  • 1. Data: 2008-02-20 16:18:35
    Temat: umowa notarialna
    Od: green <g...@o...pl>

    Witam,
    jako laik w sprawach prawnych mam moze głupie pytanie, ale nie moglam
    nigdzie znalezc odpowiedzi na nie:

    Czy podpisując umowę notarialnie, pomiedzy dwiema stronami, gdzie jedna
    strona to jedna osoba, a druga to osób 9, czy wszystkie osoby z tej
    strony drugiej muszą być obecne u notariusza, czy wystarczy ich podpis
    na umowie (ze wzgledu na stan zdrowia jednej osoby)??
    Bardzo proszę o odpowiedz i dziekuje z gory.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-02-20 16:36:40
    Temat: Re: umowa notarialna
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    green pisze:
> [...]
    > na umowie (ze wzgledu na stan zdrowia jednej osoby)??
    > Bardzo proszę o odpowiedz i dziekuje z gory.

    Jeśli np. 8 osób da pełnomocnictwo dziewiatej osobie, to ten pełnomocnik
    może ta umowę zawrzeć.
    (przy czym jeśli np. do dokonania określonej czynności jest wymagana
    szczególna forma - np. akt notarialny przy sprzedazy nieruchomosci, to
    takze udzielone pelnomocnictwo musi miec forme aktu notarialnego)

    --
    pozdr
    luck

  • 3. Data: 2008-02-20 16:44:30
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 20 Lut, 17:36, kauzyperda <l...@Z...eu> wrote:

> [...]
    > szczególna forma - np. akt notarialny przy sprzedazy nieruchomosci, to
    > takze udzielone pelnomocnictwo musi miec forme aktu notarialnego)

    Równie dobrze może przyjść jedna osoba legitymująca się 8
    pełnomocnictwami czy w formie aktu notarialnego czy tez nie

  • 4. Data: 2008-02-20 16:51:13
    Od: green <g...@o...pl>

    > Równie dobrze może przyjść jedna osoba legitymująca się 8
    > pełnomocnictwami czy w formie aktu notarialnego czy tez nie

    A nie mozna zrobic tak, zeby np jedna osoba (z tych 9) na tej juz
    gotowej umowie pozbierała podpisy wszystkich, a potem sama z ta drugą
    strona złozyla podpisy u notariusza?

  • 5. Data: 2008-02-20 19:26:32
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 20 Lut, 17:51, green <g...@o...pl> wrote:

    > A nie mozna zrobic tak, zeby np jedna osoba (z tych 9) na tej juz
    > gotowej umowie pozbierała podpisy wszystkich, a potem sama z ta drugą
    > strona złozyla podpisy u notariusza?

    wszystko zależy od tego czego jest to umowa
    bo jeśli jest to umowa sprzedaży nieruchomości to nie ma takiej
    możliwości
    bo notariusz musi albo mieć przed sobą pełnomocnictwo (w formie
    zwykłej bądź notarialnej )
    bądź osoby która przenosi prawa.

    idąc Twoim tropem to po co byłby potrzebny notariusz jeśli można
    złożyć
    podpisy na odległość ? wzory większości umów można znaleźć na googlu

  • 6. Data: 2008-02-20 19:50:09
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Wed, 20 Feb 2008 11:26:32 -0800 (PST), piotrliwszic napisał(a):

> [...]
    > złożyć
    > podpisy na odległość ? wzory większości umów można znaleźć na googlu

    każda osoba może złozyć podpis w obecności innego notariusza

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 7. Data: 2008-02-20 21:18:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    green wrote:

    > A nie mozna zrobic tak, zeby np jedna osoba (z tych 9) na tej juz
    > gotowej umowie pozbierała podpisy wszystkich, a potem sama z ta drugą
    > strona złozyla podpisy u notariusza?

    Nie.
    Ale ta jedna osoba może dostać pełnomocnictwa od pozostałych osób i
    podpisać umowę u notariusza w zastępstwie tych osób.

    lub osoba, która przyjść nie może da pełnomocnictwo osobie która przyjść
    może i podpisać.
    przy czym jeżeli ta umowa ma mieć "charakter" notarialny to
    poełnomocnictwo tez musi być notarialne, czyli ta osoba i tak musi się
    zjawić u notariusza aby podpisać poełnomocnictwo, ale niekoniecznie u
    tego samego notariusza i niekoniecznie w tym samym czasie.