  • 11. Data: 2005-05-16 15:59:39
    Temat: Re: umowa o zakazie konkurencji
    Od: "marek" <m...@h...pl>

    po pierwsze tak:
    w kp sa dwie umowy o zakazie konkurecnji!
    -- jedna - art 101(ze znaczkiem 1) - podpisana w czasie trwania stosunku
    pracy - nie musi byc podpisana w dniu podpisania umowy o prace - jej
    nieprzestrzeganie moze spowodowac rozwiazanie stosunku pracy bez
    wypowiedznia, jako razace naruszenie obowiazkow pracowniczych wraz z
    roszczeniem o naprawe wyrzadzonej szkody dzialnoscia konkurencyjna
    -- umowa ta trwa do czasu ustatnia stosunku pracy, a skutki wywoluje od
    momentu jej podpisania, wiec pracodawca nie moze taka umowa zadac
    naprawienia szkody dzialalnoscia sprzed podisania umowy antykonkurencyjnej

    -- druga - art. 101(ze znaczkiem 2) - podpisana PO USTANIU stosunku pracy,
    w ktorej byly pracownik i byly pracodawca dogaduja sie, ze byly pracownik
    nie bedzie podejmowal dzialalnosci konkurencyjnej, w zamian byly pracodawca
    placi mu minimum 25% dotychczasowego wynagrodzenia

    jezeli bylemu pracodawcy zalezy na tym aby byly pracownik nie podjmowal w
    okreslonym czasie to zaplaci mu wiecej niz te 25%

    bylemu pracownikowi sluza dwie formy ochrony - jesli byly pracodawca nie
    placi mu 25% to umowa jest nadal wazna, a byly pracwonik ma roszczenie o
    wyplate tych 25%, albo odstepuje od tej waznej umowy i podejmuje
    dzialalnosc - nawet konkurencyjna

    pzdr
    Marko i Kasiek

  • 12. Data: 2005-05-16 16:30:56
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    marek napisał(a):
> [...]
    > placi mu 25% to umowa jest nadal wazna, a byly pracwonik ma roszczenie o
    > wyplate tych 25%, albo odstepuje od tej waznej umowy i podejmuje

    Czy są odstępstwa od tej zasady?

    Przedstawię pewien przypadek, z którym teraz mój znajomy się zmierza.
    Pracował w pewnej firmie, ale wpadł na pomysł, że może robić to samo,
    ale na własną rękę. Dlatego też się zwolnił z pracy i rozpoczął tą samą
    działalność.
    Jednak zupełnie zapomniał, że podpisywał umowę o zakazie konkurencji. I
    teraz byly szef ma zamiar pojsc w tej sprawie do sadu, chyba ze moj
    znajomy zgodzi sie na ugode w wys 20tys. Jesli sie nie zgodzi, byly szef
    ma zamiar domagac sie sadownie od niego 100tys. Taka kwota jest ponoc w
    umowie.

    Ale prawnicy radza moujemu znajomemu by nie placil 20tys, a godzil sie
    na sprawe w sadzie. Uwazaja - podobnie jak Ty to napisales - ze szef nie
    zaplacil mu tych 25% wiec umowa jest nie wazna. Kumpel ma watpliwosci bo
    wlasna dzialalnosc rozpoczal zaledwie po kilku dniach od zakonczenia
    pracy i nie wyglada na to, ze czekal na jakies 25% od szefa. Jednak
    prawnicy mowią, że byly szef powinien mu te 25% wyplacic od razu w dniu
    rosztania.

    Niestety kumpel nie zna dokladnie tresci umowy, bo jej teraz nie ma, a
    byly szef nie chce jej pokazac

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 13. Data: 2005-05-16 21:29:46
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-05-16 18:30 |<onrad napisał(a):
> [...]
    > na sprawe w sadzie. Uwazaja - podobnie jak Ty to napisales - ze szef nie
    > zaplacil mu tych 25% wiec umowa jest nie wazna.

    Dlaczego nieważna? Ona chyba obowiązuje, tylko żadna ze stron się z niej
    nie wywiązała?
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 14. Data: 2005-05-16 21:39:38
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Wojtek Szweicer napisał(a):
    > Dlaczego nieważna? Ona chyba obowiązuje, tylko żadna ze stron się z niej
    > nie wywiązała?

    kodeksie pracy jest napisane wyraznie afaik ze trzeba placic
    odszkodowanie pod rygorem niewaznosci umowy

  • 15. Data: 2005-05-16 23:08:54
    Od: "marek" <m...@h...pl>

    w czasie trwania stosunku pracy nie mozna zawrzec umowy o zakazie
    konkurecji, a dotyczacej okresu po ustaniu stosunku pracy, stad jesli Twoj
    kolega ma klazule o zakazie konkurencji, to ona go obowiazywala jak
    pracowal
    a recje ma jeden z piszacych, ze to byly pracodawca powinien miec w tym
    interes aby PO USTANIU stosunku pracy podpisac umowe z Twoim kolega
    ero - nie ma umowy z art. 101 (ze znaczkiem dwa) to nie ma zadnych
    roszczen.
    i bardzo dobrze radza mu prawnciy :) pracodawca bedzie musial sie mocno
    wykazytwac zeby cos w sadzie zdzialac!
    bo zeby zadac 100 tys. musi poniesc szkode w postaci - (cytat) "z powodu
    ujawnienia bardzo waznych informacji, ktorych ujawnienie mogloby narazic
    pracodawce na szkode"
    pytanie: czy istnialy takowe BARDZO WAZNE informacje? czy pracodawca
    poniosl szkode?
    w sadzie to trzeba wykazac i udowodnic
    i niech kolega nie ma watpliwosci, niech idzie do sadu, przed sadem tez
    mozna zawrzec ugode!!

  • 16. Data: 2005-05-17 05:08:39
    Od: "MB>77" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości

    > A jest klauzula o wysokosci odszkodowania za ten czas ?

    W umowię w ogóle nie ma nic o odszkodowaniu, więc stosuje się ogólnie art
    101KP

  • 17. Data: 2005-05-17 13:54:29
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    A ja mam jeszcze troszkę inne pytanie.

    Jak to wygląda w kwestii zawierania umowy między dwoma firmami.
    Np. mam umowę o pośrednictwie i taki punkt:
    "Przez okres trwania umowy oraz przez 24 miesięcy po jej rozwiązaniu Partner
    nie jest uprawniony do podejmowania rozmów i nawiązywania współpracy z
    podmiotami współpracującymi z Agentem.
    W przypadku naruszenia któregokolwiek z postanowień Partner zapłaci Agentowi
    karę umowną w wysokości 100.000,00 zł"

    Co w takim wypadku?? Czy firma też musi płacić jakieś tam wynagrodzenie 25%