  • 11. Data: 2008-11-02 21:44:14
    Temat: Re: umowa przeslana faksem lub mailem
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "JG" <j...@n...pl> wrote in message news:gekq5g$dh$1@news.wp.pl...
    > 1) Czy podpisania umowa a nastepnie zeskanowana i przeslana mailem jest
    > wazna z punktu widzenia prawa (nie stosujac podpisu elektronicznego)?
    > 2) A czy przefaksowana podpisana umowa jest wazna i wiazaca?

    Jeśli ustawa nie zastrzega specjalnej formy (pisemna, notarialna) to jest.
    Problem jest w razie czego z udowodnieniem co było jej treścią.

    > 3) Czy wola wyrazona przez e-mail (np. oswiadczenie klienta ze zamawia
    > dany produkt) ma jakas moc prawna?

    jak wyżej

  • 12. Data: 2008-11-02 21:48:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    JG pisze:

    > 1. Tu wracamy do kwestii ktora poruszyli juz odpowiadajacy w tym poscie -
    > czy umowa o dzielo wymaga formy pisemnej aby byla wazna

    Nie wymaga.

    > 2. W sadzie jest to chyba dowod np. po analizie grafologicznej?

    W sądzie jest to dowód ciutkę lepszy niż zeznania świadków.

    > Nie chodzi mi o stuprocentowa gwarancje ustawowa, chcialbym po prostu aby
    > nie doszlo do sytuacji ze sie mocno przejade na takim upraszczaniu sobie
    > zycia.

    99 razy się nie przejedziesz, 1 raz się przejedziesz. Może i warto.
    Niemniej jednak pożyczki na milion na taką umowę bym nie udzielił.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-11-02 21:48:40
    Od: "JG" <j...@n...pl>

    > Jeśli ustawa nie zastrzega specjalnej formy (pisemna, notarialna) to jest.
    > Problem jest w razie czego z udowodnieniem co było jej treścią.

    Pytanie wobec tego brzmi czy w przypadku tradycyjnej umowy o dzielo (np.
    stworzenie programu komputerowego - chodzi o informatyke) ustawa wymaga
    specjalna forme umowy czy nie :)

    JG.