  • 1. Data: 2007-09-24 21:19:25
    Temat: uszkodzona przesyłka
    Od: a...@s...net.pl

    Witam wszystkich grupowiczów
    Zakupiłem dysk twardy na firmę (FV) poprzez allegro.
    Przesyłka dostarczona przez pocztę polską , niestety dysk uszkodzony ,
    widoczne jest lekkie wgniecenie na dysku.
    Firma sprzedająca nie chce uznać reklamacji, twierdzą, że wysłali
    dobry dysk i mam reklamować przesyłkę na poczcie. Byłem na poczcie ,
    poczta twierdzi, że przesyłkę odebrałem i podpisałem odbiór
    nieuszkodzonej paczki.Reklamacji nie chcą uznać. W trakcie odbioru nie
    było szans na stwierdzenie, że zawartość została uszkodzona.
    W jaki sposób mam załatwić tą sprawę , może znacie jakieś przepisy
    prawne na podstawie których mam prawo do zwrotu pieniędzy lub wymiane
    dysku na nowy. Kto jest odpowiedzialny za zaistniałą sytuację ?

    Pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2007-09-24 22:37:46
    Temat: Re: uszkodzona przesyłka
    Od: "zbyszek" <z...@a...waw.pl>

    >Zakupiłem dysk twardy na firmę (FV) poprzez allegro.
    >Przesyłka dostarczona przez pocztę polską , niestety dysk uszkodzony ,
    >widoczne jest lekkie wgniecenie na dysku.

    Dysków nie kupuje się z Allegro i nie przesyła pocztą !!! Nawet upuszczenie
    paczki
    na ziemię - nie mówię tu o rzucaniu co jest normą - może uszkodzić dysk.
    Może nawet działać na
    początku ale po krótkim czasie może paść.

    zbyszek

  • 3. Data: 2007-09-25 06:32:58
    Od: "Grześ" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik <a...@s...net.pl> napisał w wiadomości
    .com...
[...]

    ---------------------
    jeśli przesyłka nie była wysłana na warunkach szczególnych to ci poczta nie
    uzna żadnej reklamacji.

  • 4. Data: 2007-09-25 07:19:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Sep 2007, zbyszek wrote:
    [...komus...]

    > Dysków nie kupuje się z Allegro

    ...bo?
    Możesz to jakoś uzasadnić?
    Właśnie tak kupiłem :P

    > i nie przesyła pocztą !!!

    A to zupełnie oddzielna sprawa. Odbiór osobisty :O

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-09-25 07:44:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@s...net.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Kto jest odpowiedzialny za zaistniałą sytuację ?

    niestety wyglada na to, ze zgodnie z prawem ty... :(

    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.
    Nikt nie zauważy różnicy." H. Jackson Brown, Jr.

  • 6. Data: 2007-09-25 08:56:36
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Grześ pisze:

    > jeśli przesyłka nie była wysłana na warunkach szczególnych to ci poczta nie
    > uzna żadnej reklamacji.

    Znaczy się rozumiem, że poczta zakłada domyślnie, że jeśli nie dopłacisz
    to mają święte prawo rzucać przesyłkami? W sumie pasowałoby do wizerunku
    poczty jaki w sobie noszę

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 7. Data: 2007-09-25 09:12:24
    Od: "Grześ" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy się rozumiem, że poczta zakłada domyślnie, że jeśli nie dopłacisz
    > to mają święte prawo rzucać przesyłkami? W sumie pasowałoby do wizerunku
    > poczty jaki w sobie noszę

    niestety dokładnie tak jest :( to to jest info z poczty ....

  • 8. Data: 2007-09-25 15:06:25
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Może nawet działać na
    > początku ale po krótkim czasie może paść.

    Sprecyzuj 'krótki czas". Kupilam na allegro w sumie juz 4 dyski i zaden nie
    padł. Ba, 750, ktora ma juz ponad 10lat nadal chodzi:). Dla równowagi dysk,
    ktory kupilam w sklepie posypal sie po roku:).

    HaNkA

  • 9. Data: 2007-09-25 20:03:09
    Od: "zbyszek" <z...@a...waw.pl>

    > [...komus...]

    > ...bo?
    > Możesz to jakoś uzasadnić?
    > Właśnie tak kupiłem :P

    > A to zupełnie oddzielna sprawa. Odbiór osobisty :O

    Dyski są bardzo wrażliwe na uszkodzenie mechaniczne, upadek paczki, a
    jeszcze gorzej nawet
    lekkie uderzenie pracującego dysku może spowodować początek poważnych
    problemów. W pierwszej
    fazie pracy -pierwszych uszkodzonych sektorów - nawet możesz nie zauważyć
    bo dyski w przypadku błędów
    zapisu zapisują w zapasowych sektorach pobieranych ze specjalnej puli
    zapasowych sektorów. Ta pula nie jest
    nieskończona, a dodatkowo praktyka pokazuje,że po pierwszych uszkodzeniach
    następne występują znacznie
    szybciej. W zastosowaniach profesjonalnych pojawienie się pierwszych
    uszkodzonych sektorów lub wzrost
    temperatury pracującego dysku jest dzwonkiem alarmowym do jego
    natychmiastowej wymiany.

    Należy więc być na 100% pewnym, że kupujesz nówki - nigdy nie używane i
    "bezwypadkowe" dyski, taką pewność
    możesz mieć kupując w sklepach - owszem także wystawiających się na
    allegro - mających duży obrót dyskami. Wtedy
    nikt nie bawi się w lipę bo się to nie opłaca, a dodatkowo kanał reklamacji
    maja opanowany i nie muszą wciskać lipy.

    Przy zakupie na Allegro i wysyłce, za transport odpowiada kupujący!!! a nie
    sprzedawca, i tu jest pewien problem.......

    zbyszek

  • 10. Data: 2007-09-25 21:17:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Dyski są bardzo wrażliwe na uszkodzenie mechaniczne, upadek paczki,

    A co ma "upadek paczki" do zakupu na allegro, bo do tego się
    odniosłem?

    > zapisu zapisują w zapasowych sektorach pobieranych ze specjalnej puli

    Przypadkiem wiem ;)
    Co to ma do zakupu na allegro - podałem własny przykład? :O

    > W zastosowaniach profesjonalnych

    Tak, mam takie zastosowania, prowadzę DG ;)

    > Należy więc być na 100% pewnym, że kupujesz nówki

    Wrrrr.... a co myślisz, że kupuję "nienówki"?

    > możesz mieć kupując w sklepach - owszem także wystawiających się na
    > allegro

    No i tyle :O
    Nie chcesz zauważyć, że przyczepiłem się faktu iż "zakup na allegro"
    nie wiedzieć czemu powiązałeś z "wysyłką pocztą".
    To że argumentowałeś komuś-tam iż przesyłanie pocztą nie jest dobrym
    pomysłem to dobrze.
    To, ze mu pisałeś "dysków nie kupuje się na Allegro" to ŹLE, bo nie
    ma ŻADNEGO związku z technicznymi własnosciami dysków - i tylko o to
    mi poszło.

    pzdr, Gotfryd