  • 1. Data: 2003-12-01 18:20:35
    Temat: urlop bezpłatny
    Od: "dmp" <d...@p...onet.pl>

    Czy istnieją jakieś przepisy, które pozwalają pracodawcy wysłać pracownika na
    przymusowy urlop bezpłatny bez pisania podania?
    Pracownik, który u mnie pracował był na takich urlopach kiedy w firmie nie
    było pracy i było to lepszym wyjściem niż zwolnienie. Ustnie ustaliliśmy, że
    taki urlop weźmie. Obecnie po 2 latach dostał 3 miesięczne wypowiedzenie
    poniewaz firma jest w bardzo złej sytuacji materialnej. Pracownik podał nas do
    sądu pracy, w związku z tym,że był na przymusowych urlopach bezpłatnych a nie
    mamy od niego podań . CO wtym wypadku możemy zrobić? Jak odpowiedzieć w piśmie
    do sądu ,żebyśmy nie musieli płacić kary?

  • 2. Data: 2003-12-01 19:49:22
    Temat: Re: urlop bezpłatny
    Od: "Mecenas" <m...@n...pl>

    > Czy istnieją jakieś przepisy, które pozwalają pracodawcy wysłać pracownika
    na
    > przymusowy urlop bezpłatny bez pisania podania?

    Nie można wysłać pracownika na urlop bezpłatny. To tylko pracownik może
    złożyć taki wniosek a pracodawca może go uwzględnić lub nie.

> [...]
    > było pracy i było to lepszym wyjściem niż zwolnienie. Ustnie ustaliliśmy,
    Powołać się na zeznania stron i próbować udowodnić, że tak było.

    mec. Michał
    www.prawo.hg.pl