  • 1. Data: 2004-01-09 02:10:44
    Temat: ustawa o transporcie drogowym?
    Od: "mali" <g...@i...pl>

    Witam

    Czy ktoś potrafi mi wyjąśnić kilka problemów związanych z ustawą z 6
    września 2001 roku o transporcie drogowym:
    1)
    - mam samochód ciężarowy i pragnę rozpocząć działalność gospodarczą typu
    transport drogowy
    - jestem juz szczęśliwym posiadaczem certyfikatu stwierdzającego do tego
    kwalifikacje
    - i teraz według rzeczonej ustawy od 01.01.2004 potrzebna jest licencja na
    prowadzenie transportu ale do otrzymania której potrzebna jest działalność
    gospodarcza. Starostwo ma trzy miesiące na wydanie licencji a więc przez 3
    miesiące mam prowadzić działalność gospodarcza typu transport ale nie wolno
    mi tego robić bez licencji? Czy dobrze to rozumiem?

    2)
    ustawa przewiduje również, że do uzyskania licenicj potrzebne jest
    zabezpieczenie w wysokości 9000 euro na pierwszy samochód i 5000 za każdy
    następny - to znaczy, że te pieniądze mają cały czas leżeć i czekać sobie
    na... no właśnie po co jest takie zabezpieczenie???

    mali

  • 2. Data: 2004-01-09 20:12:33
    Temat: Re: ustawa o transporcie drogowym?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mali" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sobie
    > na... no właśnie po co jest takie zabezpieczenie???

    Sprawdź, czy czasem ubezpieczyciele nie oferują takiej usługi. Kilka lat
    temu oferowali. polegało to na tym, że za mniejszą składkę gwarantowali
    oni ewentualną wypłatę w/w kwot. A pieniądze są generalnie po to, by
    ewentualnie można się było zaspokoić, gdybyś uznał za stosowne wyparować z
    towarem.

  • 3. Data: 2004-01-10 11:49:06
    Od: Piotr Krzyżański <p...@i...pl>

    "mali" <g...@i...pl> wrote:

> [...]
    > miesiące mam prowadzić działalność gospodarcza typu transport ale nie wolno
    > mi tego robić bez licencji? Czy dobrze to rozumiem?

    Jeżeli zarejestrują Ci firmę, to możesz prowadzić taką
    działalność bez licencji - przynajmniej do 1.V.2004, ponieważ
    nowelizacja ustawy przedłużyła okres ubiegania/otrzymania
    licencji właśnie do tego dnia.

> [...]
    > następny - to znaczy, że te pieniądze mają cały czas leżeć i czekać sobie
    > na... no właśnie po co jest takie zabezpieczenie???

    Nie , nie muszą. Możesz to zabezpieczyć na przykład wekslem.
    Nowelizacja ustawy wprowadza nowe metody zabezpieczenia,
    ale nie mam jej teraz pod reką, żeby cokolwiek bliżej napisać.
    Robert już ci napisał, po co ta "kasa" - ja dodam jeszcze, że to
    nie tylko zabezpieczenie towaru. Jako firma możesz 'zaciągać
    zobowiązania, inspekcja transportu ma z czego 'ściągnąć', i
    tak dalej . . . .

    Piciu