  • 151. Data: 2022-02-03 17:09:22
    Temat: Re: unijne kary
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 14:50, Olin pisze:

    > Wyobrażam sobie, jak The Coca-Cola Company drżała przed konkurencją Polo
    > Cockty; na pewno nie spali po nocach.
    > A Kofola nie dała się upaść ani sprzedać i ma się kwitnąco.

    Nie rób z siebie głupka.
    Wiadomo, że Polo Cocta była słabą konkurencją ale Ursus, stocznie,
    Stalowa Wola, huty i wiele innych już tak.

    Kofola to firma zagraniczna, głównie chyba czeska.
    Ale to nie Czesi dali dupy, tylko Polska, która była celem "kolorowej
    rewolucji", bo miała więcej bogactw do rozszabrowania.

    Z Ukrainą wyszło połowicznie, okupować kraju się nie udało, ale USA
    włożyło już stopę w drzwi.

    Teraz jest nagonka na Białoruś. Wiadomo, rozwinięta infrastruktura,
    drogi, elektrownie etc.

    No i nie zapominajmy o Białazie, trzecim producentem maszyn ciężkich na
    świecie. "Prywatyzacja" jego byłaby niezłym kąskiem, nie to co Ursusa
    lub FSO.

    Tak, ze nie wyjeżdżaj tu z Polo Coctą, tylko wspomnij o Urodzie, Polfie,
    Kasprzaku i tysiącach innych firm.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 152. Data: 2022-02-03 17:13:42
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 16:55, J.F pisze:

    > A patrzac dalej ... minelo troche lat ... czy wydawnictwa papierowych
    > ksiazek maja jeszcze sens?

    Tak samo, jak telewizja miała wyprzeć kino.
    Brak Ci wyobraźni, ot co!

  • 153. Data: 2022-02-03 17:15:56
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 14:45, Olin pisze:

    > Ja już nic nie rozumiem.
    > Solidarność strajkowała w latach 80., a przecież wtedy władza ludowa nie
    > sprzedawała swych klejnotów za żadną cenę; zresztą nie było chętnych
    > kupców.

    Coś mi się wydaje, że ja o zupie a Ty o dupie.
    Mógłbyś rozwinąć swoją myśl?

  • 154. Data: 2022-02-03 17:44:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2022 17:09:22 +0100, Wiesiaczek wrote:

> [...]
    >
    > No i nie zapominajmy o Białazie, trzecim producentem maszyn ciężkich na
    > świecie. "Prywatyzacja" jego byłaby niezłym kąskiem, nie to co Ursusa

    A komu sprzedaje te maszyny?
    Moze nie ma sie co przejmowac tą niewiele znacząca konkurencja?

    W Polsce byla Fadroma. I znikla jakos bez sladu.

    > Tak, ze nie wyjeżdżaj tu z Polo Coctą, tylko wspomnij o Urodzie, Polfie,
    > Kasprzaku i tysiącach innych firm.

    Powiem tak - wymien europejkiego producenta magnetofonow.
    A odtwarzaczy CD? A radioodbiornikow?

    Wiec jaka przyszlosc czekala Kasprzaka?
    I kiedy zainwestowali w technologie CD?

    Zreszta Kasprzaka nie sprzedano. Byl do konca "panstwowy".

    Na Urodzie sie nie znam, ale Polfy jakos dzialaja.
    Ilu naukowcow zatrudniaja i jakie badania nowych lekow prowadza,
    aby stac sie znaczącym koncernem farmaceutycznym ?

    P.S. Pouczajacy byl kiedys wywiad z Shuji Nakamurą, tym od niebieskich
    LED i laserow. Jak to dziala w kapitalizmie.

    J.

  • 155. Data: 2022-02-03 17:57:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A kto nadzorował Pan American, Arthur Andersen, Wells Fargo, Alitalia, Blackberry,
    .....?

    -----

  • 156. Data: 2022-02-03 18:00:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na Twoje szczęście eBay doprowadził do upadku Allegro.

    -----
    > Wyobrażam sobie, jak The Coca-Cola Company drżała przed konkurencją Polo Cokty; na
    pewno nie spali po nocach.

  • 157. Data: 2022-02-03 18:02:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wiemy od dawna, jesteś miejscowym głupkiem.

    -----

  • 158. Data: 2022-02-03 20:45:13
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-03 o 16:55, J.F pisze:

    > A patrzac dalej ... minelo troche lat ... czy wydawnictwa papierowych
    > ksiazek maja jeszcze sens?

    > No widzisz - zadbal o rozwoj firmy.
    > A co by powstalo pod panstwowym zarzadem?
    >
    > PWN jeszcze dziala, ale juz od dawna nie jest P.
    >
    > We wroclawiu powstala wtedy prywatna Telewizja Echo ... i nie musiala
    > sie uwlaszczac na panstwowym wydawnictwie.
    >
    > Uwlaszczyla sie za to Fundacja Prasowa Solidarnosc i spolka Telegraf.

    Nie ma co już tego rozstrząsać. Co się stało już się nie cofnie.
    Czy widziałeś we Wrocławiu te kilometrowe kolejki ludności po żywność?
    Wroclaw dba o swoich biednych mieszkańców.
    Ludzie nie wstydzili sie pokazywać swoich twarzy, bo to przecież nie oni
    powinni sie wstydzić.
    Tyczasem Polska zaczęła znowu wysyłać transporty żywności itd na Ukrainę.
    To wygląda tak jakby ten rząd był bardziej związany z Ukrainą niż z
    Polską i Polaków ma w ciężkim poważaniu.

    --
    animka

  • 159. Data: 2022-02-03 22:07:50
    Od: n...@o...pl

    Wiesiaczek <c...@v...pl> napisał(-a):

    > Wiadomo, że Polo Cocta była słabą konkurencją ale Ursus, stocznie,
    > Stalowa Wola, huty i wiele innych już tak.

    No i mamy państwową stocznię, w którą ciągle ładuje się kasę.
    A obok prywatna, która zarabia.

  • 160. Data: 2022-02-03 23:55:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > P.S. Pouczajacy byl kiedys wywiad z Shuji Nakamurą, tym od niebieskich
    > LED i laserow. Jak to dziala w kapitalizmie.

    Wydaje się, że jakby ktoś miał przejmować, żeby zamknąć to sam musiałby
    być bliski monopolu, przynajmniej na poziomie regionalnym. Bo przecież
    po co takiemu Philipsowi byłoby ubijać Kasprzaka, gdy były Sony, Akai,
    Aiwy, Grundingi, Sanyo, Panasoniki, JVC i kilka innych. Nb. jak zażarta jest
    tu konkurencja widać po zniknięciu lub marginalizacji wielu z tych firm.

    Przejąć, żeby nadal produkować, miałoby nieco większy sens, ale to też
    nie jest jakiś samograj, bo kraj się otwiera, maszyny nie dorównujące
    zachodnim standardom, jakość zwykle też, a zacznie znikać tania siła
    robocza, więc czy jest sens inwestować i to pewnie sporo?

    Chyba takie przejęcia to jedynie żywność i inne podstawowe produkty o
    niskiej wartości dodanej (jak np. papier).

    --
    Marcin