-
1. Data: 2005-11-04 11:28:17
Temat: uznanie gwarancji
Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>
Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
akumulator, gwarant po ekspertyzie stwierdza że akumulator jest ok. Czy w
takim wypadku, gwarancję uznaje się za uznaną czy też nie ? Inaczej mówiąc,
jestem zobowiązany poinformować klienta uznaniu/nie uznaniu reklamacji ? W
sytuacji gdy nie poinformuje klienta o nie uznaniu gwarancji, klient ma
prawo uważać że reklamacja jest uznana.
--
pozdrawiam
dj
-
2. Data: 2005-11-04 11:33:45
Temat: Re: uznanie gwarancji
Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
Daniel Jakubowski napisał(a):
> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
> akumulator, gwarant po ekspertyzie stwierdza że akumulator jest ok. Czy w
> takim wypadku, gwarancję uznaje się za uznaną czy też nie ? Inaczej mówiąc,
> jestem zobowiązany poinformować klienta uznaniu/nie uznaniu reklamacji ? W
> sytuacji gdy nie poinformuje klienta o nie uznaniu gwarancji, klient ma
> prawo uważać że reklamacja jest uznana.
Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
-
3. Data: 2005-11-04 11:37:02
Temat: Re: uznanie gwarancji
Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>
Liwiusz napisal(a):
>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
>> akumulator, gwarant po ekspertyzie stwierdza że akumulator jest ok. Czy w
>> takim wypadku, gwarancję uznaje się za uznaną czy też nie ? Inaczej mówiąc,
>> jestem zobowiązany poinformować klienta uznaniu/nie uznaniu reklamacji ? W
>> sytuacji gdy nie poinformuje klienta o nie uznaniu gwarancji, klient ma
>> prawo uważać że reklamacja jest uznana.
> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.
Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił
akumulator, zareklamował go że nie działa. Producent stwierdził, że jest z
nim wszystko ok. Więc pytam, czy z prawnego punktu widzenia, tą reklamację
można uznać za uznaną czy nie ?
--
pozdrawiam
dj
-
4. Data: 2005-11-04 12:05:18
Temat: Re: uznanie gwarancji
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
In article <17hb8rt16b423$.dlg@boncki.wolin.pl>, Daniel Jakubowski wrote:
> Liwiusz napisal(a):
>>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
>>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
>> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.
> Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił
14 dni (te zgodne z prawem) dotyczy jak Ci napisano niezgodności z umową,
nie gwarancji. Wysil się i przejrzyj archiwum.
--
Marcin
-
5. Data: 2005-11-04 12:22:48
Temat: Re: uznanie gwarancji
Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>
Marcin Debowski napisal(a):
>>>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
>>>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
>>> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.
>> Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił
> 14 dni (te zgodne z prawem) dotyczy jak Ci napisano niezgodności z umową,
> nie gwarancji. Wysil się i przejrzyj archiwum.
Hm, opierałem się na tym.
"8. W razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca jest obowiązany
zawiadomić o tym pisemnie konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu
dostarczony wraz z reklamacją towar."
http://prace.sciaga.pl/20215.html
Wiem że średnio pewne źródło.
--
pozdrawiam
dj
-
6. Data: 2005-11-04 12:43:09
Temat: Re: uznanie gwarancji
Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>
Marcin Debowski napisal(a):
>>>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
>>>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
>>> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.
>> Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił
> 14 dni (te zgodne z prawem) dotyczy jak Ci napisano niezgodności z umową,
> nie gwarancji. Wysil się i przejrzyj archiwum.
Ups... przepraszam, faktycznie, źle zrozumiałem pomoce naukowe które
czytałem :)
W takim razie, sprzedawca ma obowiązek powiadomienia klienta, że producent
dostarczył już reklamowaną rzecz na gwarancji ? I ewentualnie powiadomić czy
uznano reklamację ? Czy klient sam musi się dopytywać ?
--
pozdrawiam
dj
-
7. Data: 2005-11-04 13:18:40
Temat: Re: uznanie gwarancji
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
In article <g269yhm48f5g$.dlg@boncki.wolin.pl>, Daniel Jakubowski wrote:
> Marcin Debowski napisal(a):
>>>>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
>>>>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
>>>> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.
>>> Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił
>> 14 dni (te zgodne z prawem) dotyczy jak Ci napisano niezgodności z umową,
>> nie gwarancji. Wysil się i przejrzyj archiwum.
> Ups... przepraszam, faktycznie, źle zrozumiałem pomoce naukowe które
> czytałem :)
> W takim razie, sprzedawca ma obowiązek powiadomienia klienta, że producent
> dostarczył już reklamowaną rzecz na gwarancji ? I ewentualnie powiadomić czy
> uznano reklamację ? Czy klient sam musi się dopytywać ?
Oj ale dlaczego aż tak nie chce Ci sie poszukać po tym archiwum? :) Jeśli
to reklamacja z tytułu gwarancji to uprawnienia kupującego reguluje
dokument gwarancyjny a ten może być dosyć dowolny. Jeśli reklamacja z tyt.
niezgodności to powinieneś w ciągu 14 dni powiadomić kupującego o tym czy
ją odrzucasz czy też akceptujesz (przyjmując że to konsument, nie firma).
--
Marcin
-
8. Data: 2005-11-04 17:27:41
Temat: Re: uznanie gwarancji
Od: "Lookasik" <l...@o...pl>
>Jeśli reklamacja z tyt.
> niezgodności to powinieneś w ciągu 14 dni powiadomić kupującego o tym czy
> ją odrzucasz czy też akceptujesz (przyjmując że to konsument, nie firma).
>
powinien ustosunkowac sie... nie oznacza to akceptacji lub odrzucenia
reklamacji. jesli sprzedawca w ciagu 14 dni powiadomi reklamujacego co sie
dzieje z towarem np bada rzeczoznawca... to dochowal terminu
-
9. Data: 2005-11-04 17:40:39
Temat: Re: uznanie gwarancji
Od: kam <#k...@w...pl#>
Lookasik napisał(a):
> powinien ustosunkowac sie... nie oznacza to akceptacji lub odrzucenia
> reklamacji. jesli sprzedawca w ciagu 14 dni powiadomi reklamujacego co sie
> dzieje z towarem np bada rzeczoznawca... to dochowal terminu
trudno nazwać to zajęciem stanowiska wobec zgłoszonego żądania
KG