  • 1. Data: 2002-09-14 19:45:36
    Temat: umowa notarialna na zakup nieruchomosci
    Od: "TU" <u...@g...pl>

    Czy w umowie sprzedazy nieruchomosci sporzadzanej u notariusza mozna
    zastrzec, że brak wpłaty w określonym terminie (np. tygodnia/miesiaca)
    strony będa uznawać za odstąpienie od umowy?
    TIA
    Pozdrawiam TU

  • 2. Data: 2002-09-15 08:03:47
    Temat: Re: umowa notarialna na zakup nieruchomosci
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik TU <u...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:am03gr$88q$...@f...man.torun.pl...
> [...]
    > zastrzec, że brak wpłaty w określonym terminie (np. tygodnia/miesiaca)
    > strony będa uznawać za odstąpienie od umowy?

    Idż do biura notarialnego i zapytaj notariusza tak jakbyś już umawiał się na
    konkretny termin spisania umowy bo stawiasz pytanie b. ważne.
    Ja spisując umowę u notariusza miałem cały akt spisany na gotowo
    bez podpisów miałem uzgodnione , że podpisy złoży sprzedający i kupujący
    gdy dostarczę na ręce notariusza dowód przelewu bankowego z wpisaną przez
    bank treścią na przelewie komu i za co jest przelew.Wtedy dopiero
    zostały złożone podpisy i pieczątka notariusza na oryginale.Jak podpiszesz
    bez pieniędzy w ręku , nabywca już za 5 minut ,po wyjściu od notariusza
    idzie do banku po kredyt dając legalnie pod zastaw twój dom,
    mimo że pieniędzy nie zapłacił.A jak nie zapłaci?
    Jak chcesz to notariusz każdą niekorzystną dla ciebie umowę podpisze
    (znam taki przypadek) a ty zostaniesz z ręką w nocniku.
    Ja nie podpisywałbym takiej ,warunkowej umowy.Najpierw pieniądze a dopiero
    podpis. Bo możesz płakać.

  • 3. Data: 2002-09-16 19:53:20
    Od: "TU" <u...@g...pl>

    > Ja nie podpisywałbym takiej ,warunkowej umowy.Najpierw pieniądze a dopiero
    > podpis. Bo możesz płakać.

    Akurat jestem w sytuacji kupujacego. Ale nie zamierzam dzien wczesniej
    przelewac pieniedzy. Wybiore sie rano do banku i potwierdze czek, ktory
    podpisze u notariusza.
    TU

  • 4. Data: 2002-09-16 20:02:36
    Od: "theokart" <t...@e...com>

    > Ja nie podpisywałbym takiej ,warunkowej umowy.Najpierw pieniądze a dopiero
    > podpis. Bo możesz płakać.

    Nie można zawrzeć umowy pod warunkiem i terminem

    Z treści wynika że chcesz zawrzeću mowę przedwstępną

    --
    Z poważaniem
    Wojciech Wiater

  • 5. Data: 2002-09-16 21:00:35
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    theokart napisa_(a):

    > Nie można zawrzeć umowy pod warunkiem i terminem
    >
    > Z treści wynika że chcesz zawrzeću mowę przedwstępną

    dlaczego? - to po prostu prawo odstąpienia od umowy

    KG

  • 6. Data: 2002-09-16 22:03:25
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    TU <u...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zastrzec, że brak wpłaty w określonym terminie (np. tygodnia/miesiaca)
    > strony będa uznawać za odstąpienie od umowy?

    I CAŁA RESZTA WCZEŚNIEJSZYCH ODPOWIEDZI DO TEGO POSTU

    Witam!

    Oj, widzę, że na chwilę wypadłem z usenetu i już rzeźbicie :)

    Spieszę więc z wyjaśnieniami:

    1. Można zawrzeć umowę pod warunkiem i z zastrzeżeniem terminu. Będzie to
    umowa:
    a) przedwstępna
    b) umowa sprzedaży ze skutkiem zobowiązującym do przeniesienia własności po
    ziszceniu się warunku.

    2. Warunek będzie zawieszający (pod warunkiem dokonania zapłaty przez
    kupującego) - sprzedający będzie obowiązany po ziszczeniu się warunku
    (dokonaniu zapłaty przez kupującego):
    a)zawrzeć bezwarunkową umowę sprzedaży o skutku zobowiązująco-
    rozporządzającym (przenoszącym własność nieruchomości)
    b) dokonać bezwarunkowego przeniesienia własności na rzecz kupującego
    (dokonać rozporządzenia)

    3. Termin będzie o skutku rozwiązującym - umowa będzie ważna do danego
    momentu określonego przez kontrahentów w umowie - jeśli zapłata nie nastąpi
    do tej chwili (w danym terminie nie ziści się warunek) umowa zostanie z mocy
    prawa rozwiązana.

    4. Co do formy umowy pierwszej:
    a) akt notarialny jeśli kontrahenci chcą umocnić swoje uprawnienia
    b) akt notarialny

    5. Co do formy umowy drugiej:
    a) akt notarialny
    b) akt notarialny

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 7. Data: 2002-09-17 08:01:47
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umowa:
    > a) przedwstępna
    > b) umowa sprzedaży ze skutkiem zobowiązującym do przeniesienia własności

    No popatrz.
    A ja do tej pory zylem w przeswiadczeniu, ze w przypadku nieruchomosci
    przeniesienie wlasnosci nastepuje w momencie podpisania aktu notarialnego i
    nie moze byc zadnych warunkow ograniczajacych.
    Czy mam zmienic prawnikow?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2002-09-17 08:17:18
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    "Paweł Hajdys" napisa_(a):
    > Witam!
    >
    > Oj, widzę, że na chwilę wypadłem z usenetu i już rzeźbicie :)
    >
    > Spieszę więc z wyjaśnieniami:

    Wyjaśnienie pełne, tylko dla kogoś nie mającego styczności z prawem mogą
    być trochę niejasne.
    I kto tu rzeźbi ? ;)

    Pytanie było o prawo odstapienia.
    Niewykonanie umowy (zapłaty) przez jedną ze stron powoduje, że drugiej
    przysługuje prawo odstąpienia od umowy - w zależności od postanowień po
    wcześniejszym wyznaczeniu teminu lub termin taki jest wyznaczony w samej
    umowie. Problem polega na tym, że do momentu odstąpienia druga strona
    może zrobić ze swoją własnością co tylko chce.
    Można też (choć to chyba bardziej kontrowersyjne jeśli chodzi o
    nieruchomości - uważane jest za obejście przepisów o warunkowej
    sprzedaży) zawrzeć w umowie prawo odstąpienia od umowy w dowolnym
    momencie.

    KG

  • 9. Data: 2002-09-17 09:00:39
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    kam <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nieruchomości - uważane jest za obejście przepisów o warunkowej
    > sprzedaży) zawrzeć w umowie prawo odstąpienia od umowy w dowolnym

    Sądzę, że pytający chciał poznać jakiś sposób skonstruowania umowy
    zabezpieczającej interesy obu stron, a nie koniecznie zastrzec prawo
    odstąpienia od umowy. Dlatego też wyjaśniłem konstrukcję umowy przedwstępnej
    oraz umowy sprzedaży, które zabezpieczają interesy obu stron.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys

  • 10. Data: 2002-09-17 09:11:29
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    "Paweł Hajdys" napisa_(a):
> [...]
    > odstąpienia od umowy. Dlatego też wyjaśniłem konstrukcję umowy przedwstępnej
    > oraz umowy sprzedaży, które zabezpieczają interesy obu stron.

    też nie zabezpiecza do końca...

    KG