  • 21. Data: 2022-01-25 09:59:39
    Temat: Re: unijne kary
    Od: n...@o...pl

    Wiesiaczek <c...@v...pl> napisał(-a):

    > Nie do końca...
    > Te 10% dotacji netto to tylko margines.
    > Unia czerpie kolosalne zyski z wykoszenia konkurencji polskich firm,
    > likwidacji polskiego rolnictwa, przemysłu, usług etc.

    Jakoś widzę pełno polskich producentów wszystkiego, w tym w Biedronce, Lidlu
    itp.

    > Jak już pisałem, lwia część handlu jest w rękach Unii.

    A, czyli naszych :D

    > Co więcej, w tych ich sklepach są sprzedawane towary produkowane w
    > unijnych fabrykach, choć na naszym terenie.

    Patrz akapit 1.

    > Nawet kartofle w marketach nie są polskie!

    I czosnek. Mam pomysł -- kupuj polskie.

  • 22. Data: 2022-01-25 10:34:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 09:37:20 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > Unia czerpie kolosalne zyski z wykoszenia konkurencji polskich firm,
    > likwidacji polskiego rolnictwa, przemysłu, usług etc.

    Nie uważałeś. Polskie rolnictwo zostało już dawno zniszczone po wybudowaniu
    kanalizacji:
    https://pl.wikisource.org/wiki/Kanalizacya_miasta_Wa
    rszawy_jako_narz%C4%99dzie_judaizmu_i_szarlataneryi

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 23. Data: 2022-01-25 10:37:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 24 Jan 2022 15:51:06 +0100, _Master_ napisał(a):

    > Uświadom sobie że unijne dotacje rocznie na czysto to ok 10% Polskiego
    > rocznego budżetu.

    Po uwzględnieniu kosztów druku i wywieszania plakatów nawet trochę więcej:
    https://r.dcs.redcdn.pl/http/o2/tvn/web-content/m/p1
    /i/02b1be0d48924c327124732726097157/abaf0b5f-c848-4c
    7a-a1af-e6ae148ae05f.jpg

    Ale to nic, bo mafie watowskie leżą na łopatkach, więc na wszystko starczy,
    bo przecie wystarczy nie kraść.

  • 24. Data: 2022-01-25 14:59:37
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 25.01.2022 o 09:59, n...@o...pl pisze:

    > Jakoś widzę pełno polskich producentów wszystkiego, w tym w Biedronce, Lidlu
    > itp.

    Jasne! Kawa rośnie nad rzeką w Koziegłowach, a pomidory zimą pod Pcimiem.

    > A, czyli naszych :D

    Jajcarz z Ciebie. Tak trzymaj!

    > Patrz akapit 1.

    Który konkretnie?

    > I czosnek. Mam pomysł -- kupuj polskie.

    Czosnek sprowadzamy z Chin.

    W Polsce nie produkujemy nawet rowerów.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 25. Data: 2022-01-25 15:02:39
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 25.01.2022 o 10:34, Olin pisze:

    > Nie uważałeś. Polskie rolnictwo zostało już dawno zniszczone po wybudowaniu
    > kanalizacji:
    > https://pl.wikisource.org/wiki/Kanalizacya_miasta_Wa
    rszawy_jako_narz%C4%99dzie_judaizmu_i_szarlataneryi

    " Wskutek upadku rolnictwa i ogrodnictwa nadwiślańskiego, oraz
    rybołówstwa rzecznego i wynikającego stąd potwornego wzrostu Warszawy
    wśród pustyń okolicznych, rozwinął się wielki przemysł kapitalistyczny i
    wielki handel zbożowo-zamienny z guberniami czarno-ziemnemi i
    obfitującemi w wody rybne, przynoszący kolosalne zyski handelesom i
    geszefciarzom fabrycznym, a czarną nędzę ludności rolniczej i
    rękodzielniczej, tak polskiej jako i ruskiej."

    No coś w tym jest! :)

  • 26. Data: 2022-01-25 15:10:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 14:59:37 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > W Polsce nie produkujemy nawet rowerów.

    Znowu prasa kłamie:
    "W sumie w 2019 roku eksport z Polski wyniósł 235,8 miliarda euro
    Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, polscy przedsiębiorcy wysyłają
    najwięcej produktów z kategorii ,,Maszyny, urządzenia i sprzęt
    transportowy", których eksport w 2019 roku stanowił nieco prawie 40%
    całości. Na drugim miejscu znalazły się produkty z kategorii ,,Towary
    przemysłowe", które stanowiły ok. 18,2% eksportu, na trzecim zaś produkty z
    kategorii ,,Różne wyroby przemysłowe", które stanowiły ok. 17,2% całości."

    https://skandpol.eu/co-polska-eksportuje/

    ChGW co z tymi rowerami, ale może są w tym dziale ,,Maszyny, urządzenia i
    sprzęt transportowy"

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 27. Data: 2022-01-25 15:28:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jan 2022 16:05:19 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > Nie ma.
    > Wyboru też nie ma :)
    >
    > Spójrz na te tłumy w tych marketach i powiedz tym ludziom, żeby poszli
    > kupować w Społem.

