  • 11. Data: 2006-08-02 18:21:36
    Temat: Re: ustawa o ochronie danych osobowych a dane umieszczone w necie
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    Szerr napisał(a):
    > Dlaczego niedopuszczalne?

    daj mi swoj numer skoro dopuszczalne

  • 12. Data: 2006-08-02 18:27:14
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Wed, 02 Aug 2006 20:21:36 +0200, Sarpedon w wiadomości
    <news:eaqqfc$snp$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > daj mi swoj numer skoro dopuszczalne

    Wskaż przepis zakazujący.

    --
    Sz.

  • 13. Data: 2006-08-03 07:23:24
    Od: a...@o...pl

    Czyli reasumujac...
    Podanie samego numeru telefonicznego, bez zadnego imienia jest juz
    niezgodne z prawem?
    a jesli np. na grupie odnosnie studiow napisze, ze pani Halina Nowicka
    z uczelni x, jest najgorszym promotorem pod sloncem i nie polecam jej
    na promotora nikomu, to czy wtedy tez juz naruszam przepisy o ochronie?
    a jak wyglada sprawa z odpowiedzialnoscia administratora tego postu,
    ktory badz co badz udostepnia ta informacje?

    jaka jest kara za nieprzestrzeganie tej ustawy?

    tom

  • 14. Data: 2006-08-03 10:30:10
    Od: "Angus Mitrowicz" <a...@W...gazeta.pl>

    a...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > ktory badz co badz udostepnia ta informacje?
    >
    > jaka jest kara za nieprzestrzeganie tej ustawy?

    .chyba popadamy w zbytnią paranoję! Analogicznie, gdybym napisał, że Roman
    Giertych pracujący przy ulicy Sejmowej w Warszawie jest kiepskim ministrem,
    to czy też podpadam pod Ustawę? Chyba nie, bo ludzie tak piszą a moderatorzy
    z np. Onetu przepuszczają te posty..

    .no chyba że jest to niezgodne z Ustawą, kto zatem za to odpowiada? Ja, czy
    Moderator? ..a kara? Wystarczy zajrzeć na Onet, nikt się do tego nie doczepia!

    /Mitrowicz

  • 15. Data: 2006-08-03 11:53:35
    Od: "Angus Mitrowicz" <a...@W...gazeta.pl>

    .analizując dalej moją wypowiedź.. Przykład, który podaje Airguest dotyczący
    profesora z uczelni X czy podpada pod Ustawę?

    W moim rozumowaniu wesprę się przykładami ogólnie dostępnymi. Mamy tutaj
    osobę i firmę/organizację, w której ta osoba pracuje. Mamy więc dwie
    wskazówki dzięki którym zidentyfikujemy osobę bez nadmiernych środków i czasu.

    Równocześnie, czy wszelkie gazety, w tym porządne dzienniki jak i kolorowa
    prasa nie łamią tej ustawy przytaczając miejsca i wydarzenia związane z
    konkretnymi osobami? Wystarczy napisać, "Pan Zenon Kowalski z firmy Y...",
    czy może "Pani Edyta Górecka zamieszkała z mężęm w nowym domku w miejscu Z"?

    Ludzie!! Trzeba by natychmiast zamknąć wszystkie kolorowe pisma!! Czy numer
    telefonu na równi identyfikuje osobę jak nazwa firmy, w której pracuje??

    Mamy tu dylematy, których nie rozwiąże nikt włącznie z Ustawodawcą!

    Takie roztrząsanie szcegółów na nic się nie zda dopóki nie będziemy mieli
    precedensu. Takie moje zdanie jest. Czy się mylę? Słucham...

    /Mitrowicz

  • 16. Data: 2006-08-03 12:53:41
    Od: zynov <z...@g...pl>

    Angus Mitrowicz napisał(a):

    > Roman Giertych pracujący przy ulicy Sejmowej w Warszawie jest kiepskim ministrem,

    W Warszawie nie ma ulicy sejmowej, więc możesz sobie pisać, pisać,
    pisać... (tylko nie pisz, że na Wiejskiej ;))

  • 17. Data: 2006-08-03 13:38:04
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Takie roztrząsanie szcegółów na nic się nie zda dopóki nie będziemy mieli
    > precedensu. Takie moje zdanie jest. Czy się mylę? Słucham...

    najpierw zwroc uwage, na jakie tory zeszla dyskusja - definicji danych osobowych.
    Zastosowanie uodo do przytoczonej sytuacji to zupelnie inna para kaloszy.
    Polecam lekture pierwszych art. ww. ustawy. Dowiesz, sie do czego i kogo sie ja
    stosuje.

    pozdrawiam
    d.

  • 18. Data: 2006-08-03 14:34:59
    Od: "Angus Mitrowicz" <a...@W...gazeta.pl>

    > W Warszawie nie ma ulicy sejmowej, więc możesz sobie pisać, pisać,
    > pisać... (tylko nie pisz, że na Wiejskiej ;))

    .no tak, to fakt, jakieś zwoje w mózgu mi się przegrzały.. ;-)

    /Mitrowicz

  • 19. Data: 2006-08-03 14:34:59
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 02 Aug 2006 20:21:36 +0200, Sarpedon napisał(a):

    > daj mi swoj numer skoro dopuszczalne

    Zgodnie z zacytowaną ustawą numer telefonu nie jest daną osobową.
    Nie możesz powiedzieć że NNN to Jan Kolwalski bo w każdej chwili
    ten numer może oddać żonie, dzieciom, sprzedać czy cokolwiek.
    Ten numer nie jest do niego przypisany.
    To tak jakby mówić że daną osobową jest numer seryjny biletu
    jednorazowego który masz w kieszeni.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 20. Data: 2006-08-03 15:24:44
    Od: w...@p...onet.pl

    > Zgodnie z zacytowaną ustawą numer telefonu nie jest daną osobową.

    sam "raczej" nie jest.

    > Ten numer nie jest do niego przypisany.

    nie???
    a umowa o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych to niby na lokal jest?

    adres email na przyklad w okreslonej formie, jest dana osobowa jak najbardziej
    (w anglii - wszystkie bez wzgledu na forme). co z tego, ze moze z niego
    korzystac ktos inny.

    ale o tym bylo juz kilka razy na grupie, zatem nie ma potrzeby dyskutowac tego
    kolejny raz.

    pozdrawiam
    d.