  • 141. Data: 2022-02-03 11:11:35
    Temat: Re: unijne kary
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-01-31 o 07:45, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > problem był taki, że rzadko była to czekolada, częściej wyrób
    > czekoladopodobny...

    Wyroby "czekoladopodobne" nie sprzedawano na kartki.

    Pozdrawiam

  • 142. Data: 2022-02-03 13:29:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2022 10:59:28 +0100, Olin wrote:

    > Kto nadzorował Coca-Colę i Microsoft, ze nie popadły w ruinę i nie zostały
    > sprzedane?

    No wlasnie o to chodzi, ze nadzorowal wlasciciel, co sie znal i mu
    zalezalo.
    A jak bedzie "panstwowy", to rzadzil bedzie znajomy z partii.
    A partii bedzie zalezalo na zyskach dla siebie, choc nie jest
    wlascicielem.

    Bylo w kraju wiele przedsiebiorstw w 1989, i one jakos popadly w długi
    w kolejnych latach.
    Czy to wina zacofania, czy bzdurnych cen w socjalizmie, czy zarządu,
    który nie mial wizji rozwoju - tak czy inaczej - padły, a nie
    "sprzedano je". Choc niektore sprzedano, i tez padly, juz pod nowym,
    kapitalistycznym zarzadem.
    Za tanio sprzedano? Ale czy ktos chcial zaplacic wiecej?

    Ale zeby nie bylo - CC i MS maja sie dobrze, ale ile firm w
    kapitalizmie upadlo?
    Ze tak wymienie tylko Enron, Arthur Andersen, GM i Lehman Brothers.

    J.

  • 143. Data: 2022-02-03 14:31:45
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 10:32, J.F pisze:

    > Kiedy to w miare popieram.
    > Solidarnosci wypadaloby podziekowac raczej za brak nadzoru,
    > w wyniku czego te przedsiebiorstwa padly w ruine jeszcze przed
    > sprzedazą.

    Padły dopiero wtedy, gdy nałożono embargo na dostawę komponentów z
    zagranicy.
    To był fragment pierwszej kolorowej rewolucji.
    Solidarność mocno pomagała w upadku przedsiębiorstw, organizując strajki
    i żądając podwyżek.
    Nie jest żadną tajemnicą, że doprowadzano firmy do bankructwa celowo po
    to, żeby cena sprzedaży była jak najniższa.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 144. Data: 2022-02-03 14:32:42
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 10:59, Olin pisze:

    > Kto nadzorował Coca-Colę i Microsoft, ze nie popadły w ruinę i nie zostały
    > sprzedane?

    A czy ktoś tym firmom zabronił zakupu komputerów?

  • 145. Data: 2022-02-03 14:42:41
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 13:29, J.F pisze:

> [...]
    > A jak bedzie "panstwowy", to rzadzil bedzie znajomy z partii.
    > A partii bedzie zalezalo na zyskach dla siebie, choc nie jest

    Chyba nie ogarniasz tematu.

    Partia jest tworem, którego celem jest właśnie rządzenie.
    To partia mianuje dyrektorów i całą ekipę zarządzającą.
    I to zarówno w tamtym jka i w tym sysyemie - pogódź się z tym.

    > Bylo w kraju wiele przedsiebiorstw w 1989, i one jakos popadly w długi
    > w kolejnych latach.

    Jak już wyjaśniłem, "padanie" przedsiębiorstw było spowodowane
    wstrzymaniem dostaw z zagranicy komponentów i surowców do produkcji.
    Miało to na celu wyeliminowanie polskich firm ze światowego rynku, i ten
    cel został osiągnięty.

> [...]
    > który nie mial wizji rozwoju - tak czy inaczej - padły, a nie
    > "sprzedano je". Choc niektore sprzedano, i tez padly, juz pod nowym,

    To nie ma większego znaczenia czy "padły" czy "zostały sprzedane".
    Po prostu zostały wyeliminowane z rynku, co uwolniło zachodnie
    korporacje od polskiej konkurencji.
    Aktualnie stocznie niemieckie produkują statki pełną parą a nasze... sam
    chyba wiesz?

    > Za tanio sprzedano? Ale czy ktos chcial zaplacic wiecej?

