  • 1. Data: 2002-11-26 12:56:26
    Temat: uciążliwy sąsiad....
    Od: "mariusz" <w...@w...pl>

    Witam,
    Mam problem. Otóż mój znakomity sąsiad posiadający firme wymieniającą okna,
    ubzdurał sobie, że będzie starymi ramami palił w piecu. Przed bramą na
    drodze lezy ogromana sterta tychże ram, ale nie to jest najgorsze. Tragedia
    zaczyna się w momencie, gdy rozpali w piecu.... dym, gryzący smród, ogólnie
    tragedia. Teraz pytanie: ile i jakie paragrafy złamał? Najpierw będę z nim
    rozmawiał, ale chce mieć jakąś podkładke.
    pozdrawiam Mariusz

  • 2. Data: 2002-11-26 14:39:37
    Temat: Re: uciążliwy sąsiad....
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mariusz" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tragedia. Teraz pytanie: ile i jakie paragrafy złamał? Najpierw będę z nim
    > rozmawiał, ale chce mieć jakąś podkładke.

    Najbardziej ogólną norma jest art. 5. Kodeksu cywilnego mówiący o nadużyciu
    prawa podmiotowego. POtem idzie art. 144. tegoż kodeksu, zabraniający już
    specyficznie sąsiadom uprzykrzania życia sobie nawzajem - w tym przy padku
    poprzez tzw. immisje. Posiłkować się można ochrona dóbr osobistych - zdrowie
    jest jednym z nim i można na podst. art. 24. kc żadać zaniechania działania,
    które zagraża temu dobru. Norm karnych chyba żadnych nie narusza, bo chyba
    nie przybiera ta działalność takich rozmiarów, żeby się nadawała do
    zastosowania art. 183 kk. Nawet w kodeksie wykroczeń, gdzie jest kara za
    dosłownie wszytko, nie potrafiłem znaleźć pasującego artykułu. Więc chyba
    droga cywilna tylko...

    Depi.

  • 3. Data: 2002-11-26 16:26:03
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > zastosowania art. 183 kk. Nawet w kodeksie wykroczeń, gdzie jest kara za
    > dosłownie wszytko, nie potrafiłem znaleźć pasującego artykułu. Więc chyba
    > droga cywilna tylko...

    A czy mozna dostac jakis mandat/grzywna za zanieczyszczanie srodowiska?
    (pytam bo znajomy walczy z sasiadem ktory spala odpady od produkcji kaloszy)

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2002-11-26 19:49:36
    Od: f...@o...pl

> [...]
    > Jarek
    >
    >A co zrobić jak sąsiad zlikwiduje część graniczącą (granica, miedza) nasze
    działki w całości po swojej stronie i częściowo po mojej stronie powiększając
    sobie swoją działkę.To jest pierwsza sprawa!
    Druga to czy ma on obowiązek zadbania o moje ogrodzenie po swojej stronie
    (pokrzywy zaplatające się na moim ogrodzeniu, a rosnące na jego dziłce)
    Trzecia sprawa podwyższenie gruntu (nawiezienie ziemi) wokół domu , co
    powoduje spływ z jego podwórka opadów na moją dziłkę i zanieczyszczenie studni
    z wodą pitną.
    Rozmowy nie dają efektu, oczywiście mówi, że wszystko naprawi jednak po moim
    wyjeździe (mieszkam 200 km od ww działki) nie dość że nic się nie zmienia
    wręcz przeciwnie robi nowe szkody, a gdy moi bliscy mieszkający na miejscu
    zwracają mu uwagę to kończy się to wyzwiskami pod naszym adresem

    > Bardzo proszę o pomoc
    Pozdrawiam Maria

  • 5. Data: 2002-11-26 22:28:45
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > tragedia. Teraz pytanie: ile i jakie paragrafy złamał? Najpierw będę z nim
    > rozmawiał, ale chce mieć jakąś podkładke.

    Spróbuj zawiadomić np.Sanepid lub Policję - czasem pomaga

    Wiewióra