  • 11. Data: 2003-03-17 14:24:50
    Temat: Re: ustawa antyspamowa - niezgodna z konstytucja?
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b54ftq$i35$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    Na

    > Szkoda mi czasu na takie bzdury, tym bardziej że raczej nie zaliczam się
    > do pieniaczy.
    > Ale skoro wspomniałeś już o dzielnicowych i różnych ciekawych
    inicjatywach,
    > to przybliż mi proszę kilka przypadków ukarania kogoś za wieszanie reklam
    > na klamkach czy też wtykania ich za wycieraczki samochodu.

    W mojej wypowiedzi oprę się na zdaniu znajomego policjanta.
    Gdybyś zechciał zauważyć, że pisałeś o stosiku reklam zostawianych na
    wycieraczce i walających się w wejściu do klatki schodowej, a nie na klamce
    czy za piórem wycieraczki. To jest pewna różnica. W przypadku gdy zauważysz,
    że ktoś wtyka Ci reklamę za pióro wycieraczki lub wiesza na klamce, to
    możesz go sam pogonić. Trudno mu będzie udowodnić że śmieci, tym bardziej,
    że nie rzuca ich pod drzwi lub na chodnik.
    Jeśli sam nie znasz żadnych przypadków ukarania za rozrzucanie śmieci, to
    nie znaczy że nie możesz być pierwszym, który taki przypadek zgłosi.

    SOTB

  • 12. Data: 2003-03-17 15:22:30
    Od: w...@p...onet.pl

    >dlaczego
    > wiec
    >
    > W żadnym wypadku nie są dozwolone. Trzeba je po prostu właściwie
    > zakwalifikować i złapać osobę popełniającą wykroczenie. W tym wypadku
    > zaśmiecanie.

    jak to nie sa dozwolone? nigdzie nie ma mowy o tym, ze przesylanie
    niezamowionej informacji handlowej za pomoca poczty (tradycyjnej) jest mozliwe
    dopiero po uprzednim uzyskaniu zgody odbiorcy

    a mi wlasnie o to chodzi...a to, ze nadawce "smieci" mozna scigac kwalifikujac
    czyn jako zasmiecanie klatek, chodnikow itp. to zupelnie inna historia

    pozdrawiam
    d.

  • 13. Data: 2003-03-17 16:58:16
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >W tym przypadku zaryzykuje twierdzenie, ze ustawa antyspamowa dyskryminuje ww.
    >male/srednie przedsiebiorstwa.

    Przeczytaj raz jeszcze. Jak Ci sie nie chce uwierz mi na slowo, ze to
    ograniczenie dotyczy tylko prywatnych adresow email (podobnie jak i
    ochrona danych osobowych zupelnie inaczej traktuje dane firmy i dane
    jasia kowalskiego).

    januszek

  • 14. Data: 2003-03-17 17:26:04
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > ograniczenie dotyczy tylko prywatnych adresow email (podobnie jak i
    > ochrona danych osobowych zupelnie inaczej traktuje dane firmy i dane

    IMHO to ciekawa teza ;-)
    Zechcialbys moze ja rozwinac, najlepiej z powolaniem odpowiednich
    przepisów ustawy?

    Pix

  • 15. Data: 2003-03-17 19:08:35
    Od: "d." <s...@s...pl>

    Uzytkownik "pix" <p...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > IMHO to ciekawa teza ;-)
    > Zechcialbys moze ja rozwinac, najlepiej z powolaniem odpowiednich
    > przepisów ustawy?

    tylko prywatnych adresow?....tez chetnie poslucham ;)

    pozdrawiam
    d.

  • 16. Data: 2003-03-18 07:16:33
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    kwalifikujac
    > czyn jako zasmiecanie klatek, chodnikow itp. to zupelnie inna historia

    Przecież pisałem, że najpierw trzeba właściwie zakwalifikować. Przecież to
    nie nadawcę (chyba) ostatecznie będzie się ścigać za przesyłanie
    niezamówionej informacji czy ulotek, tylko tego, który ją rozrzuca (śmieci)
    gdzie popadnie.

    SOTB

  • 17. Data: 2003-03-18 07:19:09
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    Uzytkownik "januszek" <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl> napisal w
    wiadomosci news:eivb7vo01squj5gulbfsshiio5efvofpug@4ax.com...

> [...]
    > ograniczenie dotyczy tylko prywatnych adresow email (podobnie jak i
    > ochrona danych osobowych zupelnie inaczej traktuje dane firmy i dane

    Oj... chyba jestes w bledzie.
    SOTB

  • 18. Data: 2003-03-18 19:18:11
    Od: "MaDeR" <S...@w...pl>

> [...]
    kwalifikujac
    > czyn jako zasmiecanie klatek, chodnikow itp. to zupelnie inna historia
    Zawsze uważałem, że metoda "na Al Capone" (nie możemy przymknąc go za
    morderstwa, strzelaniny, haracze, brudne pieniadze itp, to zamkniemy go za
    niepłacenie podatków) jest jedynie świadectwem indolencji, nieudolnosci,
    albo w najgorszym przypadku korupcji tzw organów sprawiedliwości.

    Innymi słowy, "kwalifikacja czynu" to niezła zabawa prawna.

    Paweł Papierkowski "MaDeR" - m...@w...pl
    Moja strona: http://inq.prv.pl/ (wykreśl _AnTiSpAm z maila)
    Wystrzegaj się tego, który zakazuje ci Informacji,
    gdyż jego serce śpiewa o zostaniu twoim panem...

  • 19. Data: 2003-03-19 11:31:46
    Od: Tomasz Lam <l...@u...szczecin.to.mtl.pl>

    w...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > poczta nie wymaga uzyskania uprzedniej zgody odbiorcy...dlaczego wiec
    > zgoda ta jest wymagana przy zapytaniu poprzez poczte elektroniczna, ktora
    > jest tansza, szybsza itd itd? przeciez tak naprawde, wysylanie zapytan o
    > zgode, oraz w ogole uzyskanie takiej zgody przez male/srednie
    > przedsiebiorstwa znacznie moze podniesc koszty dotarcia do klienta za
    > posrednictwem poczty elektr. W tym przypadku zaryzykuje twierdzenie, ze
    > ustawa antyspamowa dyskryminuje ww. male/srednie przedsiebiorstwa.
    >
    > i co Wy na to? jestem bardzo ciekaw opinii

    A powiedz misiu pysiu, dlaczego w przypadku zwykłej poczty ja nie płacę za
    doreczenie listu tylko nadawca, a w przypadku elektronicznej ja płace
    połowę??? Oddasz mi??? Jeśli spamerzy beda płacić mi za łącze połowę
    stawki, to proszę bardzo!

    --
    Tomasz Lam
    Registered Linux User

  • 20. Data: 2003-03-19 12:25:28
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    > A powiedz misiu pysiu, dlaczego w przypadku zwykłej poczty ja nie płacę za
    > doreczenie listu tylko nadawca, a w przypadku elektronicznej ja płace
    > połowę???

    Jeśli spamer wysłał tylko do Ciebie (teoria) , to rzeczywiście wychodzi
    koszt po obu stronach mniej więcej podobny. Ale jeśli wysłał do wielu osób
    (praktyka), to koszty poniesie każdy z odbiorców, a koszt spamera zostanie
    podzielony przez ilość odbiorców.

    SOTB