  • 1. Data: 2002-09-29 18:14:49
    Temat: umowa s.c.
    Od: "leo59" <l...@h...pl>

    Trzy lata temu przystąpiłem do s.c.( dwóch wspólników).
    W umowie spółki znalazła się klałzula:
    każdy ze wspólników może samodzielnie podejmować działania do wartości 10
    000zł.( cytat z głowy).
    Okazało się jednak że mój wspólnik bez porozumienia ze mną podpisał umowe
    leasingu samochodu. Na umowie był jego podpis z dopiskiem że w moim i swoim
    imieniu podpisuje.
    Ponieważ ma kłopoty finansowe leasingodawca chce wypisać weksel.
    Czy mi jako wspólnikowi s.c. w tym wypadku coś zagraża?

  • 2. Data: 2002-09-29 21:18:11
    Temat: Re: umowa s.c.
    Od: "Elżbieta " <f...@N...gazeta.pl>

    leo59 <l...@h...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy mi jako wspólnikowi s.c. w tym wypadku coś zagraża?
    > s.c. - w spółce cyw. obowiązują podobne prawa jak w małżeństwie. Jest ona
    przykładem współwłasności łĄCZNEJ. zNACZY TO, ŻE WSPÓLNIK BEZ ZGODY drugiego
    wspólnika nie może samodzielnie podejmować decyzji dotyczących majątku
    spółki.Możesz powołać się z tego względu na nieważność czynności prawnej.
    Chyba, że wspólnik miał pełnomocnictwo szczególne.

  • 3. Data: 2002-09-29 21:26:30
    Od: "Elżbieta " <f...@N...gazeta.pl>