  • 1. Data: 2004-06-13 07:58:03
    Temat: uciążliwy sąsiad - radio na drzewie
    Od: "Hanna" <h...@i...pl>

    Mieszkam w małej miejscowości w domu jednorodzinnym. Mój sąsiad z dzialki
    naprzeciwko przez całe lato, od rana do wieczora ma bardzo głośno włączone
    radio ktore jest zamontowane na drzewie owocowym w celu odstraszenia ptakow.
    Bezskutecznie prosilam go o przyciszenie. Wezwalam pocje, upomnieli go,
    rzekomo przyciszyl choc ja nie slyszę różnicy. Policja twierdzi ze nic wiecej
    nie moze zrobic bo inni sasiedzi nie zglaszaja problemu, po za tym w dzien
    to "wolnosc tomku w swoim domku". Sasiedzi przyzwyczaili sie do halasu bo
    trwa to od trzech lat!
    Czy sa jakies dopuszczale limity halasu? Jesli tak, to kto i w jakich
    przypadkach moze dokonac takich pomiarów halasu? Gdzie bylby dokonywany taki
    pomiar: przy zródle halasu czy np. na mojej dzialce? Czy rzeczywiscie policja
    nic wiecej nie moze zrobic? Czy mam szanse wygrania sprawy na drodze cywilnej?

    Wczoraj, w cigu dnia byly dwie godziny ciszy, bylo slychac spiew ptakow,
    uspilam dziecko na dworze. Prosze o porady.

    Hanna
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-06-13 08:25:10
    Temat: Re: uciążliwy sąsiad - radio na drzewie
    Od: scx <s...@w...pl>

    Hanna się wziął i wyklepał:

    > Mieszkam w małej miejscowości w domu jednorodzinnym. Mój sąsiad z dzialki
    > naprzeciwko przez całe lato, od rana do wieczora ma bardzo głośno włączone
    <CIACH>

    Chyba najprostszym jest zestrzelić to radio jakąś wiatrówką....
    Ja użerałem się z sąsiadem z dołu (TV na cały regulator) i jakoś mi nie szło
    w świetle prawa.
    Muszę jednak stwierdzić że zastosowanie Ukraińskiej Grupy Perswazyjnej
    trochę pomogło.
    Trzeba pamiętać że nad Wisłą to to nie jest państwo prawa.

    --
    scx
    Fajna sygnaturka, co nie?

  • 3. Data: 2004-06-13 09:09:46
    Od: "Hanna" <h...@i...pl>

    Tez mi to przyszlo do glowy, ale to duze drzewo i nie widac tego radia, jest
    daleko od granicy dzialki, w dodatku jest pies, trzeba by uzyc karabinu
    maszynowego...

    >Muszę jednak stwierdzić że zastosowanie Ukraińskiej Grupy Perswazyjnej
    >trochę pomogło.
    Ojjj, to nic nie da, ten sasiad to stary cinkciarz, nie raz dostal wpierdziel
    jak kogos oszukal.

    Narazie jestem przy zdrowych zmyslach ale jak mi odbije z tego halasu to
    zastosuje porady...

  • 4. Data: 2004-06-13 11:29:43
    Od: scx <s...@w...pl>

    Hanna się wziął i wyklepał:

    > Tez mi to przyszlo do glowy, ale to duze drzewo i nie widac tego radia,
    > jest daleko od granicy dzialki, w dodatku jest pies, trzeba by uzyc
    > karabinu maszynowego...

    Jakiś problem w takim przypadku? Odwiedź warszawę, na stadionie dostaniesz
    samonaprowadzające rakiety produkcji ZSRR, typu "fire & forget about the
    sąsiad" :)

    --
    scx
    Fajna sygnaturka, co nie?

  • 5. Data: 2004-06-13 11:37:01
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 13 cze o godzinie 09:58, na pl.soc.prawo, Hanna napisał(a):

> [...]
    problemu,
    > po za tym w dzien to "wolnosc tomku w swoim domku". Sasiedzi przyzwyczaili sie do

    Polecam zainteresowanie się pojęciem immisji.
    vide: http://www.tophouse.pl/index.php?ful=1&id=54&sit=

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-06-13 16:02:07
    Od: "Hanna" <h...@i...pl>

    >Polecam zainteresowanie się pojęciem immisji.
    >vide: http://www.tophouse.pl/index.php?ful=1&id=54&sit=

    Dzieki, po przeczytaniu tego powialo optymizmem ale tylko na chwile... bo
    praktycznie pozostalo mi tylko załozyc sprawe cywilna, sąd "obiektywnie"
    ocenilby czy moje subiektyne odczucia sa prawidlowe. Tylko w jaki sposob sąd
    dokonuje takiej oceny, pewnie wyznacza dzien (oczywiscie informuje o tym
    strony sporu) w ktorym ktos przyjedzie i na ucho oceni czy jest zbyt glosno
    czy tez nie, oczywiscie sasiad moze na ten czas przyciszyc radio i sprawa
    przegrana a koszty poniesione. :(
    A swoja droga taka ocena na ucho to jak z poprzedniego wieku.

  • 7. Data: 2004-06-14 07:19:22
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    Zastanawiałam się nad rozwiązaniem twojego problemu. Może napisanie listu
    odniesie lepszy skutek? Podziękuj miłemu sąsiadowi za koncert dla Ciebie i
    całej okolicy. Wspomnij, jaki rodzaj muzyki lubisz najbardziej, abyś również
    miała przyjemność z tej imprezy. Dobrze byłoby wspomnieć, że wypożyczyłaś
    specjalny sprzęt o sile 5000 VOLT. Chciałabyś szanownemu sąsiadowi umilić
    czas muzyką poważną, np Wagnera od godz. 6-tej rano do 9-tej, bo Ty należysz
    do skowronków. O tej porze Twój miły sąsiad prawdopodobnie śpi.
    Jeżeli list nie pomoże to niewiele stracisz, a warto spróbować.
    Pozdrawiam i trzymam kciuki za pomyślne rozwiązanie twojego problemu.

    Janice

  • 8. Data: 2004-06-14 11:22:22
    Od: "Hanna" <h...@i...pl>

    >Zastanawiałam się nad rozwiązaniem twojego problemu. Może napisanie listu
    >odniesie lepszy skutek?
    Dzieki za rade, taki sposob moglby zadzialac na cywilizowanego czlowieka, ten
    sasiad to stary(ok 80 letni) niecywilizowany gbur. W dodatku zdrowy i
    niepredko zejdzie z tego pieknego swiata. Nie robi na nim wrazenia ani moj
    ujmujacy glos ani tez fakt ze mam kilkumiesieczne dziecko ktore potrzebuje
    ciszy.
    Mam jeszcze zamiar zlozyc skarge w Inspektoracie Ochrony Srodowiska, a jesli
    to nie pomoze zastosuje srodki pozaprawne, to przykre.

  • 9. Data: 2004-06-14 12:04:15
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    ata wrote:

    > wypożyczyłaś specjalny sprzęt o sile 5000 VOLT.

    Chyba 5000 Wat ;)

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin