  • 1. Data: 2002-11-26 14:22:28
    Temat: umowa o prace -> prosze o pilna odpowiedz
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    Witam grupowiczow

    16 Sierpnia 2001 podjelem moja pierwsza prace i byla to praca na czas
    okreslony 3 miesiace. Ponownie podpisalem umowe na czas okreslony z ta sama
    firma do 30 listopada 2002r.
    I teraz pytanie czy moze firma ze mna ponownie podpisac umowe na czas
    okreslony?
    Jakie przepisy to okreslaja?
    Czy moze pomimo tego ze podpisza ze mna umowe na czas okreslony wazna ta
    umowa bedzie na czas neiokreslony. ???

    AJA

  • 2. Data: 2002-11-26 15:24:42
    Temat: Re: umowa o prace -> prosze o pilna odpowiedz
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 26 Nov 2002 15:22:28 +0100, "AJA"
    <n...@w...iie.pz.zgora.pl> zakodował:

> [...]
    >firma do 30 listopada 2002r.
    >I teraz pytanie czy moze firma ze mna ponownie podpisac umowe na czas

    Może (nawet, jeżeli ta pierwsza umowa była umową na czas określony -
    jesteś pewien, że nie była to umowa na okres próbny?). Wynika to ze
    zmian w KP. Od 29 listopada br do czasu wejścia Polski do UE
    zawieszony zostaje przepis mówiący o tym, że trzecia umowa na czas
    określony działa jak umowa na czas nieokreślony.

    >Jakie przepisy to okreslaja?

    KP.
    Art. 251. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas okre?lony jest
    równoznaczne w skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nie
    okre?lony, jeżeli poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę
    na czas okre?lony na następuj?ce po sobie okresy, o ile przerwa między
    rozwi?zaniem poprzedniej a nawi?zaniem kolejnej umowy o pracę nie
    przekroczyła jednego miesi?ca.

    [Przepisu art. 251 Kodeksu pracy nie stosuje się do dnia przyst?pienia
    Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej.]

    >Czy moze pomimo tego ze podpisza ze mna umowe na czas okreslony wazna ta
    >umowa bedzie na czas neiokreslony. ???

    NIE

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-11-26 15:42:58
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > Może (nawet, jeżeli ta pierwsza umowa była umową na czas określony -
    > jesteś pewien, że nie była to umowa na okres próbny?).
    Aby byla na czas probny musialo by to byc tam wyszczegolnione.. a tak nie
    jest.

    Wynika to ze
    > zmian w KP. Od 29 listopada br do czasu wejścia Polski do UE
    > zawieszony zostaje przepis mówiący o tym, że trzecia umowa na czas
    > określony działa jak umowa na czas nieokreślony.

    Nie pamietam gdzie i od kogo to slyszalem .. ale ponoc mial byc taki myk ze
    osoby ktore byly w trakcie trwania drugiej umowy o prace nastepna umowa
    pomimo nowego przepisu powinna byc na czas nieokreslony. Szkoda ze sobie
    nie zapisalem :((
    I teraz czy to moje domniemanie jest prawdziwe?
    Moze ktos inny sie jeszcze wypowie. Trudno mi tak teraz znales o tym. Nawet
    w archiwach.

    AJA