  • 11. Data: 2010-05-17 20:54:00
    Temat: Re: uwowa wynajmu mieszkania - 4 pytania
    Od: fred <f...@w...pl>

    > to zalezy czy zaległości zamierzasz ściągać z jednej z nich, czy z obu.

    jest mi w sumie obojetne czy sciagne z jednej z nich czy z obu, aby
    sciagnac. zatem podpisanie z jedna jest przejrzystrze.

    > rzut monetą np.
    :)

  • 12. Data: 2010-05-17 20:59:12
    Od: Karol <K...@S...pl>

    W dniu 2010-05-17 22:38, pamana pisze:

    > A bez umowy spisanej u notariusza bałbyś sie sięgać po takie środki ?

    Bynajmniej, już raz sięgnąłem...
    A kolejnego najemcę już witałem u notariusza :-) Mieszka u mnie już
    prawie trzy lata i ... uwag brak :-)

    > No i regulować opłaty samemu,czyli one tobie na konto i ty puszczasz
    > dalej,wszelkie rachunki do wglądu dla wynajmujących oczywiście.

    Polemizowałbym...
    Prąd i gaz nie jest przypisany do mieszkania lecz do podpisującego umowę
    u dostawcy mediów. A co zrobisz jak gość przestanie płacić za prąd, a
    będzie dalej mieszkał - płacić będziesz Ty???
    Moim zdaniem wynajmujący sam spisuje umowę z dostawcą prądu i gazu i
    Ciebie nic do tego. Jak przestanie płacić to mu po prostu odłączą...
    Hipotetyczna sytuacja - on przestaje płacić tobie za prąd, Ty
    wnioskujesz o odcięcie prądu, a on Cię pozywa do sądu bo... dziecko boi
    się ciemności, nie może pracować na komputerze itd...

    No i kwestie finansowe.
    Jeżeli rozliczasz się wg ryczałtu 8,5% to od kasy wpłaconej na konto
    (czyli również za prąd i gaz) płacisz podatek. Nie możesz tego
    zakwalifikować jako koszty uzyskania przychodu bo te możesz odliczyć
    tylko przy rozliczaniu poprzez skalę podatkową, ale tu najniższy podatek
    to 18%

    > No i US.

    Karol MARCHEWKA

    http://marchewka.110mb.com

  • 13. Data: 2010-05-17 20:59:42
    Od: Karol <K...@S...pl>

    W dniu 2010-05-17 22:43, witek pisze:

    > Niech sobie podpiszą własne umowy.

    Święte słowa

    Karol

  • 14. Data: 2010-05-17 21:00:22
    Od: fred <f...@w...pl>

    > same sie mają zameldować.
    > Umowa w łapę i do biura meldunkowego.

    no panowie i panie- ale czy rzeczywiscie dac im sie zameldowac?
    chyba myslenie mam starszej daty...po co im meldunek w moim mieszkaniu?
    Jaka moja z tego korzysc? Poza tym jest tam zameldowany syn, synowa mimo
    iz nie zamieszkuja!

  • 15. Data: 2010-05-17 21:03:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    fred wrote:

    > Okres wypowiedzenie az 3 lata???

    Ustawa o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o
    zmianie Kodeksu cywilnego

    Art. 11

    5. Nie później niż na 3 lata naprzód, na koniec miesiąca kalendarzowego,
    właściciel może wypowiedzieć stosunek prawny lokatorowi, o ile zamierza
    zamieszkać w należącym do niego lokalu, a nie dostarcza mu lokalu
    zamiennego i lokatorowi nie przysługuje prawo do lokalu, o którym mowa w
    ust. 4.

    Radzę przeczytać w całości.

  • 16. Data: 2010-05-17 21:04:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    fred wrote:

    > jest mi w sumie obojetne czy sciagne z jednej z nich czy z obu, aby
    > sciagnac. zatem podpisanie z jedna jest przejrzystrze.

    no bardzo.
    Jedna będzie miała majątek na męża, a z drugą nie masz umowy.
    Możesz sobie co najwyzej ciągnąć, a nie ściągnąć.

