  • 31. Data: 2009-02-09 08:05:34
    Temat: Re: umowa zlecenie - chyba zle wyliczyli mi pensje?
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 13:40:18 +0100, SDD napisał(a):

    > No to dupa zbita. Nie dostanie.

    Ze względu iż nie ma składek na FP.

    > 950 zl to nawet w minionym roku bylo mniej niz najnizsza krajowa,

    A znasz rozporządzenie w którym to (mówię o UoP!!) pracodawca może wypłacać
    mniejsze wynagrodzenie niż minimalna płaca?
    I to całkiem zgodnie z prawem.
    Oczywiście przy pierwszym zatrudnieniu konkretnej osoby.

  • 32. Data: 2009-02-09 08:17:27
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 13:19:58 +0100, kaktus napisał(a):

    > Rachunek jaki co miesiac podpisuje wyglada mniej wiec tak
    >
    > Wynagrodzenie brutto - 954 zl
    > Koszty uzyskania - 164 zl
    > Skaldki ZUS - 130 zl
    > W tym emerytalne - 93 zl
    > ubezpieczenie rentowe - 14 zl
    > ubezpieczenie chorobowe - 24 zl

    Jak zostałaś zgłoszona do tego ubezpieczenia?
    Obowiązkowo? - technicznie nie ma takiej możliwości dla kodów ubezpieczenia
    0411....., 0412.....
    Jeżeli z kolei dobrowolnie to ... czytaj niżej.

    > Skladka zdrowotna ( odliczona ) - 63 zl
    > Skladka zdrowotna netto 10 zl
    > Zaliczka do US - 61 zl
    >
    > Czy moglbys mi powiedziec czy faktycznie gdyby zachorowaa i poszla na L4 to
    > nic nie dostanie ?

    Ja się zastanawiam jak w przypadku NIE-pracownika (wszak to umowa zlecenie)
    zachowałby się ZUS i jego Wydział Zasiłków, w sytuacji kiedy PŁATNIK
    składek zrobiłby "obsuwę w zapłacie składek".
    W sytuacji PRACOWNIKA - sytuacja jest jasna - otrzyma bez problemowa
    zasiłek chorobowy..... a w sytuacji NIE-pracownika?
    Ja wiem - czepiam się, ale .... spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

    > I czy w razie zwolnienia, nie dostanie platnego zasilku z bezrobocia ?

    Jakie zwolnienie masz na myśli?
    Chodzi Ci o "wygaśnięcie" umowy zlecenia, wypowiedzenie umowy zlecenia?

    > Bo jej szef mowil ze o bezrobocie maja sie nie martwic bo im sie nalezy, ale
    > fatycznie na tym rachunku nie ma nic o skladce na fundusz pracy.

    IM (jego PRACOWNIKOM) na pewno będzie "się należało", oczywiście przy
    zachowaniu 12-miesięcznego okresu zatrudnienia z opłacanymi składkami na FP
    w kwocie co najmniej z minimalnego wynagrodzenia.
    Tobie z racji umowy zlecenia - nie ma takiej opcji.

  • 33. Data: 2009-02-09 13:46:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Dnia Fri, 6 Feb 2009 13:40:18 +0100, SDD napisał(a):
    >
    > A znasz rozporządzenie w którym to (mówię o UoP!!) pracodawca może
    > wypłacać
    > mniejsze wynagrodzenie niż minimalna płaca?

    Pewnie ze moze - zwlaszcza na umowie-zleceniu, ale nei musi skladek od tego
    na FP adprowadzac - i w tym sensie dupa zbita.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 34. Data: 2009-02-09 13:48:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Tobie z racji umowy zlecenia - nie ma takiej opcji.

    Nie z racji umowy zlecenia, ale z racji nie odporowadzania skladek na FP - a
    to z kolei z racji nizszego wynagrodzeni aniz minimalna krajowa.

    Pozdrawiam
    SDD