    A czy przeprowadzano uczciwe lub zresztą, jakiekolwiek przetargi?

    > Ale zeby nie bylo - CC i MS maja sie dobrze, ale ile firm w
    > kapitalizmie upadlo?

    Powtórzę, że tym firmom nie nałożono embarga na komputery na ten przykład.

  • 146. Data: 2022-02-03 14:45:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Feb 2022 14:31:45 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

> [...]
    > Nie jest żadną tajemnicą, że doprowadzano firmy do bankructwa celowo po
    > to, żeby cena sprzedaży była jak najniższa.

    Ja już nic nie rozumiem.
    Solidarność strajkowała w latach 80., a przecież wtedy władza ludowa nie
    sprzedawała swych klejnotów za żadną cenę; zresztą nie było chętnych
    kupców.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 147. Data: 2022-02-03 14:50:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Feb 2022 14:42:41 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > To nie ma większego znaczenia czy "padły" czy "zostały sprzedane".
    > Po prostu zostały wyeliminowane z rynku, co uwolniło zachodnie
    > korporacje od polskiej konkurencji.

    Wyobrażam sobie, jak The Coca-Cola Company drżała przed konkurencją Polo
    Cockty; na pewno nie spali po nocach.
    A Kofola nie dała się upaść ani sprzedać i ma się kwitnąco.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 148. Data: 2022-02-03 16:25:37
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-02 o 11:34, Olin pisze:

    > Teraz dopiero zrozumiałem, po co ten cały płot. Imigranci to ściema, a
    > stawiają go na gwałt, bo jak suteren zobaczy, jaki za Bugiem dobrobyt, to
    > wszyscy uciekną i nie będzie kogo obdarzyć dobrami Polskiego Ładu.

    Wysyłają transporty żywności i innych darów na Ukrainę, a tu w Polsce,we
    Wrocławiu wielokilomertowe kolejki ubogich po darmową żywność i jakieś
    tam środki czystości ze zbiórek. Normalnie sie popłakalam.Ludzie nie
    wstydzili się pokazywać swoich twarzy i rozmawiać z reporterami, bo to
    nie oni powinni się wstydzić.
    Warszawę nasi bonzowie uważaja za bogatą, więc w Warszawie nie
    organizują tego co we Wroclawiu.Pełno tu posłów z różnych miast i wsi
    przecież.

    --
    animka

  • 149. Data: 2022-02-03 16:35:48
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-03 o 10:59, Olin pisze:

    > Kto nadzorował Coca-Colę i Microsoft, ze nie popadły w ruinę i nie zostały
    > sprzedane?

    Zlikwidowali Wydawnictwo Współczesne, "przejedli księgarnię " Czytelnik"
    i dziennikarze na tym zyskali, bo pozakladali sobie swoje wydawnictwa, a
    przyboczny Wałęsy-cwany i wybitny doradca zorganizował sobie w budynku
    Wyd. Wsp. swoje wielkie biuro z komputerami, a jego zastępca w
    Czytelniku na górze zrobił sobie studio telewizyjne Telewizja Polonia z
    jakimis prostytutkami chwalącymi się swoimi wdziękami.Ta telewizja jest
    do dziś.

    --
    animka

  • 150. Data: 2022-02-03 16:55:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2022 16:35:48 +0100, Animka wrote:

    > Zlikwidowali Wydawnictwo Współczesne, "przejedli księgarnię " Czytelnik"
    > i dziennikarze na tym zyskali, bo pozakladali sobie swoje wydawnictwa, a

    A patrzac dalej ... minelo troche lat ... czy wydawnictwa papierowych
    ksiazek maja jeszcze sens?

> [...]
    > Czytelniku na górze zrobił sobie studio telewizyjne Telewizja Polonia z
    > jakimis prostytutkami chwalącymi się swoimi wdziękami.Ta telewizja jest

    No widzisz - zadbal o rozwoj firmy.
    A co by powstalo pod panstwowym zarzadem?

    PWN jeszcze dziala, ale juz od dawna nie jest P.

    We wroclawiu powstala wtedy prywatna Telewizja Echo ... i nie musiala
    sie uwlaszczac na panstwowym wydawnictwie.

    Uwlaszczyla sie za to Fundacja Prasowa Solidarnosc i spolka Telegraf.

    J.