-
1. Data: 2005-05-11 10:37:00
Temat: uszkodzona plyta cd instalacyjna
Od: "karolina sz." <k...@s...pl>
zwracam sie do panstwa z zapytaniem,
posiadam instalacyjna plyte windowsa xp oem, ktora jest uszkodzona
[odprysk, utlenienie], i probowalem ja wymienic na nowa.
w serwisie komputerowym gdzie zakupilem, odeslano mnie do microsoftu,
a w dziale pomocy technicznej microsoftu odeslano mnie do serwisu gdzie
zakupilem plyte, kwitujac, ze nie prowadza supportu wersji oem.
kto ma racje? kogo powinienem naciskac o wymiane nosnika?
serdecznie dziekuje za poswiecony czas na przeczytanie pytania i
udzielenie odpowiedzi
pozdrawiam, krzysztof
-
2. Data: 2005-05-11 10:47:52
Temat: Re: uszkodzona plyta cd instalacyjna
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
karolina sz. napisał(a):
> kto ma racje? kogo powinienem naciskac o wymiane nosnika?
Tego kto ja sprzedal.
j.
-
3. Data: 2005-05-11 11:21:26
Temat: Re: uszkodzona plyta cd instalacyjna
Od: "karolina sz." <k...@s...pl>
januszek wrote:
> Tego kto ja sprzedal.
czy moglbym prosic o podstawe prawna?
-
4. Data: 2005-05-11 11:22:17
Temat: Re: uszkodzona plyta cd instalacyjna
Od: firma mm <f...@g...pl>
>kwitujac, ze nie prowadza supportu wersji oem.
jeszcze nie spotkałem się z taką sprzedażą CD żeby nie było w umowie
licencyjnej napisane że wymieniają nośnik do 3 miesięcy w wypadku jego
fizycznych wad
-
5. Data: 2005-05-11 11:52:50
Temat: Re: uszkodzona plyta cd instalacyjna
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
karolina sz. napisał(a):
>> Tego kto ja sprzedal.
> czy moglbym prosic o podstawe prawna?
Przeczytaj tekst licencji.
Co na ten temat mowi Microsoft masz tutaj:
http://www.msinfo.pl/msinfoweb2/DesktopDefault.aspx?
tabid=69
"Do świadczenia pomocy dla produktów firmy Microsoft zakupionych
wraz ze sprzętem komputerowym lub jako preinstalowanych przez
producenta na komputerze osobistym zobowiązany jest wyłącznie
producent komputera. Aby uzyskać pomoc techniczną dla takiego
produktu, należy skontaktować się z producentem lub sprzedawcą,
od którego został nabyty produkt Microsoft."
j.
-
6. Data: 2005-05-11 12:03:52
Temat: Re: uszkodzona plyta cd instalacyjna
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <d5sq3l$rsq$1@nemesis.news.tpi.pl>, karolina sz. wrote:
> januszek wrote:
>> Tego kto ja sprzedal.
> czy moglbym prosic o podstawe prawna?
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176), Art.8.
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=Content&pa=showpage&pid=47
--
Marcin
-
7. Data: 2005-05-11 14:48:10
Temat: Re: uszkodzona plyta cd instalacyjna
Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
karolina sz. wrote:
> zwracam sie do panstwa z zapytaniem,
>
> posiadam instalacyjna plyte windowsa xp oem, ktora jest uszkodzona
> [odprysk, utlenienie], i probowalem ja wymienic na nowa.
>
> w serwisie komputerowym gdzie zakupilem, odeslano mnie do microsoftu,
> a w dziale pomocy technicznej microsoftu odeslano mnie do serwisu gdzie
> zakupilem plyte, kwitujac, ze nie prowadza supportu wersji oem.
>
> kto ma racje? kogo powinienem naciskac o wymiane nosnika?
>
> serdecznie dziekuje za poswiecony czas na przeczytanie pytania i
> udzielenie odpowiedzi
>
Niestety Microsoft.
Umowa miedzy firmą sprzedającą komputery z Windowsem OEM, a Microsoftem
jest taka, że suport do systemów OEM daje sprzedawca sprzętu. Więc
Microsoft odpowiedział ci słusznie.
W stosunku do sprzedawcy już ci ktoś ustawę zacytował.
Składasz normalną reklamację, płyta jest takim samym elementem
zakupionego towaru jak każdy inny.
-
8. Data: 2005-05-11 16:09:37
Temat: Re: uszkodzona plyta cd instalacyjna
Od: astrino <a...@o...pl>
Ja jestem właśnie w trakcie spięcia ze sprzedawcą i żałuję, że nie
skorzystałem na początku z prawa do odstąpienia od umowy. Skorzystałem z
gwarancji i teraz musze czekać bo im się nie spieszy, żeby naprawić.
Jeśli mogę Ci coś poradzić to idź do sprzedawcy i powiedz, że
postanawiasz skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy (na podstawie
niezgodności towaru z umową). Oczywiście jeśli usterka została wykryta w
ciągu 6 miesięcy od daty zakupu.
-
9. Data: 2005-05-11 17:42:39
Temat: Re: uszkodzona plyta cd instalacyjna
Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>
karolina sz. napisał(a):
> zwracam sie do panstwa z zapytaniem,
>
> posiadam instalacyjna plyte windowsa xp oem, ktora jest uszkodzona
> [odprysk, utlenienie], i probowalem ja wymienic na nowa.
>
> w serwisie komputerowym gdzie zakupilem, odeslano mnie do microsoftu,
> a w dziale pomocy technicznej microsoftu odeslano mnie do serwisu gdzie
> zakupilem plyte, kwitujac, ze nie prowadza supportu wersji oem.
I słusznie, z tym, że ty nie żądasz supportu dla wersji OEM, tylko żądasz
wymiany uszkodzonego nośnika. Microsoft musi Ci więc nośnik wymienić. Nie
bardzo tylko rozumiem dlaczego kontaktujesz się z pomocą techniczną. Nie
masz przecież problemu z Windows tylko z samym nośnikiem.
>
> kto ma racje? kogo powinienem naciskac o wymiane nosnika?
Microsoft. Przecież to ich wyrób. Chyba nie sądzisz, że sprzedawca Ci
wytłoczy nową płytę i ozdobi ją hologramem :))
--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392
Tlen: msprungk
GG:1447098
-
10. Data: 2005-05-11 17:43:02
Temat: Re: uszkodzona plyta cd instalacyjna
Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>
januszek napisał(a):
> Tego kto ja sprzedal.
Podaj w kilku punktach jak ma wyglądać taka procedura :)
--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392
Tlen: msprungk
GG:1447098