  • 21. Data: 2008-04-30 09:01:49
    Temat: Re: udostepnianie tresci smsow
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    krzysiek pisze:

    > niestety tak jest kolego, trzymają rozmowy przez 5 lat.
    > Dodatkowo w sytemie działa program (u wszystkich operatorów) jeżeli
    > wykryje słowa w/g klucza przekazuje rozmowę do analizy

    poprawka, z tego co wiem w plusie trzymają rozmowy do lat 5.

  • 22. Data: 2008-04-30 09:08:29
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    krzysiek <a...@m...net> pisze:

    > treści smsów a nawet rozmowy głosowe są archiwizowane...

    Link masz? Archiwizacja SMSów przez operatora to sprawa *technicznie*
    trywialna więc na gołosłownych zapewnieniach bym nie polegał.
    Archiwizacja *wszystkich* rozmów głosowych wymagałaby większych
    *specjalnych* nakładów.

    Łamamie "szyfrowania" rozmów GSM *bez udziału operatora* wyszło poza
    etap tylko "bogaty wujek" może. A najbogatszy wujek "słucha" od dawna.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Człowiek bez strategii, który lekceważy sobie przeciwnika,

  • 23. Data: 2008-04-30 09:11:36
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Andrzej Adam Filip pisze:

> [...]
    >
    > Łamamie "szyfrowania" rozmów GSM *bez udziału operatora* wyszło poza
    > etap tylko "bogaty wujek" może. A najbogatszy wujek "słucha" od dawna.

    kolega pracował kilka lat w plusie, zapewniał mnie że wszystkie rozmowy
    są archiwizowane i ponadto każda rozmowa przepuszczana jest przez
    program o którym wcześniej pisałem... sam z ciekawości teraz czytam ustawy..

  • 24. Data: 2008-04-30 09:24:12
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Tak.
    JaC

    -----

  • 25. Data: 2008-04-30 09:26:20
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Operator nie ma prawa nie tylko archiwizować rozmów, ale nawet posiadac wiedzy o
    takim fakcie, natomiast u operatorów są
    specjalne pomieszczenia eksterytorialne dla smutnych panów, przez które przechodzą
    wszystkie łącza.
    JaC

    -----

    > Natomiast operator NA PEWNO ma mozliwosc archiwizowania wybranych rozmow i jestem
    przekonany, ze infrastruktura
    pozwala na sledzenie przynajmniej kilku tysiecy numerow.

  • 26. Data: 2008-04-30 09:33:56
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 30.04.2008 666 <u...@w...eu> napisał/a:
> [...]
    takim fakcie, natomiast u operatorów są
    > specjalne pomieszczenia eksterytorialne dla smutnych panów, przez które przechodzą

    Jak sobie wyobrazasz technicznie "przechodzenie" wszystkich lacz przez 1 pokoj?
    Jestesmy w XXI wieku, polaczenia komorkowe sa komutowane w ramach lokalnych
    MSC, ktore chociazby sa zainstalowane w miastach wojewodzkich. Interconnecty
    do innch sieci sa czesto robione wlasnie na tych lokalnych MSC.

    Cytat w Wikipedii:

    "jeden z niemieckich operatorów ma około 200 MSC w swojej sieci."

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 27. Data: 2008-04-30 09:34:32
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 30.04.2008 666 <u...@w...eu> napisał/a:
    > głąbami nie są i bez sensu nie gadają przez komórkę, a mogą coś nabazgrolic po
    hebrajsku na kartce i przesłać jako ten
    > gif, jpg czy podobny.

    A nie moga po prostu szyfrowac? :)

  • 28. Data: 2008-04-30 09:37:52
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 30.04.2008 Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> napisał/a:
    > ?amamie "szyfrowania" rozmów GSM *bez udzia?u operatora* wysz?o poza
    > etap tylko "bogaty wujek" mo?e. A najbogatszy wujek "s?ucha" od dawna.

    Alez oczywiscie. W zasadzie, jest to dostepne praktycznie dla kazdego:

    "1) The 30-60 minutes cracker cost 1.000 USD. You need 2x1TB harddrives
    and a LX50 FPGA."

    http://wiki.thc.org/cracking_a5

  • 29. Data: 2008-04-30 09:39:38
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    krzysiek <a...@m...net> pisze:

> [...]
    > rozmowy są archiwizowane i ponadto każda rozmowa przepuszczana jest
    > przez program o którym wcześniej pisałem... sam z ciekawości teraz

    Tylko że cały pic *prawny* polega na tym *przez kogo*. Czy przez:
    a) samego operatora
    b) polskie "służby specjalne" (przy współudziale operatora)
    c) służby specjalne "innego państwa" (bez współudziału operatora)

    Całkiem wiarygodne "posądzenia" o ogólnoświatowy wariant "c" krążą
    już *latami*.

    A to że telefon GSM wspaniale ułatwia śledzenie człowieka przez samo
    rejestrowanie się w stacjach bazowych sieci udowodniła pokazowo sprawa
    Kaczmarka. Niektórych nawet nie trzeba śledzić bo sami *swoją własną*
    komórką rozgłaszają gdzie są :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Łakniesz krwi - bądź pchłą.

  • 30. Data: 2008-04-30 09:40:46
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    O qwa... a ja z kolega z podwórka Ibrahimem Ibn Ladenem własnie chciałem zamordować
    prezydenta Dablju Busha.....
    JaC

    -----