    Sam nie ide, bo za drogo, to innych mam namawiac?

    > Tak, że nie pierdol głupot tylko racz zauważać fakty.
    > A faktem jest, że to my utrzymujemy Unię.

    A to zalezy jak spojrzec.

    Fabryki - zagraniczne. Gdzie rodacy za minimalna pensje robia tanie
    produkty dla reszty Unii.
    Ale gdyby nie przyjechal ten zachodni kapitalista,
    nie zrobil tej fabryki, to co bysmy robili - pralki Frania?

    Zarobki tez rosna ... wiec zachodni kapitalista rozglada sie za
    tanszym krajem :-)

    Sklepy - istotnie, wiekszosc sieci zagranicznych.
    A czemu nie krajowe?
    Jakby nie ci zgnili kapitalisci, to nadal bysmy stali w kolejce do
    sklepu Spolem?

    A tych sklepach - wiekszosc zywnosci polska. Zagranicznej troche jest,
    ale co - ja chce pomaranczy, czy oni chca mi sprzedac?
    A przemyslowe towary to z Chin :-)

    J.

  • 28. Data: 2022-01-25 15:28:30
    Od: n...@o...pl

    Wiesiaczek <c...@v...pl> napisał(-a):

    > Jasne! Kawa rośnie nad rzeką w Koziegłowach,

    Słuszna uwaga. Wszak kawa dominuje w spożyciu przeciętnego Polaka, bez pół kilo
    kawy dziennie nie da rady.

    > a pomidory zimą pod Pcimiem.

    Czyli to źle, że kupujemy coś na co u nas nie ma szans?
    Prawdziwy Polak patridiota zimą je tylko chleb wypiekany ze zmagazynowanej
    mąki?

    > Jajcarz z Ciebie. Tak trzymaj!

    > Który konkretnie?

    Czyli w naszych fabrykach.

    > Czosnek sprowadzamy z Chin.

    No patrz, a ja mam polski. Cuda!

    > W Polsce nie produkujemy nawet rowerów.

    Produkujemy.

  • 29. Data: 2022-01-25 15:30:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2022 09:23:15 +0100, Wiesiaczek wrote:
> [...]
    oldzielnie-spolem-zaciesniaja-partnerstwo-w-ramach-s
    polki-psd/

    > Masz tu młotku:
    > "Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej
    > sieci detalicznej w Polsce, mającej (na koniec I połowy 2021 r.) 3154
    > sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna
    > na polskim rynku od 25 lat."
    >
    > Sama Biedronka!

    Nie ma wiecej Żabek?
    Ale oni mają male sklepy, to trudno porównywac, lepiej chyba
    wielkoscia sprzedaży.

    J.

  • 30. Data: 2022-01-25 18:42:12
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 25.01.2022 o 15:10, Olin pisze:

> [...]
    >
    > https://skandpol.eu/co-polska-eksportuje/
    >
    > ChGW co z tymi rowerami, ale może są w tym dziale ,,Maszyny, urządzenia i

    W linku nic nie ma konkretnego, co eksportujemy.
    Podejrzewam, że eksportują montownie których jest pełno w naszym kraju.

    Tu masz firmę, która eksportuje:
    Kombinat HSW był miejscem pracy dla kilku tysięcy mieszkańców miasta i
    okolic. Przez wiele lat obejmował szereg zakładów położonych w innych
    miejscowościach, były to m.in.: Fabryka Maszyn w Radomsku, Fabryka
    Maszyn w Leżajsku, Fabryka Maszyn w Strzyżowie, Zakład Maszyn
    Budowlanych w Lubaczowie, Zakład Projektowania i Realizacji Inwestycji i
    Remontów Budowlanych w Stalowej Woli, Zakład Projektowo-Technologiczny w
    Stalowej Woli, Odlewnia Żeliwa w Koluszkach. W szczytowym okresie w
    zakładzie macierzystym i szeregu filiach zamiejscowych było
    zatrudnionych około 35 tys. pracowników. Po zmianie ustroju
    polityczno-gospodarczego kraju dalsze istnienie i rozwój huty wymagały
    równoczesnego dokonania prywatyzacji, przeprowadzenia zmian
    organizacyjnych oraz utworzenia spółek z udziałem kapitału prywatnego.
    15 lipca 1991 roku nastąpiło przekształcenie HSW Kombinatu Przemysłowego
    w HSW Spółkę Akcyjną.

    1 lutego 2012 roku w efekcie przekształceń własnościowych Huty Stalowa
    Wola biznes maszyn cywilnych HSW został zakupiony przez światowy koncern
    operujący w branży maszyn do robót drogowych i ziemnych - Guangxi
    LiuGong Machinery Co. Ltd."

    Czyli Polska "eksportuje" ale zyski idą do Chin.

    No, sukces pełną gębą!