  • 21. Data: 2009-02-06 11:09:13
    Temat: Re: umowa zlecenie - chyba zle wyliczyli mi pensje?
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 11:59:00 +0100, Herald napisał(a):

    > Zgoda.

    > Brak wszelkiej maści "przywilejów" pracownika w postaci np. ubrań
    > ochronnych/roboczych, ochrony przez KP, oprócz już przywołanego
    > wynagrodzenia chorobowego - brak zasiłku chorobowego, w odpowiednich
    > czasach posiłki regeneracyjne albo napoje chłodzące itp itd.

    > Zdecydowanie masz rację.
    > Ponadto okres wypowiedzenia, potencjalnie inne opcje jak np. grupowe
    > zwolnienia, odprawy itp itd.

    Ponadto, kolosalne znaczenie dla "zleceniodawcy" (oraz osób trzecich) może
    mieć sytuacja kiedy to w skutek wykonywania "zlecenia" wystąpi szkoda z
    winy zleceniobiorcy. Wówczas to zleceniobiorca za szkodę odpowiada CAŁYM
    SWOIM MAJĄTKIEM. A pracownik wiadomo ... :)

  • 22. Data: 2009-02-06 11:35:59
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    witek wrote:

    > zaległy należny urlop

    Plus ZUS - skladki emerytalne - to tez w miare wazne.

    Ale US upomni sie pewnie o wyzszy podatek - o tym nie nalezy zapomianac.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 23. Data: 2009-02-06 12:19:58
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

> [...]
    > Uwazam wiec, ze jest o co walczyc. Oprocz zaleglego urlopu, wyrownanie
    > skladek do minimalnej krajowej, oplata na fundusz pracy, itp.

    Rachunek jaki co miesiac podpisuje wyglada mniej wiec tak

    Wynagrodzenie brutto - 954 zl
    Koszty uzyskania - 164 zl
    Skaldki ZUS - 130 zl
    W tym emerytalne - 93 zl
    ubezpieczenie rentowe - 14 zl
    ubezpieczenie chorobowe - 24 zl
    Skladka zdrowotna ( odliczona ) - 63 zl
    Skladka zdrowotna netto 10 zl
    Zaliczka do US - 61 zl

    Czy moglbys mi powiedziec czy faktycznie gdyby zachorowaa i poszla na L4 to
    nic nie dostanie ?
    I czy w razie zwolnienia, nie dostanie platnego zasilku z bezrobocia ?
    Bo jej szef mowil ze o bezrobocie maja sie nie martwic bo im sie nalezy, ale
    fatycznie na tym rachunku nie ma nic o skladce na fundusz pracy.

  • 24. Data: 2009-02-06 12:34:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kaktus" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Bo jej szef mowil ze o bezrobocie maja sie nie martwic bo im sie nalezy,
    > ale fatycznie na tym rachunku nie ma nic o skladce na fundusz pracy.

    A to wyglada na to, ze jak zachoruje, to dostanie!!!!! (grosze wprawdzie,
    ale dostanie)
    Kase bezposrednio z ZUS-u (co za tym idzie, pewnie przy dluzszej chorobie
    komisja za komisja).
    Bo rozumiem, z eneipraerwanie "pracuje" na tej umowie dluzej niz pol roku.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 25. Data: 2009-02-06 12:37:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie. Pełna księgowość. A do analizowania dokumentów zatrudniają prawnika
    > zwanego ,,panią mecenas''. PIT-11 dają.

    To chyba, ze jakas "liste plac" generuja - i na tej podstawie. Tak chyba tez
    mozna...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 26. Data: 2009-02-06 12:40:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > Bo jej szef mowil ze o bezrobocie maja sie nie martwic bo im sie nalezy,
    > ale fatycznie na tym rachunku nie ma nic o skladce na fundusz pracy.

    No to dupa zbita. Nie dostanie.
    950 zl to nawet w minionym roku bylo mniej niz najnizsza krajowa, wiec tez
    nei byly skladki odprowadzane (a o il epamietam, to by pojsc na zasilek
    trzeba miec przez ostatnie 18 miesiecy skladke na FP oplacana przez miesiecy
    co najmniej 12)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 27. Data: 2009-02-06 13:25:10
    Od: kam <...@...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Potrafisz udowodnić (przepis, definicja...), że słowo "pracuje"
    > oznacza tylko pracę na umowę o pracę? O ile pamiętam, kodeks pracy
    > zawłaszcza tylko słowo "pracownik", natomiast pracować, być zatrudnionym
    > to słowa o znaczeniu potocznym i można pracować na czarno, na umowę
    > zlecenie itp.

    nie tylko potocznym, bo w myśl choćby ustawy o systemie ubezpieczeń
    społecznych wykonuje się pracę na podstawie umowy zlecenia, agencyjnej itd.

    KG

  • 28. Data: 2009-02-06 15:14:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:
> [...]
    > komisja za komisja).
    > Bo rozumiem, z eneipraerwanie "pracuje" na tej umowie dluzej niz pol roku.

    Dostać to najwyżej może po tyłku.
    Dla przypomnienia.Za niewywiązanie się z umowy zlecenia ponosi się
    odpowiedzialność całym majątkiem, czyli formalnie jak nie wykona tego co
    na zleceniu i coś się zleceniodawcy przez to obsunie, coś nie zostanie
    wykonane na czas i to zawalone coś będzie warte milion złotych, to
    będziecie długo spłacać. Dodatkowo zleceniodawca może wziąć kogoś na jej
    miejsce, a koszty tej ekstra osoby wysłać wam do zapłacenia.

  • 29. Data: 2009-02-06 23:28:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2009, Maverick wrote:

    > Plus ZUS - skladki emerytalne - to tez w miare wazne.

    Pasuje.

    > Ale US upomni sie pewnie o wyzszy podatek - o tym nie nalezy zapomianac.

    Nie pasuje.
    Podatek o zaległego urlopu owszem - ale to nie dziwota.
    Jaki jeszcze (dodatkowo) większy?
    Nie należy się ryczałt pracowniczy, to prawda, ale w zamian nalezy się
    ryczałtowy KUP - 20%.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2009-02-06 23:39:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2009, Tristan wrote:

    > Niekoniecznie. Od lat podpisuję umowy, w których nie zawieramy klauzuli o
    > wystawianiu rachunków i zleceniodawca płaci mi po prostu na podstawie
    > umowy.

    Dla porządku: nie zwalnia to od obowiązku wystawienia r-ku jeśli
    nabywca usługi go zarząda lub jest zobowiązany zażądać.
    Art.87 Ordynacji.
    Po przeczytaniu art.3..9 oczywiście!
    Art.88.2 dla drugiej strony :)
    IMHO - firma powinna brać rachunek. Jak to mawiają "każdy odpowiada
    za siebie".

    > No więc podpisała ileśtam brutto, a widać oni źle wyliczyli.

    Tyle, że z *jej* zobowiązania wystawienia r-ku wynika że sama
    uznała iż należy się mniej. Wychodzi że musi sama upomnieć się
    o resztę :(

    pzdr, Gotfryd