  • 1. Data: 2004-05-24 12:49:18
    Temat: umowa z TPSA, platnosci
    Od: Marcin Selke <m...@i...com>

    Witam,

    mam takie pytanie..moze ktos mi poradzi?
    Rok temu w kwietniu 2003, TPSA podlaczyla mi SDI.
    Zaplacilem za instalacje, abonament mial
    przychodzic razem z rachunkiem telefonicznym.
    Po dwoch miesiacach nic, poszedlem sie zapytac
    dlaczego nie przychodza faktury..
    "Niech sie Pan nie martwi - przyjda"
    OK, przez rok ani sladu ;-)
    no i teraz po 13 miesiacach przyszla
    "faktura korygujaca" na spora kwote za te
    nieszczesne 13mies ;)
    Czy to normalne? Nie mam zamiaru placic
    tym bardziej, ze umowa mi sie skonczyla
    (mialem na rok).

    A co, jak spoldzielnia zapomni mi przysylac faktury
    za czynsz albo Energa za prad? Bede musial placic 10k zl
    po tym jak im sie przypomni?

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2004-05-24 13:10:36
    Temat: Re: umowa z TPSA, platnosci
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Czy to normalne? Nie mam zamiaru placic
    > tym bardziej, ze umowa mi sie skonczyla
    > (mialem na rok).

    Korzystales ? To plac. To bedzie normalne. A nienormalne to jest to, ze
    nie chcesz placic. Nie bede nazywal tego po imieniu ...

  • 3. Data: 2004-05-24 13:14:46
    Od: "marcin" <e...@t...pl>

    Uzytkownik "Marcin Selke" <m...@i...com> napisal w wiadomosci
    .interecho.com...

> [...]
    > Zaplacilem za instalacje, abonament mial
    > przychodzic razem z rachunkiem telefonicznym.
    > Po dwoch miesiacach nic, poszedlem sie zapytac

    kilka postow nizej identyczny problem ale dotyczacy
    neostrady, u tepsy to typowe ale trzeba bedzie zaplacic

    marcin

  • 4. Data: 2004-05-24 13:14:50
    Od: Marcin Selke <m...@i...com>

    ..znalazlem juz posta wczesniejszego
    z platnoscia za neostrade..taka sama sytuacja ;(
    czyli chyba nie ma szans na powodzenie

  • 5. Data: 2004-05-24 14:42:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Selke wrote:
    > ..znalazlem juz posta wczesniejszego
    > z platnoscia za neostrade..taka sama sytuacja ;(
    > czyli chyba nie ma szans na powodzenie

    Cennik znałeś, więc należało sobie co miesiąc odkładać stosowną kwotę -
    i byłbyć 'do przodu' o odsetki.

  • 6. Data: 2004-05-25 11:20:03
    Od: "Jedrek" <J...@w...pl>

> [...]
    > (mialem na rok).
    >
    > A co, jak spoldzielnia zapomni mi przysylac faktury
    > za czynsz albo Energa za prad? Bede musial placic 10k zl

    na prawie to ja sie nie znam, ale regulamin swiadczenia uslug przez TPSA
    jest jasny:

    okres rozliczeniowy to jeden miesiac.

    IHMO TPSA zlamala regulamin swiadczenia uslugi, wiec moze w tym kierunku cos
    da sie wynegocjowac.

    Jedrek

  • 7. Data: 2004-05-25 11:25:37
    Od: "Mada" <m...@w...pl>

    wiadomości news:c8t1k2$2v5$1@news2.ipartners.pl...

    > Cennik znałeś, więc należało sobie co miesiąc odkładać stosowną kwotę -
    > i byłbyć 'do przodu' o odsetki.

    O jakie odsetki? Z tego co sie orientuję to wymagalna jest zapłata kwoty
    która widnieje na fakturze. Skoro nie było faktury tym samym nie żądali
    zaplaty to jakie odsetki? Co to czy dłuznik ma biegać do wiarzyciela (tutaj
    TPSA) i prosić o wystawienie faktury i podanie numeru konta? Bez przesady.
    To w interesie wierzyciela leży wystawienia faktury, rachunu czy wezwania do
    zapłaty. w tym przypadku odsetki lecą dopiero od następnego dnia po dniu w
    którym mija termin platności widniejący na fakturze. Zaplacić trzeba będzie.
    Ale może rozłożą na raty.

    m.

  • 8. Data: 2004-05-25 13:24:30
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 25 May 2004 13:25:37 +0200, na pl.soc.prawo, Mada napisał(a):

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:c8t1k2$2v5$1@news2.ipartners.pl...

    > O jakie odsetki?

    Odsetki jakie otrzymalby z banku, gdyby tam wplacal pieniadze nalezne TPSA.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 9. Data: 2004-05-25 20:44:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 May 2004, Jedrek wrote:
    [...]
    >+ okres rozliczeniowy to jeden miesiac.

    Prawda. Ale okres po którym można się skutecznie upominać o zapłatę
    za ów okres rozliczeniowy jest określony przedawnieniem wg KC :)

    pozdrowienia, Gotfryd