  • 31. Data: 2009-08-20 12:42:14
    Temat: Re: umowa kupna mieszkania ze starszą osobą
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Herald pisze:

    > Teraz to przesadziłeś Robert :/
    > Skąd na wiedzieć pod jaki numer zatelefonować?
    > Masz pod ręką numery wszystkich pogotowi w danym mieście/województwie/wsi??
    > I skąd wiedza do kogo dane urządzenie/sieć należy??
    > Daj spoko - tutaj przesadziłeś nie miłosiernie.

    Nie wiem jak u kolegi ale u mnie w mieści sie dzwoni pod 112. Do jest
    policja - pogotowie - straż w jednym, sami decydują kogo posłać albo
    gdzie przekazać sprawę.
    Działa to nad wyraz sprawnie.
    Ale może to tylko na prowincji taka nowoczesność? W metropoliach trzeba
    znać 100 numerów na pamięć?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 32. Data: 2009-08-20 20:57:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > jak wyżej, to nie problem kowalskiego dzwoniącego z informacją, że ktoś
    > tam może wyjechać w worku.

    Z pewnością masz rację, tym nie mniej po prostu czasem się nie da.

    > Przygodny kierowca też się nie zna. Co zwisa i gdzie zwisa dostał.

    Ale przynajmniej to widział i może opisać temu, kto się teoretycznie na tym
    powinien znać. Jak za przekaźnik będzie robił policjant, to nic z tego nie
    wyjdzie.

    > nastepnym razem niech sobie zwisa, aż się okaże, że jest pod prądem tak
    > jak pewien płot na boisku szkolnym. Może wtedy się ktoś zainteresuje i
    > będzie wiedział do kogo zadzwonić.

    > Do policji należało powiadomienie administratora drogi i zabezpieczenie
    > miejsca do czasu przyjazdu kogoś "od dróg".

    Dokłądnie tak.

    > Czemu jak jest wypadek to jeden telefon na 112 wystarczy, zeby
    > zawiadomic i straz, i pogotowie i zabezpieczyć miejsce zanim pojawią się
    > inni. A jak jest dziura, która może spowodować to samo, to nieudolność
    > jest na pierwszej pozycji.

    Bo wypadek jest przestępstwem / wykroczeniem, a dziura nie.

  • 33. Data: 2009-08-20 20:58:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > mieście/województwie/wsi??
    > I skąd wiedza do kogo dane urządzenie/sieć należy??
    > Daj spoko - tutaj przesadziłeś nie miłosiernie.

    To mu policjant ów numer podał przecież. Ale właściwszym telefonem od
    wszelakich miejscowych zagrożeń jest po prostu Straż Pożarna. Numer 998 nie
    jest również tajny i w każdym mieście jednakowy.

  • 34. Data: 2009-08-20 21:39:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Z pewnością masz rację, tym nie mniej po prostu czasem się nie da.

    oczywiscie. tylko dlaczego czasem oznacza 99% przypadków.

    > Ale przynajmniej to widział i może opisać temu, kto się teoretycznie na
    > tym powinien znać. Jak za przekaźnik będzie robił policjant, to nic z
    > tego nie wyjdzie.

    Nie rozumiem twojego uporu.

    To jak wg ciebie powinna całość wyglądać.

    dzwoni przejezdzajacy kierowca na 112 z informacją, że z mostu
    kolejowego zwisa kabel, który wali w przejezdzajace samochody. Nie wiem
    jaki, może drut, może przewód może pod prądem, może nie.

    a) 112 mówi, że skoro zwisa sobie z mostu kolejowego to powinienem
    zadzownić na PKP, a on PKP nie jest i się rozłącza.

    b) zanotować sobie mój numer i przekazac informację po pierwsze do
    jakiegoś patrolu, żeby zabezpieczyl miejsce coby nikt wiecej kablem nie
    oberwal, przekazal tą informację dalej do strazy, PKP, ciotki czy babci.
    Jak ci będą potrzebowali więcej informacji, to niech zadzwonią do mnie,
    albo do patrolu, który będzie na miejscu, w zależności co będzie szybciej.

    To w sumie po jaką cholere to 112 jest?

    > Bo wypadek jest przestępstwem / wykroczeniem, a dziura nie.

    Czyli tradycyjnie.
    Ktoś musi zginąć, żeby ktoś musiał spaść ze stołka.
    Szybciej sprawy załatwić sie nie da.

    Na pęczki można takie przykłady podawać, gdzie komuś nie chciało się
    tyłka ruszyć ze stołka. Spychologia stosowana

  • 35. Data: 2009-08-20 21:43:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > To mu policjant ów numer podał przecież.

