  • 11. Data: 2012-09-22 16:08:28
    Temat: Re: umowa bezpieczna najmu
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 22 września 2012 15:46:05 UTC+2 użytkownik wromek wytnij napisał:

    > mozesz :)

    Bardzo proszę o rozwinięcie tematu: jak w granicach obowiązującego prawa można
    skłonić nierzetelnego lokatora do uregulowania należności i wyprowadzenia się z
    zajmowanego lokalu w rozsądnym czasie?

    Dziękuję i pozdrawiam

    R.

  • 12. Data: 2012-09-22 16:20:59
    Od: "wromek" <wromek@(wytnij)gmail.com>

    > Może po prostu sprzedaj nieruchomość i zainwestuj w coś o mniejszym
    > ryzyku? AFAIK stopa zwrotu z nieruchomości jest porównywalna ze
    > stopą zwrotu z lokaty, a ryzyko dużo większe.

    a kto w dzisiejszych czasach ma tyle gotowki, zeby wplacac na lokaty i z
    tego korzystac?!
    poza tym kupowanie mieszkan na wynajem za gotowke jest bezsensem.
    jesli juz to tylko na kredyt i to nawet bez wkladu wlasego.
    gotowka ma duzo wieksza wartosc na moim koncie niz ulokowana w mieszkaniu,
    ktore przynosi np. 1200-1600 pln/mies. (a masz zamrozone np. 200 tysi)
    ja wole miec 400 na czysto po zaplacie raty kredytowej ;)

    > IMHO prawnie się nie zabezpieczysz. Jak lokator *będzie chciał*
    > i będzie znać prawa mu przysługujące, to niewiele będziesz mógł
    > zrobić.

    takich jest od 1-3 proc. - jeszcze na szczescie na takich nie trafilem, poza
    tym np. studenci wchodza dopiero w zycie i wieksozsc chce miec czyste konto.

    > A możesz osiągnąć inny skutek: osoby widzące niesamowicie obostrzoną
    > umowę najmu dojdą do wniosku, że masz ich za osoby nieuczciwe, albo
    > że warunki przez Ciebie proponowane są nierynkowe i po prostu nikomu
    > lokalu nie wynajmiesz.

    albo odwrotnie, widza, ze maja do czynienia z kims swiadomym i doswiadczonym
    i wola tez sie dobrze zabezpieczyc umowa przed nieuczciwymi wynajmujacymi :)
    ja mam umowe na 6 stron i jakos wynajmuje co roku mieszkania ludziom,
    ktorych wybiore na najemcow-po odsianiu chwastow, ktorzy mysla, ze sa Panami
    swiata,
    bo placa.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 13. Data: 2012-09-22 16:23:58
    Od: "wromek" <wromek@(wytnij)gmail.com>

> [...]

    można skłonić nierzetelnego lokatora do uregulowania należności i
    wyprowadzenia się z zajmowanego lokalu w rozsądnym czasie?
    ---------------------------------------
    wszystko zalezy umowy, od sytuacji i podejscia najemcy, nie mowie oczywiscie
    o wystawianiu walizek za drzwi i zmianie zamkow ale w swoim mieszkaniu mozna
    robic rozne rzeczy ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 14. Data: 2012-09-22 16:33:22
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-09-22 15:45, wromek pisze:

    > mozesz :) na szczescie b. rzadko zdarzaj? sie takie przypadki, ze ktos nie
    > placi i nie chce sie wyprowadzic.
    > przynajmniej w mojej praktyce i moich znajomych (?acznie kilkadziesiat
    > mieszkan)

    Ja w przeciągu chyba ok.10 lat miałem takie 3 przypadki:
    1.lokatorzy przestali płacić, monitowani wprawdzie oburzeni mieszkanie
    opuścili (zostawiając drzwi i okna otwarte), ale obcięli we wszystkich
    gniazdkach i żyrandolach przewody tu przy tynku. Strata,- czynsz za 2
    miesiące.
    Okazało się, ze byli ścigani listem gończym za oszustwa..
    2.smakowity przypadek,- starsze małzeństwo, on pełny pułkownik w stanie
    spoczynku, a więc wydawałoby się, wypłacalni.
    Po kilku miesiącach baba zaprzestała płacenia i bezczelnie stwierdziła,
    że cieszy się, że otrzymała w prezencie mieszkanie.. Po czasie
    dowiedziałem się, ze z poprzedniego mieszkania wyrzucano ich 3 lata i w
    końcu wynieśli się dopiero, gdy "nieznani sprawcy" ich tam pobili...
    Znała baba wszystkie przepisy, a poza tym wykazała przedsiębiorczość, bo
    zaczęła w mieszkaniu prowadzić hodowlę psów (7 sztuk sikających na
    parkiet), a także, mimo dobiegającej 60-tki otworzyła w mieszkaniu mały
    burdelik z sobą jako główna pracownicą. Mąż, najczęściej pijany, leżał
    wtedy w 2-gim pokoju. Okazało się, ze jego dochody obłożone były już
    wstopniu maksymalnym egzekucjami.
    Wywalanie ich trwało ok 8 miesięcy metodą nękania policyjnego. Ponieważ
    lokatorzy zaczęli wszędzie słać na nich skargi to w końcu policja,
    zresztą motywowana przeze mnie, zaczęła ich nękać np. sprawdzaniem
    meldunków obecnych w lokalu i wysyłaniem wniosków na kolegium itp. co
    psuło jej biznes;-)
    W końcu ci ludzie się wynieśli zostawiając mieszkanie zdewastowane.
    3. obecny przypadek był niewinny, ale potencjalnie b. groźny -dziecko!.
    Czy to dużo, czy mało?

