    >>>> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.
    >>> Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił
    >> 14 dni (te zgodne z prawem) dotyczy jak Ci napisano niezgodności z umową,
    >> nie gwarancji. Wysil się i przejrzyj archiwum.
    > Ups... przepraszam, faktycznie, źle zrozumiałem pomoce naukowe które
    > czytałem :)
    > W takim razie, sprzedawca ma obowiązek powiadomienia klienta, że producent
    > dostarczył już reklamowaną rzecz na gwarancji ? I ewentualnie powiadomić czy
    > uznano reklamację ? Czy klient sam musi się dopytywać ?

    Oj ale dlaczego aż tak nie chce Ci sie poszukać po tym archiwum? :) Jeśli
    to reklamacja z tytułu gwarancji to uprawnienia kupującego reguluje
    dokument gwarancyjny a ten może być dosyć dowolny. Jeśli reklamacja z tyt.
    niezgodności to powinieneś w ciągu 14 dni powiadomić kupującego o tym czy
    ją odrzucasz czy też akceptujesz (przyjmując że to konsument, nie firma).

    --
    Marcin


  • 8. Data: 2005-11-04 17:27:41
    Temat: Re: uznanie gwarancji
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    >Jeśli reklamacja z tyt.
    > niezgodności to powinieneś w ciągu 14 dni powiadomić kupującego o tym czy
    > ją odrzucasz czy też akceptujesz (przyjmując że to konsument, nie firma).
    >

    powinien ustosunkowac sie... nie oznacza to akceptacji lub odrzucenia
    reklamacji. jesli sprzedawca w ciagu 14 dni powiadomi reklamujacego co sie
    dzieje z towarem np bada rzeczoznawca... to dochowal terminu



  • 9. Data: 2005-11-04 17:40:39
    Temat: Re: uznanie gwarancji
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Lookasik napisał(a):
    > powinien ustosunkowac sie... nie oznacza to akceptacji lub odrzucenia
    > reklamacji. jesli sprzedawca w ciagu 14 dni powiadomi reklamujacego co sie
    > dzieje z towarem np bada rzeczoznawca... to dochowal terminu

    trudno nazwać to zajęciem stanowiska wobec zgłoszonego żądania

    KG

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1