    Świetnie, to zrób sobie mały eksperyment.

    Jedź samochodem w centrum miasta, ja do ciebie zadzwonie, podyktuję ci
    numer i się rozłączę, a ty spróbuj na niego zadzwonić.

    albo nic nie zapamiętasz, albo w tym samym momencie sam będziesz już
    ofiarą wypadku.

    > Ale właściwszym telefonem od
    > wszelakich miejscowych zagrożeń jest po prostu Straż Pożarna. Numer 998
    > nie jest również tajny i w każdym mieście jednakowy.

    Taaa, to ci powiedza, że jak się nie pali to nie ich brocha.

  • 36. Data: 2009-08-20 22:00:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > oczywiscie. tylko dlaczego czasem oznacza 99% przypadków.

    Nuie wiem.

> [...]
    > kolejowego zwisa kabel, który wali w przejezdzajace samochody. Nie wiem
    > jaki, może drut, może przewód może pod prądem, może nie.

    Kierowca powinien zadzwonić na 998, albo 112 tam go powinno przełączyć. Bo
    zwisający kabel nie stanowi przestęstwa, tylko miejscowe zagrożenie.

    > a) 112 mówi, że skoro zwisa sobie z mostu kolejowego to powinienem
    > zadzownić na PKP, a on PKP nie jest i się rozłącza.

    To bez senu oczywiście.

> [...]
    > Jak ci będą potrzebowali więcej informacji, to niech zadzwonią do mnie,
    > albo do patrolu, który będzie na miejscu, w zależności co będzie

    Oczywiście ostatecznie tak powinien zrobić.

    > To w sumie po jaką cholere to 112 jest?

    Moim zdaniem 112 jest dobre, tylko w wielu miejscach w kraju je podłączono
    bezsensownie do Policji, zamiast CPR-ów. Ale to nie wina Policji.

  • 37. Data: 2009-08-20 22:01:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Taaa, to ci powiedza, że jak się nie pali to nie ich brocha.

    A próbowałeś?

  • 38. Data: 2009-08-21 01:41:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > A próbowałeś?

    A żebyś wiedział. Dwa razy jak do tej pory.
    Ze 100% skutecznością.

    Raz po drodze jakiś wiejski inteligent wypalał trawę na polu. W zasadzie
    wypalała się sama, na tyle skutecznie, że sięgała już pierwszych drzew
    małego zagajnika.
    Zgłoszenie zostało przyjęte i podziękowane. Przejeżdżając tydzień
    później spalony zagajnik prezentował się okazale.

    Drugi raz przez okna domu widziałem, że coś się pali. W odległości mniej
    więcej kilometra. Ciężko było wyczuć czy to jest duże czy małe, bo było
    ciemno i nie miałem punktu odniesienia. Widziałem strzelające w górę
    płomienie. Byłbym olał, ale było to na podejsciu do pasa lotniska, więc
    przedzwoniłem, że coś tuż przed płotem lotniska się wędzi.
    I tradycyjnie, powinienem sie był wyczołgać z łóżka, ubrać, pojechać
    zobaczyć co to jest i jak już będę wiedział co się pali to miałem
    zadzwonić jeszcze raz.

  • 39. Data: 2009-08-21 01:49:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem 112 jest dobre, tylko w wielu miejscach w kraju je
    > podłączono bezsensownie do Policji, zamiast CPR-ów. Ale to nie wina
    > Policji.

    Moja też nie. I Kowalskiego też nie.
    Dlatego następnym razem nigdzie nie będę dzwonił.

    Jak policja nie chce miec 112 na siebie, to niech policja ruszy tyłek i
    coś z tym robi, bo efekt nicnierobienia i spychologi stosowanej już jest
    widoczny.
    Za jakiś czas choćby się dwa autobusy walnęły to nikt nie zadzwoni, bo
    jeszcze im każą zrobić szybki kurs ratownictwa medycznego.

  • 40. Data: 2009-08-21 08:51:00
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 22:58:46 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > To mu policjant ów numer podał przecież. Ale właściwszym telefonem od
    > wszelakich miejscowych zagrożeń jest po prostu Straż Pożarna. Numer 998 nie
    > jest również tajny i w każdym mieście jednakowy.

    To wyjaśnij może dlaczego powstał nr 112?
    Skoro w zasadzie Twoim zdaniem straż pożarna "jest najwłaściwsza" - to
    dlaczego pod nią nie "podpięto" tego numeru 112 tylko pod policję?
    No chyba podasz mi logiczne uzasadnienie - tak sądzę.