  • 15. Data: 2012-09-22 16:37:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-22, wromek <w...@g...com> wrote:

    > a kto w dzisiejszych czasach ma tyle gotowki, zeby wplacac na lokaty i z
    > tego korzystac?!

    Osoba która sprzeda mieszkanie?

    > poza tym kupowanie mieszkan na wynajem za gotowke jest bezsensem.
    > jesli juz to tylko na kredyt i to nawet bez wkladu wlasego.

    Nie pisałem o kupowaniu mieszkań pod wynajem.

    > gotowka ma duzo wieksza wartosc na moim koncie niz ulokowana w mieszkaniu,
    > ktore przynosi np. 1200-1600 pln/mies. (a masz zamrozone np. 200 tysi)
    > ja wole miec 400 na czysto po zaplacie raty kredytowej ;)

    A mieszkanie to nie jest "zamrożone x tysi"? Trochę nie rozumiem.

    W Polsce? No proszę Cię. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2012-09-22 17:07:49
    Od: "wromek" <wromek@(wytnij)gmail.com>

    > Osoba która sprzeda mieszkanie?

    no wlasnie ja nie rozumiem juz powoli osob, ktore posiadaja mieszkanie bez
    kredytu ;)

    > A mieszkanie to nie jest "zamrożone x tysi"? Trochę nie rozumiem.

    jak sie kupuje na kreske to sie nie mrozi swojej kasy-ktora mozna
    wykorzystac na okazje inwestycyjne ;)

    > W Polsce? No proszę Cię. :)

    zauwazam czasami przeblyski swiadomosci w ludziach ;) czasami zadaja nawet
    pytania i staraja sie uscislic niektore rzeczy ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 17. Data: 2012-09-22 17:12:50
    Od: "wromek" <wromek@(wytnij)gmail.com>

    no to faktycznie niezla jazda.
    zapraszam na mieszkanicznik.pl i 6. pazdziernika do Łodzi na kongres.
    tam sie nauczysz i wymienisz doswiadczeniami z innymi wlascicielami mieszkan
    na wynajem.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 18. Data: 2012-09-22 22:11:04
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: p47 Gdzie: pl.soc.prawo
    Kiedy: 22.09.2012, 11:31:22

> [...]
    > wbrew woli własciciela zajmuje jego mieszkanie nie płacaC CZYNSZU.
    > Może warto zatem byłoby skupić się w ewentualnej dalszej dyskusji na
    > tym, jak maksymalnie bezpiecznie dla wynajmującego formułować umowę
    > najmu;- warunki, jaki musi spełniać umowa najmu okazjonalnego są MZ
    > niepraktyczne, bo np. skorzystanie z niej w przypadku np. często
    > spotykanego wynajęcia mieszkania dla 4 studentów zmusza do stawienia się
    > u notariusza 8 osób (rodzice 4 studentów) z zaswiadczeniami o tytułach
    > prawnych do mieszkań, świadectwach slubu itp.

    Hm. A jakby tak dołożyć jeszcze jeden punkt, w myśl którego przy
    powstaniu określonych zaległości masz prawo dokwaterować np. do
    jednego pokoju kolejnych lokatorów?

    Kilku wysportowanych kolegów - którzy mieliby przy okazji oko na to,
    co się w mieszkaniu dzieje - mogłoby sprawić, że dla nieuczciwych
    lokatorów zmiana lokum również okazałaby się czymś nad wyraz pożądanym.

    --
    Llort

  • 19. Data: 2012-09-22 22:43:27
    Od: "wromek" <wromek@(wytnij)gmail.com>

    > Hm. A jakby tak dołożyć jeszcze jeden punkt, w myśl którego przy
    > powstaniu określonych zaległości masz prawo dokwaterować np. do
    > jednego pokoju kolejnych lokatorów?

    tego nie trzeba dokladac do umowy, bo to mozna zrobic bez zapisu ale sam
    taki zapis dziala psychologicznie na pacjenta ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 20. Data: 2012-09-22 23:38:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.09.2012 22:11, Lort pisze:

    > Hm. A jakby tak dołożyć jeszcze jeden punkt, w myśl którego przy
    > powstaniu określonych zaległości masz prawo dokwaterować np. do
    > jednego pokoju kolejnych lokatorów?

    Przy próbie wynajęcia całego mieszkania z taką klauzulą równie dobrze
    mógłbyś w ogóle nie wynajmować mieszkania - nie będziesz miał chętnych.
    Co faktycznie jest najskuteczniejszą metodą uniknięci wykiwania na
    wynajmie ;->