  • 17. Data: 2010-05-17 21:09:13
    Od: Karol <K...@S...pl>

    W dniu 2010-05-17 22:50, fred pisze:

    > Okres wypowiedzenie az 3 lata???
    > To znaczy, ze jezeli w ciagu 3 lat sie rozmysle bo na przyklad chce
    > sprzedac mieszkanie po 1,5 roku to mam klamac i mowic ze chce
    > "zamieszkac" bo w przeciwnym razie mam czekac az 3 lata!?

    Żadne kłamać,bo będziesz im płacił odszkodowanie :-)

    > Cytujac z tej strony
    > http://www.karol-doradztwoprawne.pl/umowa-najmu/
    > Ważna rzecz: W sprawie wypowiedzenia umowy najmu lokalu, to stosownie do
    > art. 688 k.c., jeśli czas trwania najmu lokalu nie jest oznaczony, a
    > czynsz jest płatny miesięcznie, najem można wypowiedzieć najpóźniej na
    > trzy miesiące naprzód na koniec miesiąca kalendarzowego.

    Raczej to:
    Ustawa o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o
    zmianie KC (2001.71.733 z późn.zm.)
    Art. 11 ust. 5 i 6

[...]
    6. Jeżeli właściciel, który wypowiedział stosunek prawny na podstawie
    przepisu ust. 5, nie zamieszkał w swoim lokalu lub zaprzestał w nim
    zamieszkiwać przed upływem pół roku od ustania wypowiedzianego stosunku
    prawnego, lokator jestuprawniony, według swojego wyboru, bądź do powrotu
    do lokalu na dotychczasowych warunkach bądź do żądania od właściciela
    zapłaty różnicy w czynszu i w opłatach, które płaci obecnie, w stosunku
    do tych, które płacił w ramach wypowiedzianego
    stosunku prawnego za okres jednego roku. Koszty przeprowadzki
    lokatora do lokalu ponosi właściciel.

    Karol

  • 18. Data: 2010-05-17 21:11:52
    Od: Karol <K...@S...pl>

    W dniu 2010-05-17 23:00, fred pisze:

> [...]
    > chyba myslenie mam starszej daty...po co im meldunek w moim mieszkaniu?
    > Jaka moja z tego korzysc? Poza tym jest tam zameldowany syn, synowa mimo

    W Polsce ciągle obowiązuje obowiązek meldunkowy...
    One do Urzędu Miasta się meldować, a Ty po pieczątkę na umowie do US

    Karol

  • 19. Data: 2010-05-17 21:13:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    fred wrote:

    > no panowie i panie- ale czy rzeczywiscie dac im sie zameldowac?

    Nie no co ty. Frajer byś był.

    Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych. (też radzę przeczytać
    w całości)

    Art. 56. Wykroczenia przeciwko obowiązkowi meldunkowemu podlegają
    ustawie z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń (Dz. U. Nr 12, poz.
    114, z późn. zm.1)).

    Kodeks wykroczeń

    Art. 147.§ 2.
    Kto, będąc do tego obowiązany, nie zawiadamia właściwego organu o
    niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej obowiązku
    meldunkowego, podlega karze grzywny albo karze nagany.

    Art. 24. § 1. (23) Grzywnę wymierza się w wysokości od 20 do 5.000
    złotych, chyba że ustawa stanowi inaczej.

    > chyba myslenie mam starszej daty...po co im meldunek w moim mieszkaniu?

    bo
    Ustawa o ewidencji ludności

    Art. 5. 1. Osoba posiadająca obywatelstwo polskie i przebywająca stale
    na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w
    miejscu pobytu stałego.

    > Jaka moja z tego korzysc?

    Brak konieczności zapłacenia grzywny.

    > Poza tym jest tam zameldowany syn, synowa mimo
    > iz nie zamieszkuja!

    no, kolego
    Ty: Art 147 par 2 KW. (masz powyzej)
    One Art 147 par 1 KW. (mozesz sie domyslec, brzmi podobnie jak par 2)

  • 20. Data: 2010-05-17 21:14:41
    Od: Karol <K...@S...pl>

    W dniu 2010-05-17 23:00, fred pisze:

    > no panowie i panie- ale czy rzeczywiscie dac im sie zameldowac?

    Meldunek oczywiście czasowy (na czas trwania umowy)
    A, że synowa tam jest zameldowana. Niczemu to nie wadzi - możesz tam
    mieć zameldowanych 50 osób. Nie ma ograniczenia typu: 1 zameldowany na
    nie mniej niż 10m2 :-)

    Karol